Τα βενζινοκίνητα μοντέλα παραμένουν στην κορυφή της προτίμησης των Γερμανών υποψήφιων αγοραστών.
Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και αυτό φαίνεται, τουλάχιστον προς το παρόν, από τις τάσεις και τις θέσεις που επιβάλουν οι πολιτικοί και οι κατασκευαστές. Το τι όμως θέλουν οι οδηγοί, έρχεται να μας το απαντήσει μία δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε αυτές τις μέρες από την γνωστή ασφαλιστική εταιρεία Allianz.
Τι μας λέει όμως αυτή η δημοσκόπηση; Από τους 800 Γερμανούς που συμμετείχαν στην έρευνα, το 43% είπε ότι προτιμά αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης. Το 27% θα επέλεγε ένα μοντέλο υβριδικής τεχνολογίας, ενώ το 20% θα έπαιρνε ηλεκτρικό. Πετρελαιοκίνητο θα επέλεγε μόνο το 10% των ερωτηθέντων.
BUY NOW
Όπως απολύτως φυσιολογικό, οι προτιμήσεις των καταναλωτών εξαρτώνται από τις οικονομικές δυνατότητές τους. Όσο πιο εύποροι είναι οι υποψήφιοι αγοραστές, τόσο περισσότερο επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά μοντέλα (το 78% με προυπολογισμό άνω των 100.000 ευρώ εξετάζει σοβαρά την αγορά ενός τέτοιου). Από την άλλη, τα πιο αδύναμα οικονομικά στρώματα σκέφτονται την υβριδική ή την ηλεκτρική τεχνολογία σε ποσοστό μόλις 25%.
Οι προτιμήσεις ανά ηλικιακές ομάδες προκαλούν έκπληξη, μιας και οι νεότεροι αγοραστές ηλικίας 18 έως 24 ετών θέλουν να αγοράσουν κάποιο προηγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά μόνο το ένα τρίτο από αυτούς έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν ένα τέτοιο.
Αποφασιστικός παράγοντας κατά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου είναι η τιμή (49%), ακολουθούμενη από την κατανάλωση καυσίμου (36%). Από τις 14 ερωτήσεις της δημοσκόπησης, αυτή που αφορά το «περιβάλλον και τη βιωσιμότητα» κατατάσσεται πολύ πίσω με ποσοστό 14%, ακολουθούμενη μόνο από τη χώρα κατασκευής (4%) και τους «ειδικούς», δηλαδή τη γνώμη φίλων και γνωστών (2%).
Το αγαπημένο χρώμα σε ένα νέο αυτοκίνητο είναι το μαύρο (36%) και το πιο σημαντικό εξοπλιστικό στοιχείο είναι το κλιματιστικό (56%). Ακόμα, μόνο το 9% δίνει σημασία στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το αυτοκίνητο, ένα θέμα για το οποίο ίσως έχει συζητηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια.
Τέλος, η δημοσκόπηση αναφέρει ότι η συντριπτική πλειονότητα των πελατών προτιμούν να αγοράζουν το αυτοκίνητό τους από εμπόρους καινούργιων αυτοκινήτων (57%), ακολουθούμενοι από αυτούς που πουλάνε μεταχειρισμένα (21%), ενώ συνολικά μόλις το 12% θα ήθελε να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο από το διαδίκτυο.