Καταθέτοντας μια προηγμένη πατέντα αναπαραγωγής ήχου, η Ferrari προετοιμάζει το πέρασμα στην ηλεκτρική της εποχή - δύο χρόνια πριν την έλευση του πρώτου της EV.
Ο μυθικός ήχος μιας Ferrari είναι ένα από τα πιο ισχυρά χαρακτηριστικά των εμβληματικών αριστουργημάτων του Μαρανέλο. Με τις σαφείς τους διαφορές στη χροιά, οι ήχοι των θερμικών κινητήρων V6, V8 ή V10, με αποκορύφωμα το ουρλιαχτό ενός V12, συνόδευαν διαχρονικά την εμπειρία της οδήγησης ενός cavallino.
Είναι λογικό, λοιπόν, η Ferrari να μην θέλει να χάσει αυτή την ηχητική της παράδοση, ούτε και να στερήσει από τους μελλοντικούς της πελάτες αυτήν την εμπειρία, το 2025 που θα έρθει η ώρα του πρώτου της αθόρυβου, αμιγώς ηλεκτρικού supercar - και κυρίως όταν πάψει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, στο απότερο μέλλον.
BUY NOW
Το πρώτο της βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η τεχνολογία που εξέλιξε και κατέθεσε στο γραφείο πατεντών των ΗΠΑ. Το σύστημα αυτό δεν φαίνεται να προσομοιώνει τον ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά αντιθέτως να στέλνει με μεγαλύτερη ένταση στην καμπίνα των επιβατών τον ήχο του ηλεκτροκινητήρα αλλά και του συστήματος μετάδοσης και του διαφορικού.
Κατά συνέπεια, αυτός δεν θα είναι ένας τεχνητός ήχος κάποιου παλαιότερου θερμικού κινητήρα, αλλά ο αυθεντικός ήχος του ηλεκτροκινητήρα και της μετάδοσής του. Από ό,τι συμπέρασμα μπορεί να εξαχθεί από την πατέντα που διέρρευσε, το σύστημα θα ηχογραφεί το σύστημα ηλεκτροκίνησης και θα ενισχύει τον ήχο μέσω μιας «συσκευής αναπαραγωγής ήχου» στον πίσω άξονα, πριν τον στείλει με ειδικά εξωτερικά ηχεία στην καμπίνα.
Η εκπομπή του ήχου αυτή θα είναι ανάλογη με την επιτάχυνση και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Ενδέχεται, μάλιστα, να αυξομειώνεται και ανάλογα με το ποσοστό βύθισης του γκαζιού από τον οδηγό. Έτσι, ενώ δεν θα είναι απολύτως ο ήχος του ηλεκτροκινητήρα σε αληθινό χρόνο, θα είναι ο αυθεντικός, ενισχυμένος και διαμορφωμένος για τη βέλτιστη συνεισφορά του στην οδηγική εμπειρία.
Η πατέντα αυτή την Ferrari έρχεται σε αντίθεση με τα υπάρχοντα συστήματα αρκετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είτε εκπέμπουν έναν τεχνητό ηλεκτρικό ήχο είτε προσμοιώνουν στην καμπίνα τον σπορτίφ ήχο ενός κλασσικού κινητήρα εσωτερικής καύσης - όπως συμβαίνει με το Abarth 500e. Θυμίζουμε ότι η Ferrari έχει θέσει στόχο να είναι ηλεκτρικά σε ποσοστό 40 τοις εκατό τα καινούρια αυτοκίνητα που θα πουλάει από το 2030.