Οι Κινέζοι κατασκεύασαν την αθάνατη μπαταρία

StoreDot Battery 4680

Μπαταρίες με τεράστιο κύκλο ζωής φαίνεται πως κατασκεύασαν ερευνητές κινέζικού πανεπιστήμιου, οι οποίες δεν αποκλείεται να αλλάξουν τα δεδομένα και στον κόσμο του αυτοκινήτου.

Οι επόμενης γενιάς μπαταρίες στέρεου τύπου έχει συνδεθεί άμεσα με το ηλεκτρικό μέλλον των τεσσάρων τροχών. Οι solid state μπαταρίες θα φέρουν μαζί τους χαμηλότερο κόστος κατασκευής, μικρότερο βάρος και σημαντικά μικρότερους χρόνους φόρτισης.

Κατασκευαστές από όλο τον κόσμο επενδύουν τα τελευταία χρόνια τεράστια ποσά ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων στην εξέλιξη των μπαταριών έχοντας στο πλευρό τους και την έρευνα που πραγματοποιείται από πανεπιστήμια σε όλο τον πλανήτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τα ηλεκτρικά δίκτυα να περνούν σε επόμενο και πιο ώριμο στάδιο τα επόμενα χρόνια, οι επόμενης γενιάς μπαταρίες των αυτοκινήτων αναμένεται να αξιοποιηθούν και για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας με σκοπό την τροφοδότηση με ρεύμα μιας οικίας ή και του ίδιου του δικτύου. Εδώ ακριβώς ίσως είναι που δίνει λύση μια νέα πειραματική μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία εξελίσσεται στο κινέζικο πανεπιστήμιο Tsinghua από ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τους Nan Cewen και Shen Yang.

Για την μπαταρία ιόντων λιθίου στέρεου τύπου οι Κινέζοι κατασκεύασαν ένα νέο τύπο στέρεου ηλεκτρολύτη ο οποίος συνεισφέρει στην αύξηση του κύκλου ζωής της μπαταρίας. Η έρευνα των Κινέζων έδειξε ότι σε 1.000 κύκλους φόρτισης η μπαταρία τους κατάφερε να διατηρήσει το 92% της ενεργειακής της χωρητικότητας, ένα νούμερο που βρίσκεται σημαντικά υψηλότερα σε σχέση με το 70-75% των σημερινών μπαταριών. Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα στους 20.000 κύκλους φόρτισης με την μπαταρία να διατηρεί το 71% της χωρητικότητας της. Με λίγα λόγια, Οι Κινέζοι έφτιαξαν την μπαταρία στέρεου τύπου που έχει μέχρι στιγμής τη μεγαλύτερη γνωστή διάρκεια ζωής από όλες.

Η μπαταρία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε πειραματικό στάδιο αλλά τα ευρήματα της έρευνας των Κινέζων ανοίγουν νέους δρόμους για την εξέλιξη των solid state μπαταριών, οι οποίες αναμένεται να μπουν στην παραγωγή -για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων τουλάχιστον- σε περίπου τρία με τέσσερα χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ