Diesel κινητήρες: Γιατί χάνουν την ισχύ τους σε βάθος χρόνου; (video)

Πώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα σώσουν τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη 2022

Με την πάροδο όμως του χρόνου, ακόμα και τα πιο προσεγμένα και σύγχρονα μοτέρ ντίζελ θα αρχίσουν να χάνουν την ισχύ, και γενικά την απόδοσή τους. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Για αυτό τον λόγο, ο Jason Feske του δημοφιλούς καναλιού μηχανολογίας Engineering Explained στο YouTube πήγε σε ένα εργαστήριο δοκιμών της ExxonMobil για να βρει απάντηση σε αυτό το ερώτημα.

Diesel engine sequence
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους ένας πετρελαιοκινητήρας μπορεί να χάσει την μέγιστη απόδοσή του, ο Jason ανακάλυψε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με τα μπεκ ψεκασμού.

Σε αντίθεση με τους κινητήρες βενζίνης που χρησιμοποιούν μπουζί για την ανάφλεξη του μίγματος, οι πετρελαιοκινητήρες βασίζονται κυρίως στην συμπίεση για την ανάφλεξή του. Προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή καύση, οι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν μπεκ ψεκασμού πολύ υψηλής πίεσης που εκτοξεύουν το καύσιμο μέσω αρκετά μικροσκοπικών οπών. Ο συνδυασμός πολύ υψηλής πίεσης και των μικρών εξόδων καυσίμου, δημιουργούν ένα “νεφέλωμα” που διαχέεται ομοιόμορφα στον κύλινδρο, επιτρέποντας καθαρότερη και αποτελεσματικότερη καύση.

Με το πάροδο όμως του χρόνου, ο άνθρακας μπορεί να συσσωρευτεί στα μπεκ ψεκασμού, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί λιγότερο αποτελεσματικά επειδή δεν λαμβάνει την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου. Το συγκεκριμένο φαινόμενο μπορεί, όχι μόνο να μειώσει την χιλιομετρική του απόδοση, αλλά και να αυξήσει τις εκπομπές ρύπων.

Diesel fuel injectors
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λύση για την αναζωογόνηση ενός πετρελαιοκινητήρα με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ είναι η χρήση ενός πρόσθετου καυσίμου για τον καθαρισμό των επικαθίσεων άνθρακα από τα μπεκ. Όπως μάλιστα μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί, η χρήση ενός ειδικού πρόσθετου σε αυτές τις συνθήκες βοήθησε στον να μειωθεί η κατανάλωση πετρελαίου κατά 2% και η εκπομπή oξειδίου του αζώτου (NΟx) κατά 11%.

Επομένως, εάν ο πετρελαιοκινητήρας του αυτοκίνητου σας δεν λειτουργεί όπως το παρελθόν, φροντίστε να ξεκινήσετε την “αναγέννησή” του με ένα καλό καθάρισμα των μπεκ ψεκασμού του καυσίμου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ