Οι μπαταρίες στερεού τύπου γίνονται πραγματικότητα

nissan surf out concept

Σύμφωνα με την Nissan, οι μπαταρίες της επόμενης γενιάς θα είναι στερεού τύπου και έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν το 2028. Θα πλεονεκτούν στην αυτονομία και στην ταχύτητα φόρτισης.

Στις αρχές της χρονιάς, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδιά της, να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών νέας τεχνολογίας. Ένα πιλοτικό εργοστάσιο θα είναι έτοιμο να μπει σε λειτουργία το 2025, ενώ οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί το 2026.

nissan surf out concept b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αντιπρόεδρος της Nissan, David Moss, μετά από δηλώσεις του αναφέρει τα πλεονεκτήματα των μπαταριών στερεού τύπου. Οι ταχύτητες φόρτισης θα τριπλασιαστούν φτάνοντας τα 400 kW, η αυτονομία που θα προσφέρουν θα διπλασιαστεί και το κόστος τους θα μειωθεί στο μισό, σε σχέση με τις σημερινές ιόντων λιθίου. Ταυτόχρονα, θα έχουν σημαντικά μικρότερο μέγεθος.

Εάν και εφόσον συμβούν αυτά, θα καταστεί πιο εύκολη η κατασκευή μεγάλων ηλεκτρικών φορτηγών και SUV. Πριν από έναν χρόνο περίπου είχε εμφανιστεί στο προσκήνιο το εικονιζόμενο πρωτότυπο Surf-Out. Βέβαια, θεωρείται αμφίβολο το συγκεκριμένο όχημα να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες νέου τύπου, καθώς το 2028 αργεί ακόμα.

nissan surf out concept c

Από την άλλη, υπάρχουν φήμες ότι οι Ιάπωνες επεξεργάζονται την ιδέα ενός νέου μικρού ηλεκτρικού επαγγελματικού για την αγορά των ΗΠΑ. Επίσημες ανακοινώσεις δεν έχουν γίνει, ούτε έχει διευκρινιστεί αν θα μοιάζει με κάποιο από τα υπάρχοντα μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση των μπαταριών στερεού τύπου δεν σημαίνει πως η Nissan θα βγάλει μια και έξω από το κάδρο τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, αφού θεωρείται πως για κάποιο χρονικό διάστημα θα συνυπάρχουν. Εν τω μεταξύ, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιβιώσουν, αλλά πιθανότατα δεν θα εξελιχθούν περαιτέρω για να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 7.

Επίσης, θα φτάσουμε κατά τα λεγόμενα του Mos, στο σημείο που τα EV’s θα γίνουν τόσο προσιτά που δεν θα συμφέρει πια η απόκτηση συμβατικών αυτοκινήτων. Τέλος, να πούμε πως εκτός της Nissan, τόσο η Toyota όσο και η BMW εξετάζουν σοβαρά την εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών στερεού τύπου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ