Παρότι η Porsche προς το παρόν αρνείται τον ολοκληρωτικό εξηλεκτρισμό του «ιερού της τοτέμ», της 911, ο επικεφαλής σχεδιαστής της εταιρείας Michael Mauer εξήγησε πώς θα μπορούσε να ήταν το σχέδιο μιας αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής του διαχρονικού supercar.
Στον πυρήνα της φιλοσοφίας της 911 στο γύρισμα των δεκαετιών βρισκόταν πάντοτε η θέση του κινητήρα, στην ουρά του αυτοκινήτου. Παρότι έχασε τον αρχέγονο ήχο του αερόψυκτου, σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει από την πρώτη 911 μέχρι τη σημερινή. Η τοποθέτηση του κινητήρα στην ουρά ήταν η βασική αιτία που παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, για να αιτιολογήσει τα λόγια του πως η 911 «είναι το τελευταίο μοντέλο της Porsche που θα γίνει ηλεκτρικό - αν ποτέ γίνει».
Ο Michael Mauer, ωστόσο, δεν βρίσκει κάποιο πρόβλημα σε αυτό. Ο ηγέτης της σχεδιαστικής ομάδας του Zuffenhausen είπε ότι οι πιο συμπαγείς διαστάσεις του ηλεκτροκινητήρα προσφέρουν στους designers περισσότερη ελευθερία, και υποστήριξε ότι ακόμα και σε μια ηλεκτρική της εκδοχή η 911 δεν πρόκειται να χάσει την κλασσική σιλουέτα της απαράλλαχτης σχεδιαστικής της φιλοσοφίας.
BUY NOW
«Μια ηλεκτρική 911 είναι πολύ πιο εύκολη στο σχεδιασμό της», τόνισε ο Mauer, εξηγώντας πως οι μελλοντικοί περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων θα κάνουν εξαιρετικά δύσκολη τη χωροταξία ακόμη πιο ογκωδών συστημάτων εξάτμισης - και με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω, ίσως ο πρόβολος που θα χρειάζεται θα πρέπει να φτάνει «σε μήκος σχεδόν δύο μέτρων!»
Υποστηρίζοντας εμφανώς τη δημιουργία μιας αμιγώς ηλεκτρικής Porsche 911, ο επικεφαλής σχεδιαστής της εταιρείας είπε πως δεν είναι μόνο ο ήχος του επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα που προσδίδει στο εμβληματικό supercar το χαρακτήρα του: είναι και ο σχεδιασμός, η συμπεριφορά και οι επιδόσεις του - και αυτές οι πτυχές της 911 δεν θα χαθούν στην ηλεκτρική της εκδοχή.
Ο Mauer είχε ότι οι διαφορετικές απόψεις -όπως εδώ, σε σχέση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Blume- είναι μέρος της κουλτούρας της Porsche, καθώς και ότι η σχεδιαστική του ομάδα έχει ήδη μελετήσει πώς θα μπορούσε να σχεδιαστεί μια μελλοντική ηλεκτρική 911. Παρόλα αυτά, ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, και πως «και η επόμενη γενιά της 911 θα μπορούσε να έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, και οι σχεδιαστές θα βρούμε λύσεις για αυτό».
Πάντως, ο Mauer και η σχεδιαστική του ομάδα έλαβαν υπόψιν τους, όταν σχεδίαζαν την τρέχουσα γενιά της 911 (που αποκαλύφθηκε το 2018), το ενδεχόμενο τοποθέτησης ήπιου ή plug-in υβριδικού συστήματος με έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες, κάποια στιγμή.
Η στιγμή αυτή φαίνεται πως έχει φτάσει, καθώς ήδη από τη φετινή Άνοιξη η Porsche ξεκίνησε δοκιμές στο Nurburgring με ένα υβριδικό πρωτότυπο της 911. Ίσως η εταιρεία του Zuffenhausen να προχωρήσει με υβριδικές 911 μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων, και αν ωριμάσουν οι συνθήκες τότε μπορεί από τις απαρχές της δεκαετίας του '30 να δούμε μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του γερμανικού supercar.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ