Οι συρμοί του Μετρό της Αθήνας θα παράγουν το δικό τους ρεύμα -Πώς θα το καταφέρνουν

Γραμμή 1 Μετρό Αθήνας

Ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα σύστημα θα εγκατασταθεί σε μια γραμμή του Μετρό της Αθήνας, προτού αξιοποιηθεί και από τις υπόλοιπες.

Ένα έργο που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε δίκτυα ηλεκτρικών σιδηροδρόμων στην Ελλάδα ετοιμάζει η ΣΤΑ.ΣΥ. με στόχο την ενεργειακή εξοικονόμηση και ταυτόχρονα τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.

Με απόφαση τού, το ΔΣ της ΣΤΑ.ΣΥ. ενέκρινε την προκήρυξη Διαγωνισμού για το έργο ανακαίνισης δύο υποσταθμών έλξης της Γραμμής 1 σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο. Αυτό που καθιστά ξεχωριστό το έργο είναι η προσθήκη σε αυτούς συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών και διάθεσής της στο δημόσιο δίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επί της ουσίας, με την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου αυτού συστήματος, θα είναι δυνατή η αξιοποίηση της ενέργειας που παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών και η επιστροφή της στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Γραμμή 1 Μετρό

Το έργο είναι προϋπολογισμού 4.174.000€, πλέον ΦΠΑ, με εγκεκριμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Εκτιμάται, πως το συνολικό πόσο ηλεκτρικής ενέργειας, που μπορεί να ανακτηθεί από την ηλεκτροπέδηση είναι της τάξης των 4.500 MWh ετησίως, ποσοστό 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 του Μετρό.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ. πρόκειται μια κατεξοχήν «πράσινη» επένδυση, που μετατρέπει την κινητική ενέργεια που προέρχεται από την επιβράδυνση των συρμών σε ηλεκτρική ενέργεια.

Σημειώνεται ότι μετά την αρχική πιλοτική εφαρμογή της στη Γραμμή 1 και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της, θα προκριθεί και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από το φιλοπεριβαλλοντικό της αποτύπωμα, αναμένεται να βελτιώσει την αξιοπιστία του δικτύου ηλεκτροδότησης και να μειώσει τις βλάβες που οφείλονται στον ξεπερασμένο λόγω παλαιότητας εξοπλισμό.

Αντίστοιχο σύστημα ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών προβλέπεται να εγκατασταθεί στους υποσταθμούς της υπό κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ