Παρότι στον Όμιλο Hyundai τα κέρδη από τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σημαντικά, το σχεδόν 1 δις δολάρια που αναγκάστηκε η εταιρεία να πληρώσει για ανακλήσεις των αυτοκινήτων της, έκλεισαν το 3o 4μηνο του έτους με ζημιές.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Hyundai, τα λειτουργικά κέρδη της Hyundai το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου έπεσαν κατά 3,4% (1 τρις γουόν ή 1,1 δις δολάρια) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ενώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 5,1% στα 1,4 τρις γουόν.
Ο κύριος λόγος αυτής της οικονομικής «καταστροφής», μια περίοδο όπου οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν σημαντικά κέρδη, ήταν τα 1,4 τρις γουόν ή 1 δις δολάρια που αναγκάστηκε να πληρώσει η εταιρεία ώστε να ανακληθούν 2,4 εκατομμύρια Sonata, Tucson και Santa Fe με προβληματικά μοτέρ βενζίνης. Αντίστοιχο πρόβλημα και ανάκληση υπήρξε και στην Kia.
BUY NOW
Όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία στην επίσημη ανακοίνωσή της: «Τα οικονομικά αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν τα σχετιζόμενα με τους κινητήρες μέτρα που έπρεπε να παρθούν, ώστε να προστατευτεί η ασφάλεια των πελατών μας και να διασφαλιστεί η ποιότητα των οχημάτων μας».
Συνεχίζοντας πάντα με όσα αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, εάν αφαιρεθούν από τα οικονομικά αποτελέσματα οι απαιτήσεις για τις ανακλήσεις, τότε το τρίμηνο θα έκλεινε με πάνω από 2,9 τρις λειτουργικά κέρδη (+7,7%).
Σε αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων της Hyundai κατά πάνω από 27%, τα οποία με 52.000 οχήματα αφορούσαν στο 5,1% όλων των πωλήσεων του Ομίλου το περασμένο τρίμηνο.
Σε ό,τι αφορά τώρα στο πρόβλημα με τους βενζινοκινητήρες της Hyundai, θυμίζουμε ότι αυτό αφορά στα μοτέρ 2,0 και 2,4 λτ. Theta II GDI για μοντέλα της Hyundai και της Kia, στα οποία υπάρχει περίπτωση ο κινητήρας να σβήσει, να «σπάσει» ή ακόμη και να προκληθεί πυρκαγιά.
Ανάμεσα στα μέτρα που πήρε η Hyundai για να διορθώσει το πρόβλημα εκτός της ανάκλησης, ήταν και να προσφέρει για πρώτη φορά μια εγγύηση εφ όρου ζωής στους ιδιοκτήτες των οχημάτων.
Πηγή: Hyundai, Reuters, Nikkei Asia