Ανάμεσα στις προτάσεις που παρουσίασε ο ΣΕΣ για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο ήταν και η χρήση της ΛΕΑ της Αττικής Οδού από τους οδηγούς, υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Λύσεις για τη βελτίωση των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο προτάθηκαν τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 στο πλαίσιο της ημερίδας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) με τίτλο «Οι συγκοινωνιολόγοι συζητούν και προτείνουν: Υφιστάμενη κατάσταση και προοπτικές».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε, μεταξύ άλλων, η παρουσίαση του Προέδρου του ΣΕΣ, Θανάση Τσιανού, ο οποίος κατέθεσε τις προτάσεις του για τη βέλτιστη διαχείριση των μετακινήσεων σε Μητροπολιτικό επίπεδο.
BUY NOW
Όπως επισήμανε, καθοριστική συμβολή στην αποσυμφόρηση των δρόμων θα έχουν τα έργα αναβάθμισης των ΜΜΜ (π.χ. μικρότερες συχνότητες δρομολογίων και επεκτάσεις Μετρό,τραμ,προαστιακού), όπως και ορισμένα περιφερειακά οδικά έργα, όπως ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Οινόφυτα, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά.
Προτού, ωστόσο, υλοποιηθούν τα παραπάνω, απαιτούνται μέτρα μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης, με τον κ. Τσιανό να προτείνει δράσεις και για την αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού.
Ο πρόεδρος του ΣΕΣ τέθηκε υπέρ της χρήσης της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης της Αττικής Οδού από τους οδηγούς, αλλά μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης -για παράδειγμα όταν τα οχήματα κινούνται κάτω από 40 χλμ./ώρα.
Υπογράμμισε δε ότι για μπορούν να εισέρχονται οι οδηγοί στη λωρίδα που σήμερα προορίζεται αποκλειστικά για οχήματα επείγουσας ανάγκης και οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου απαιτούνται ορισμένα έργα που είναι τα εξής:
• μικρά έργα υποδομής κυρίως στις περιοχές των κόμβων
• τροποποίηση των διαγραμμίσεων και του πλάτους της ΛΕΑ.
• ειδικές υποδομές σήμανσης (όπως πινακίδες που θα ορίζουν πότε υφίστανται οι κατάλληλες προϋποθέσεις και επιτρέπεται η χρήση της λωρίδας)
• απαραίτητα συνεχής παρακολούθηση της κυκλοφορίας και άμεση απόκριση σε
περίπτωση έκτακτου συμβάντος.
Εξήγησε ότι η χρήση της ΛΕΑ δεν μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στην Λεωφ. Κηφισού, καθώς στον συγκεκριμένο οδικό άξονα απαιτούνται σημαντικές υποδομές. Σε ορισμένα τμήματα δεν υπάρχει ΛΕΑ σε περιοχές Α/Κ, δεν υφίσταται ομάδα διαχείρισης του άξονα όπως στην Αττική Οδό, ενώ υπάρχουν προβλήματα στον γεωμετρικό σχεδιασμό.
Υπάρχουν, βέβαια, και αυτοί που υποστηρίζουν ότι η χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης, ακόμα και υπό αυστηρές συνθήκες, θα υψώνει εμπόδια στα οχήματα επείγουσας ανάγκης. Όπως επισημαίνουν, η απομάκρυνση των οδηγών από τη ΛΕΑ και η είσοδός τους στις άλλες λωρίδες (όταν ειδοποιούνται από τις υποδομές σήμανσης) αναμένεται να αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία, δυσχεραίνοντας το έργο των ασθενοφόρων και των λοιπών οχημάτων επείγουσας ανάγκης.
Άλλες πρωτοβουλίες που πρόταξε ο κ. Τσιανός είναι η επιβολή ενός αυστηρού ωράριου τροφοδοσίας των καταστημάτων, η διεύρυνση απαγόρευσης κυκλοφορίας φορτηγών στις ώρες αιχμής σε συγκεκριμένους άξονες, η αξιοποίηση ελεύθερων/αδόμητων χώρων για την άμεση δημιουργία χώρων στάθμευσης μετεπιβίβασης, η αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης και τον εξορθολογισμό των ορίων ταχύτητας στους μεγάλους οδικούς άξονες.