Ορδές από αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα φτάνουν στην Ελλάδα

used cars

Η άνοδος της αγοράς του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τις παθογένειες στις εισαγωγές παλιών και ασυντήρητων αυτοκινήτων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η ανάγκη για απόκτηση ενός νέου και ασφαλούς αυτοκινήτου στις μέρες μας, βρίσκει εμπόδιο στους μεγάλους χρόνους αναμονής που υπάρχουν από τα εργοστάσια λόγω των ελλείψεων στους ημιαγωγούς και στις πρώτες ύλες, σπρώχνοντας έτσι προς τα πίσω την απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου.

Το αποτέλεσμα αυτής της αναμονής είναι οι υποψήφιοι αγοραστές να στραφούν προς τη λύση της αγοράς ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και δη, εισαγόμενου, αφού τα εγχώρια είναι… μετρημένα. Αποτελεί όμως αυτό, μια λύση συμφέρουσα για την τσέπη μας;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση δεν είναι στις προθέσεις μας να απαξιώσουμε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων και συγκεκριμένες επαγγελματικές δραστηριότητες, παρόλο που έως σήμερα, η καταγεγραμμένη εμπειρία από την εισαγωγή μεταχειρισμένων περιλαμβάνει ένα όχι και τόσο «καθαρό» ιστορικό. Μελετώντας τα επίσημα στοιχεία εξάγεται το συμπέρασμα πως από τις αρχές του έτους και ειδικά τον Ιούλιο, οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυξάνονται συνεχώς στη χώρα μας, κάνοντας ρεκόρ πωλήσεων για το τελευταίο 18μηνο.  Και που είναι το κακό, θα αναρωτηθεί κάποιος. Και εδώ η κατάσταση αρχίζει να περιπλέκεται…

Σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων, αποδεικνύεται πως η πλειοψηφία των εισαγωγών αφορά οχήματα Euro 5 (το 55% των πωλήσεων του 2021). Δηλαδή πρόκειται για αυτοκίνητα ηλικίας από το 2015 και πίσω, που προσπαθούν να «ξεφορτωθούν» οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, επιδιώκοντας την ανανέωση του στόλου τους με ασφαλέστερα και λιγότερα ρυπογόνα μοντέλα.

Ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτής της ηλικίας συνήθως έχει διανύσει -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- πάνω από 25.000-30.000 χιλιόμετρα κάθε χρόνο. Άρα πρακτικά έχουμε να κάνουμε με οχήματα που έχουν γράψει στο κοντέρ τουλάχιστον 150.000 χιλιόμετρα, με ό,τι αυτό σημαίνει για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται.

Σημειώστε, επίσης, πως μεταξύ των επίσημων στοιχείων πωλήσεων βλέπουμε-δυστυχώς- και αρκετά Euro 4 αυτοκίνητα (το 8% των πωλήσεων), που είναι αρκετά παλαιότερα, με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα και αμφιβόλου κατάστασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η περίπτωση λοιπόν ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου απαιτεί μεγάλη προσοχή και δεν θα πρέπει ο αγοραστής να παρασυρθεί από τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, προχωρώντας σε μια αγορά βιασύνης, χωρίς να προβεί στους απαραίτητους ελέγχους.

Αν στα εγχώρια μεταχειρισμένα ισχύουν οι κανόνες που λένε ότι για να έχεις «το κεφάλι σου ήσυχο» θα πρέπει να ελέγξεις το αυτοκίνητο σε εξουσιοδοτημένο service, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι τουλάχιστον απαιτούμενο να το τσεκάρεις όσο πιο σχολαστικά μπορείς.

Είναι καλύτερο να περιμένεις έστω και κάποιους μήνες για να αποκτήσεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο, παρά να προχωρήσεις στην -χωρίς τον απαιτούμενο έλεγχο- αγορά ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου, το οποίο θα πληρώσεις μετά διπλά και τριπλά στις επισκευές του…

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ