O υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας έδωσε ένα τέλος στην παραφιλολογία που ήθελε την επιβολή ορίων ταχύτητας στην ξακουστή Autobahn.
Οι επιδόσεις που προσφέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα και η υψηλή τελική ταχύτητα που διαθέτουν, οδήγησαν σε εκκλήσεις και παραφιλολογία για την θέσπιση ορίων ταχύτητας στα «ελεύθερα» τμήματα της γερμανικής Autobahn. Σύμφωνα όμως με τον υπουργό Μεταφορών, Folser Wissing, κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί, καθώς τα πράγματα θα ρυθμιστούν από μόνα τους, φυσικά.
«Η ταχύτητα κίνησης των αυτοκινήτων είναι ευθύνη των πολιτών/οδηγών, πάντα με την προϋπόθεση ότι δεν κινδυνεύουν οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου και το κράτος δεν πρέπει να παρεμβαίνει. Επιπλέον, οι υψηλές τιμές καυσίμων κάνουν τους περισσότερους ανθρώπους να κινούνται πιο αργά, ενώ οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα αναπτύξουν υψηλή ταχύτητα για να κερδίσουν αυτονομία.», σχολίασε ο κ. Wissing σε γερμανικά Μ.Μ.Ε.
BUY NOW
Ο κ. Wissing είναι μέρος μιας κυβέρνησης συνασπισμού που ανήλθε στην εξουσία το φθινόπωρο του 2021. Μερικά από τα κόμματα του συνασπισμού πιέζουν για την επιβολή ορίων ταχύτητας, ενώ έχει προκύψει και έρευνα μεταξύ των Γερμανών πολιτών που αναφέρει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι υποστηρίζουν την συγκεκριμένη ιδέα. Μέχρι και ο πρώην πιλότος και 4 φορές πρωταθλητής στη Formula 1, Sebastian Vettel, αναφέρθηκε στο θέμα και μίλησε ανοιχτά υπέρ της μείωσης της ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους.
Με τις ολοένα και υψηλότερες τιμές στην ενέργεια που προκαλούνται από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το θέμα του ορίου ταχύτητας έχει τεθεί ξανά επί τάπητος. Ο κ. Wissing, ωστόσο, διέλυσε αυτές τις φήμες και μίλησε ακόμη και για διαπλάτυνση των αυτοκινητόδρομων, κάτι που θα βοηθούσε στην ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, παρά τις αντιρρήσεις άλλων μελών της κυβέρνησης.
«Στη Γερμανία, όχι μόνο ο αριθμός των αυτοκινήτων, αλλά και η εμπορευματική κίνηση αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο διαρκώς. Ωστόσο, δεν υποστηρίζεται από την κατασκευή νέων σιδηροδρόμων ή αυτοκινητόδρομων», προσθέτει ο υπουργός.
Η επέκταση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων έρχεται σε αντίθεση με τους περιβαλλοντικούς στόχους των άλλων κομμάτων του συνασπισμού, οδηγώντας σε τριβές μέσα στην κυβέρνηση. Και πάλι ο κ. Wissing επισημαίνει τον αυξανόμενο στόλο οχημάτων, όλων των τύπων και κατηγοριών.
«Το 2023 η κυκλοφορία στους γερμανικούς δρόμους θα συνεχίσει να αυξάνεται και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Διαφορετικά, η οικονομία θα υποφέρει και θα χαθούν θέσεις εργασίας», είπε επίσης ο υπουργός Μεταφορών.