Όσα γνωρίζουμε για τα νέα Dacia Bigster και Spring

Dacia Bigster

Το νέο Duster πυροδότησε το λανσάρισμα της σειράς νέων μοντέλων της Dacia, η οποία μέσα στο 2024 θα συνεχιστεί με το επταθέσιο SUV Bigster και με την ανανέωση του ηλεκτρικού Spring.

Πρόκειται για δύο ακόμη πολύ σημαντικά αυτοκίνητα της ρουμανικής εταιρείας του ομίλου Renault, που συνοδεύονται με αρκετά υψηλούς στόχους πωλήσεων χάρη στη διαχρονική αξία της Dacia να προσφέρει εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής.

Το νέο Duster έθεσε τα νέα αισθητικά και τεχνολογικά δεδομένα όλων των επερχόμενων Dacia
Το νέο Duster έθεσε τα νέα αισθητικά και τεχνολογικά δεδομένα όλων των επερχόμενων Dacia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τις οικονομίες κλίμακας του ομίλου, η Dacia ήταν σε θέση να προσφέρει μια σειρά από νέες τεχνολογίες με τη νέα, τρίτη γενιά του Duster που αποκάλυψε πριν από λίγες εβδομάδες - τεχνολογίες που θα εμπλουτίζουν και τα επερχόμενα Bigster και Spring. Επίσης, το Duster εισήγαγε και τη νέα σχεδιαστική “γλώσσα” των μοντέλων της εταιρείας.

To Bigster, ως γνωστόν, θα είναι ο μεγάλος αδελφός του Duster: ένα επταθέσιο SUV που φυσικά θα δίνει έμφαση στους χώρους και στην άνεση. Πέρασαν ήδη περίπου τρία χρόνια από το πρώτο πρωτότυπο του Bigster, και πλέον μέσα στο 2024 (προς το τέλος του έτους) θα λανσαριστεί η έκδοση παραγωγής, για να βγει στην αγορά αρχές του 2025. Το Bigster μαζί με το Jogger θα είναι οι εκπρόσωποι της Dacia στην κατηγορία C.

Το αρχικό πρωτότυπο του Dacia Bigster
Το αρχικό πρωτότυπο του Dacia Bigster
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και εκτός από επταθέσια και έχει και πενταθέσια έκδοση. Κάτω από το καπό του θα έχει κινητήρες βενζίνης και μία έκδοση υγραερίου (LPG). Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για το μέγεθος και την ποιότητά του θα έχει αρκετά προσιτή τιμή.

Περνώντας στο νέο Spring, η Dacia είχε ανακοινώσει το Φεβρουάριο του 2022 -μέσω του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου Luca de Meo- πως μέσα στο 2024 θα παρουσίαζε τη δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού της SUV. Έκτοτε η ρουμανική εταιρεία δεν έχει δώσει περαιτέρω πληροφορίες για αυτό, ωστόσο δεν είναι λίγες οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει.

Το τρέχον Dacia Spring
Το τρέχον Dacia Spring

Το συμπαγές SUV της Dacia αποτέλεσε μια μικρή επανάσταση όχι μόνο για τη ρουμανική εταιρεία, αλλά και για τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης συνολικά. Ποτέ άλλοτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είχε τόσο προσιτή τιμή -16.990 ευρώ-, όταν λανσαρίστηκε το 2020. Η ανανέωσή του, μέσα στο 2024, θα συνεχίσει αυτό το μοτίβο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο facelift του, το ηλεκτρικό B-SUV θα δεχθεί εκτενή ανασχεδιασμό -στα νέα αισθητικά δεδομένα της εταιρείας- και τεχνολογική αναβάθμιση. Οι βασικές σχεδιαστικές αλλαγές θα επικεντρώνονται στο ρύγχος με τη νέα γραμμική γρίλια που είδαμε στο Duster και με το μεγάλο -νέο- σήμα της Dacia στο κέντρο της. Στις άκρες της γρίλιας θα είναι ανασχεδιασμένα και τα πιο αιχμηρά και δυναμικά LED φωτιστικά σώματα.

Η Crossover φιλοσοφία θα διατηρηθεί αυτούσια, με πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά στο αμάξωμα και με ράγες οροφής, ενώ από άποψη διαστάσεων το νέο Spring αναμένεται να μεγάλώσει αρκετά. Το μήκος της τρέχουσας γενιάς του είναι 3,73 μέτρα, αλλά με τον ανασχεδιασμό του θα αυξηθεί σημαντικά.

Μηχανικά, το νέο Spring θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική CMF-AEV, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όπως είπε ο De Meo είναι “η πιο οικονομικά προσιτή του κόσμου”. Πρόκειται για την εξέλιξη της τρέχουσας πλατφόρμας CMF-A.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τα άλλα, δεν θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο. Η τελευταία, που σήμερα έχει χωρητικότητα 27,4 kWh, θα μεγάλωσει, όπως και η ισχύς του ηλεεκτροκινητήρα που τώρα αποδίδει 44 ή 64 ίππους.

Πάντως, σε γενικές γραμμές το νέο Spring θα διατηρήσει τον αστικό του χαρακτήρα και το περιορισμένο βάρος προκειμένου να μην αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας. Συνεπώς, η αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας δεν θα είναι πολύ μεγάλη - και αυτό έχει να κάνει και με τη διατήρηση της προσιτής τιμής του μοντέλου.

Αναμφίβολα με το Spring η Dacia θέλει να ανταγωνιστεί τα πιο προσιτά νέα ευρωπαϊκά -αλλά και κινέζικα- ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το νέο Citroen e-C3. Και για να το πετύχει θα αναβαθμίσει τόσο τα υλικά όσο και τις ψηφιακές τεχνολογίες του εσωτερικού του Spring, με νέα οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τρέχον Dacia Spring παράγεται στην Κίνα, στο εργοστάσιο της Shiyan που ανήκει στην κοινοπραξία του ομίλου Renault-Nissan με τη Dongfeng. Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, εκεί θα παραμείνει η παραγωγή και του ανανεωμένου Spring του 2024.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ