Η Ευρώπη βάζει τα παιδιά πίσω από το τιμόνι -Η πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

Παιδί στο τιμόνι

Μεγάλες αλλαγές όσον αφορά τα ηλικιακά όρια για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης προτείνει η Κομισιόν, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων που κατέθεσε πρόσφατα.

Τους έφηβους ή ακόμα και τα παιδιά φέρνει πίσω από το τιμόνι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω των προτάσεων που κατέθεσε την 1η Μαρτίου του 2023 σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης, αλλά και τις νέες διατάξεις για τη διευκόλυνση της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας σε διασυνοριακό επίπεδο.

Πρόκειται για μια ντιρεκτίβα που έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου καθεστώτος σχετικά με τους κανόνες για την έκδοση αδειών οδήγησης στις χώρες της ΕΕ, αναφέροντας την ελάχιστη ηλικία για την απόκτηση άδειας οδήγησης, αλλά και τι είδους οχήματα θα μπορούσαν να οδηγούν οι κάτοχοι συγκεκριμένων κατηγοριών αδειών οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
παιδιά στο τιμόνι

Ειδικότερα, η Κομισιόν προτείνει οι νέοι να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα οδήγησης και να αποκτούν δίπλωμα από την ηλικία των 17 ετών, αλλά να μπορούν να οδηγούν μόνοι τους μόνο μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους.

Πρόκειται για ένα καθεστώς που ήδη εφαρμόζεται στη χώρα μας, με την προϋπόθεση ότι οι 17χρονοι συνοδεύονται στο αυτοκίνητο από έναν ενήλικα που έχει δίπλωμα 5 χρόνια και ηλικία τουλάχιστον 25 ετών.

14χρονοι πίσω από το τιμόνι ελαφρών τετράκυκλων

Όσον αφορά, την ελάχιστη ηλικία για απόκτηση διπλωμάτων κατηγοριών AM (μοτοποδήλατο έως 50 κ.εκ.), A1 (μοτοσυκλέτα έως 125 κ.εκ. και εως 11 kW) και B1 (τετράκυκλα με τελική τουλάχιστον 60 χλμ./ώρα), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τα 16 έτη.

Όπως, ωστόσο, αναφέρεται στις προτάσεις του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ, τα κράτη μέλη μπορούν να αυξήσουν ή να μειώσουν το ελάχιστο όριο ηλικίας για την έκδοση άδειας οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
παιδιά στο τιμόνι

Επί παραδείγματι, για την απόκτηση διπλώματος μοτοποδηλάτου έως 50 κ.εκ. (ΑΜ), το ελάχιστο ηλικιακό όριο, σύμφωνα με την Κομισιόν, θα μπορούσε να μειωθεί από οποιοδήποτε κράτος-μέλος της ΕΕ στα 14 έτη. Αυτό, λοιπόν, θα σήμαινε ότι οι 14χρονοι θα μπορούσαν να κάθονται πίσω από το τιμόνι ελαφρών τετράκυκλων (L6e), τα οποία οδηγούνται με άδεια οδήγησης κατηγορίας AM. Το εν λόγω καθεστώς ισχύει -μεταξύ άλλων- στη Γαλλία.

16χρονοι πίσω από το τιμόνι SUV

Παράλληλα, η Επιτροπή αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Β1 (τετράκυκλα 60 χλμ./ώρα), το οποίο προτείνεται να είναι προσβάσιμο από 16χρονους, να μπορούν να οδηγούν οχήματα κατηγορίας B (αυτοκίνητα) με μέγιστη μάζα 2.500 κίλα (όσο δηλαδή ζυγίζει ένα μεγάλο SUV, όπως η Mercedes GLE) και μέγιστη ταχύτητα που έχει περιοριστεί στα 45 χλμ./ώρα.

«Είναι ειρωνικό που αυτή η τρελή ιδέα (σ.σ. μείωση ηλικιακού ορίου) είναι μέρος του λεγόμενου πακέτου οδικής ασφάλειας στη νομοθεσία της ΕΕ», ανέφερε ο Antonio Avenoso, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών European Transport Safety Council - ETSC), σε επίσημη δήλωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έντονη ανησυχία φαίνεται ότι έχουν εκφράσει και άλλοι φορείς οδικής ασφάλειας, που θεωρούν ότι η μείωση των ηλικιακών ορίων θα επιφέρει αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ