Παιχνίδια εξουσίας της Γερμανίας -Πώς η Ευρώπη θα κατακτήσει το «Τρίγωνο του Λιθίου»
Την αντεπίθεσή της εξαπολύει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με πολιορκητικό κριό τη Γερμανία, προκειμένου να βάλει φρένο στο μονοπώλιο που χτίζει η Κίνα.
Επίσκεψεις σε Αργεντινή, Χιλή και Βραζιλία και συναντήσεις με τους προέδρους των τριών χωρών της Νότιας Αμερικής πραγματοποίησε πριν από λίγες ημέρες ο Γερμανός Καγκελάριος Olaf Scholz, με φόντο την ανάπτυξη μιας μεταποιητικής βιομηχανίας λιθίου.
Με δεδομένη την ακατάπαυστη αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυξάνονται οι ανάγκες για την εξασφάλιση των απαραίτητων αποθεμάτων λιθίου το οποίο είναι υπερ-απαραίτητο για την παραγωγή των μπαταριών τους.
BUY NOW
Η Αργεντινή και η Χιλή ειναι δύο από τις τρεις χώρες (σ.σ. η άλλη είναι η Βολιβία) που συνθέτουν το «Τρίγωνο του Λιθίου», μία περιοχή όπου συγκεντρώνεται σε διάφορες αλυκές το 54% των παγκόσμιων αποθεμάτων του μετάλλου.
Τόσο στη Χιλή όσο και στην Αργεντινή παράγονται μεγάλες ποσότητες λιθίου, αλλά καμία από αυτές τις χώρες δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στην επεξεργασία του μετάλλου.
Αυτό διότι το λίθιο που παράγεται στη Λατινική Αμερική στη συνέχεια μεταφέρεται στην Κίνα, όπου γίνεται η απαραίτητη επεξεργασία του, για τη χρήση του στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η συντριπτική πλειονότητα των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα παράγεται, επίσης, στην Κίνα, η οποία είναι και αυτή που προμηθεύει σε μεγάλο βαθμό τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η εν λόγω εξάρτηση της Γηραιάς Ηπείρου από τον γίγαντα της Ασίας έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στην ΕΕ η οποία επιθυμεί να αποκτήσει την αυτονομία της.
Αυτός ακριβώς ήταν ο σκοπός της επίσκεψης του Γερμανού Καγκελάριου, ο οποίος επιθυμεί να εδραιώσει την παρουσία της χώρας του σε Αργεντινή, Βραζιλία και Χιλή, προσφέροντάς ως δέλεαρ την ανάπτυξη μιας μεταποιητικής βιομηχανίας επί των εδαφών τους, με την αρωγή της Γερμανίας η οποία θέλει να προσφέρει ευνοϊκότερους περιβαλλοντικούς όρους.
Με τα «θέλω» του Scholz φαίνεται πως «ευθυγραμμίζεται» ιδιαίτερα η Χιλή, με τον πρόεδρο, Gabriel Boric, να κάνει λόγο για δημιουργία μιας εθνικής εταιρείας επεξεργασίας του μετάλλου.
Φυσικά, η σύναψη συμφωνίας μεταξύ Χιλής και Γερμανίας θα χαροποιούσε ιδιαίτερα τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, που βλέπουν τον Κινέζο «γίγαντα» να υψώνει συνεχώς ανάστημα, απειλώντας την μέχρι σήμερα κραταιή ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.