Ξεκινάει η παραγωγή αυτοκινήτου στα κατεχόμενα της Κύπρου -Αυτό είναι το νέο μοντέλο του ψευδοκράτους
Προ των πυλών φαίνεται πως βρίσκεται η παραγωγή του ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας Günsel η οποία έχει έδρα στα κατεχόμενα της Κύπρου.
Τα τελευταία χρόνια σύσσωμη η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία κινείται στους ρυθμούς της TOGG και του πρώτου της μοντέλου που έχει ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην περιφέρεια Gemlik της Προύσας.
Αρκετούς μήνες, ωστόσο, πριν τη συγκρότηση της κοινοπραξίας TOGG, το ενδιαφέρον των Τούρκων φίλων των τεσσάρων τροχών ήταν στραμμένο στην Κύπρο και ειδικότερα, στα κατεχόμενα της χώρας. Εκεί ιδρύθηκε, το 2016, η εταιρεία Günsel, που αποτελεί το… πνευματικό τέκνο του Irfan Suat Günsel, ενός δισεκατομμυριούχου, ιδρυτή πρύτανη στο μεγαλύτερο πανεπιστημίο που λειτουργεί στα κατεχόμενα.
BUY NOW
Εντός του ίδιου έτους παρουσιάστηκε το B9 Concept, ένα πρωτότυπο μοντέλο που προλόγιζε ένα ηλεκτρικό hatchback και τα επόμενα χρόνια οι διοικούντες της εταιρείας εργάστηκαν πυρετωδώς πάνω στην εξέλιξη της έκδοσης που θα περνούσε τη γραμμή συναρμολόγησης.
Ειδικότερα, το 2019 η εταιρεία εγκαινίασε τα κεντρικά της γραφεία και ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της δημιουργίας της μονάδας παραγωγής, ενώ το 2020 ξεκίνησαν τα test drives του B9 και άνοιξε η πρώτη αντιπροσωπεία της εταιρείας, στη Λευκωσία.
Το 2021 παρήχθησαν 10 πρωτότυπες εκδοχές του B9 και ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση κατασκευής του εργοστασίου, χωρίς, ωστόσο, να εκκινεί η παραγωγική διαδικασία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του εξωτερικού, πλέον το έδαφος είναι πρόσφορο για την εκκίνηση της παραγωγής του B9, ενώ σε μεταγενέστερο χρόνο σειρά θα πάρει ένα καινούργιο μοντέλο, υπό την κωδική ονομασία “J9”.
Ειδικότερα, το Β9 είναι ένα 3θυρο ηλεκτρικό μοντέλο απόδοσης 188 ίππων και 300 Nm που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 52,6 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 350 χλμ. Το βάρος του αυοτκινήτου ανέρχεται σε 1.420 κιλά, ενώ για την επιτάχυνση του B9 στα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 7,7 δλ.
Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, η εμφάνιση του μοντέλου είναι αρκετά σύγχρονη με σήμα κατατεθέν την πενταγωνική μάσκα στο μπροστινό μέρος, την ίδια ώρα που στο πίσω πρωταγωνιστεί μια μαύρη γυάλινη επιφάνεια όπου στεγάζεται η ονομασία της εταιρείας. Μοντέρνα αύρα επικρατεί και στο εσωτερικό, παρουσία μιας μεγάλης κάθετης ψηφιακής οθόνης αφής.
Αναφορικά, τέλος, με το J9 αυτό βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο. Γνωρίζουμε, ωστόσο, ότι θα αποτελεί ένα crossover με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 85 kWh που θα εξασφαλίζει αυτονομία 500 χλμ.
Θα κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός/ένας πίσω) συνδυαστικής απόδοσης 375 ίππων που θα δίνουν τετρακίνητη υπόσταση στο βάρους δύο τόνων μοντέλο, επιτρέποντάς του να ολοκληρώνει την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 5,0 δλ.