Μία σύγχρονων προδιαγραφών υποδομή θα παραλάβει τη σκυτάλη από την τωρινή γέφυρα πάνω από τον Ευρώτα που εδώ και χρόνια έχει κριθεί ακατάλληλη.
Μια νέα γέφυρα-στολίδι θα δεσπόζει πάνω από τον ποταμό Ευρώτα, στη Σκάλα Λακωνίας, αντικαθιστώντας την υφιστάμενη υποδομή η οποία έχει χαρακτηρισθεί ακατάλληλη, δεδομένου ότι οι φθορές της καθιστούν επισφαλή κάθε διέλευση οχημάτων.
Μετά την ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας και των γεωτεχνικών γεωτρήσεων, τον περασμένο Μάιο ξεκίνησε η θεμελίωση της νέας γέφυρας.
BUY NOW
Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr, το έργο βρίσκεται ακόμα στη φάση της θεμελίωσης, με τις εργασίες να επιβραδύνονται αναγκαστικά το προηγούμενο διάστημα λόγω της κακοκαιρίας “Daniel” η οποία κατέστησε για λόγους ασφαλείας επιτακτική την ανάγκη απομάκρυνσης των μηχανημάτων.
Οι ρυθμοί κατασκευής θα πέσουν και κατά τη διάρκεια του προσεχούς χειμώνα, δεδομένου ότι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως είναι φυσιολογικό, δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση εργασιών στην κοίτη του Ευρώτα.
Η όποια, ωστόσο, επιβράδυνση των ρυθμών κατασκευής της νέας γέφυρας λόγω των καιρικών φαινομένων, συνιστά παράμετρο που είχε προβλεφθεί κατά τον σχεδιασμό του έργου, ενώ ως αντιστάθμισμα θα λειτουργεί η εντατικοποίηση των εργασιών κατά τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.
Όσοι, μάλιστα, παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις εργασιές κατασκευής της νέας γέφυρας εμφανίζονται σίγουροι ότι η ολοκλήρωσή της (τοποθετείται τον Σεπτέμβριο του 2024) δεν θα παρεκκλίνει από τα χρονοδιαγράμματα, σηματοδοτώντας την απόδοση στους κατοίκους της περιοχής ένα σύγχρονου και ασφαλούς περάσματος πάνω από τον ποταμό Ευρώτα.
Η νέα γέφυρα
Αναφορικά με το έργο, αυτό έχει προϋπολογισμο 4.465.000 ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310 μέτρων και ειδικότερα την κατασκευή νέας γέφυρας μήκους 90 μέτρων στον ποταμό Ευρώτα και την συναρμογή της με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο.
Η νέα γέφυρα θα κατασκευαστεί δίπλα στην υπάρχουσα παλαιά μεταλλική γέφυρα και σε απόσταση περίπου 11,50 μέτρων νοτιοανατολικά από τον άξονα της τελευταίας μέχρι τον άξονα της νέας γέφυρας.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νέας γέφυρας, ο φορέας του καταστρώματος θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες εντός οπλισμένου σκυροδέματος.
Το κατάστρωμα της νέας γέφυρας θα έχει πλάτος κυκλοφορίας οχημάτων 9 μέτρων και εκατέρωθεν αυτού προβλέπεται η κατασκευή δυο πεζοδρομιών πλάτους 2,10 μέτρων έκαστο, για την ασφαλή κυκλοφορία και των πεζών.
Θα τοποθετηθεί, επίσης, η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δηλαδή διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και πινακίδες, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και τη διασφάλιση της ομαλής συνύπαρξής τους με τους πεζούς.
Αναφορικά με την παλιά γέφυρα, αυτή δεν θα κατεδαφιστεί, αλλά θα αποκατασταθεί ώστε να αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα. Επιπροσθέτως, θα γίνουν εργασίες ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, ενώ θα δημιουργηθούν και χώροι πρασίνου/ψυχαγωγίας, προσφέροντας στους πολίτες μια καλαίσθητη υποδομή.
Η υφιστάμενη παλαιά γέφυρα, εξυπηρετούσε επί πολλές δεκαετίες αγόγγυστα τα διερχόμενα οχήματα, αλλά εδώ και χρόνια έχει κριθεί ακατάλληλη, μιας και φέρει σημαντικές φθορές.