Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στον νέο οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος που θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού κατά 40 λεπτά και θα ενισχύσει την ασφάλεια των ταξιδιωτών.
Σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη θα έχει για ολόκληρη την Πελοπόννησο ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου που βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησής του.
«Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος θα είναι έτοιμος σε 36 με 38 μήνες, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι θα μπορεί τμηματικά να παραδοθεί και νωρίτερα από τους 40 μήνες της συμβατικής υποχρέωσης», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Regional Growth Conference στην Πάτρα.
BUY NOW
Πρόσθεσε δε ότι το έργο δεν αποτελεί ένα μεγάλο «θα», αλλά μία πραγματικότητα, υπογραμμίζοντας ότι τα εργοτάξια είναι στημένα και έχουν ξεκινήσει οι εργολαβίες.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το μήκος του νέου οδικού άξονα θα ανέρχεται σε 74,8 χλμ. εκ των οποίων τα 13 χλμ. θα αφορούν τη διαπλάτυνση του οδικού δικτύου και τα 61,8 χλμ. θα είναι αποτέλεσμα νέας χάραξης. Το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί σε 40 μήνες και θα περιλαμβάνει:
- Kατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.
- Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
- Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.
- Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
- Κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας, καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
- Τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
- Κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
Ο δρόμος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα - Πύργος, θα έχει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και θα αποτελέσει έναν από τους πιο ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Το συνολικό κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 331 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από έναν συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή ελληνικού δημοσίου.
Διαβάστε επίσης: