Πάτρα – Πύργος: Βαδίζει στο «τέλος» του ο δρόμος καρμανιόλα της Ελλάδος

πάτρα πύργος

Την ένταξη του τμήματος Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» υπέγραψε ο Υφ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γ. Τσακίρης.

Η Πράξη αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος, μήκους 74,8 χλμ., που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0 χλμ. θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Η δημόσια δαπάνη της Πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 252,1 εκατ. ευρώ.

Το νέο έργο σε αριθμούς

Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30 μέτρων (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων (4×3,50 μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60 μέτρων (2×2,30 μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10 μέτρων (2×1,05 μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60 μέτρων και ύψους 0,80 μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πάτρα πύργος

Αναλυτικά οι τεχνικές λεπτομέρειες έχουν ως εξής:

  • Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.
  • Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
  • Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.
  • Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
  • Την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
  • Την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
  • Την κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

Η ολοκλήρωση των εργασιών υπολογίζεται στα μέσα του 2024 και ο χρόνος για την απόσταση από Πάτρα έως τον Πύργο αναμένεται να μειωθεί τουλάχιστον κατά 30 λεπτά. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως ο υφιστάμενος δρόμος είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους στη χώρα καθώς κάθε χρόνο καταγράφονται δεκάδες νεκροί και τραυματίες από συγκρούσεις οχημάτων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ