Την ένταξη του τμήματος Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» υπέγραψε ο Υφ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γ. Τσακίρης.
Η Πράξη αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος, μήκους 74,8 χλμ., που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0 χλμ. θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.
Η δημόσια δαπάνη της Πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 252,1 εκατ. ευρώ.
BUY NOW
Το νέο έργο σε αριθμούς
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30 μέτρων (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων (4×3,50 μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60 μέτρων (2×2,30 μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10 μέτρων (2×1,05 μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60 μέτρων και ύψους 0,80 μέτρων.
Αναλυτικά οι τεχνικές λεπτομέρειες έχουν ως εξής:
- Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.
- Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
- Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.
- Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
- Την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
- Την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
- Την κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
Η ολοκλήρωση των εργασιών υπολογίζεται στα μέσα του 2024 και ο χρόνος για την απόσταση από Πάτρα έως τον Πύργο αναμένεται να μειωθεί τουλάχιστον κατά 30 λεπτά. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως ο υφιστάμενος δρόμος είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους στη χώρα καθώς κάθε χρόνο καταγράφονται δεκάδες νεκροί και τραυματίες από συγκρούσεις οχημάτων.