Τα οχήματα ελευθέρου χρόνου αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής ηπείρου, καθιστώντας οποιαδήποτε προσθήκη σε αυτή μια νέα πρόταση αγοράς.
Σχεδόν το 50% των νέων αυτοκινήτων που προσφέρονται στην ευρωπαϊκή αγορά ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, των περίφημων SUVs, τα καλώς ή κακώς μονοπωλούν το αγοραστικό ενδιαφέρον συνδυάζοντας χαρακτηριστικά όπως η πρακτικότητα, η ευελιξία κίνησης και φυσικά το περιπετειώδες προφίλ.
Κάθε πρόταση, λοιπόν, που προστίθεται στον μακρύ κατάλογο του εν λόγω segment αποτελεί μια αφορμή ώστε να ονειρευτεί κανείς το επόμενό του αυτοκίνητο. Μιλώντας για όνειρα, πέντε SUV τα οποία αναμένονται μέσα στους επόμενους μήνες θα επιχειρήσουν να αναδείξουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους και τις δεξιότητές τους, κατακτώντας το δικό τους κοινό.
BUY NOW
Jeep Avenger
Δυναμικό, με νεανικό χαρακτήρα, τεχνολογία αιχμής και 100% ηλεκτρικό, το Jeep Avenger διατηρεί στο ακέραιο το αυθεντικό DNA της μάρκας. Εφοδιασμένο με ένα νέο σύνολο μπαταριών-ηλεκτροκινητήρα, το Avenger προσφέρει αυτονομία 400 χλμ. σε μικτές συνθήκες και 550 χλμ. σε κίνηση σε αστικό περιβάλλον.
Το νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding και αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής.
To Avenger έχει μήκος μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade και παρά τις συμπαγείς διαστάσεις, προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για τέσσερις επιβάτες, καθώς και χώρο αποσκευών 380 λίτρων.
Renault Austral
Το Austral σηματοδοτεί την επιστροφή της Renault στην καρδιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων SUVs, αποτελώντας τον φυσικό διάδοχο του μέχρι σήμερα γνωστού Kadjar.
Με μήκος που αγγίζει τα 4,56 μέτρα, το Austral εισάγει στην γκάμα της Renault δύο νέα κινητήρια σύνολα και πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών.
Στη βασική έκδοση, το Renault Austral εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου, o οποίος με τη συμβολή ενός ήπια υβριδικού συστήματος αποδίδει 130 ίππους.
Στη συνέχεια, η σκυτάλη περνά στο τετρακύλινδρο σύνολο του 1,3 λίτρου, σε διαμορφώσεις των 140 και των 160 ίππων.
Στην κορυφή της γκάμας του γαλλικού SUV τοποθετούνται δύο πλήρως υβριδικά σύνολα απόδοσης 160 και 200 ίππων, τα οποία έχουν αφετηρία το νέο βενζινοκινητήρα του 1,2 λίτρου.
Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του Renault Austral ξεχωρίζει και το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4 CONTROL Advanced, κομμάτι του προαιρετικού εξοπλισμού της κορυφαίας διαμόρφωσης των 200 ίππων.
Volvo EX30
Μολονότι τις τελευταίες εβδομάδες την παράσταση έχει κλέψει το επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές Volvo EX90, ένα σαφώς μικρότερο και πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV είναι αυτό που θα ενισχύσει πρώτο την γκάμα της σουηδικής φίρμας.
Το Volvo EX30 θα τοποθετηθεί κάτω από το XC40 Recharge και την coupe-SUV παραλλαγή του, C40, αποτελώντας τη μικρογραφία της ηλεκτρικής ναυαρχίδας EX90, η οποία αποκαλύφθηκε στις 9 Νοεμβρίου 2022.
Η κατασκευή του στην Κίνα, από τη -μητρική εταιρεία της Volvo- Geely, σημαίνει ότι θα βασίζεται και στην ηλεκτρική πλατφόρμα που έχει εξελίξει η τελευταία, όπως εξήγησε ο Samuelsson. Συγκεκριμένα, το ΕΧ30 δεν θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική CMA αλλά τη νέα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely.
Η SEA, που θα περάσει και στα νέα Polestar στο μέλλον, προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής σε μεγάλο εύρος μεγέθους διαφόρων αυτοκινήτων. Στη μεγαλύτερη εκδοχή της αποτελεί τη βάση μεγάλων αυτοκινήτων όπως το ΕΧ90 και τα Polestar, ενώ στη μικρότερο εκδοχή της SEA-E (όπου ‘E’ σημαίνει 'entry') χρησιμοποείται για μικρά αυτοκίνητα.
Το Volvo EX30 θα είναι άμεσος εμπορικός ανταγωνιστής του Smart #1. Στο τελευταίο η πλατφόρμα SEA-E φιλοξενεί μπαταρία χωρητικότητας 66 kWh, που προσφέρει 440 χιλιόμετρα αυτονομίας με δυνατότητα φόρτισης ως και 150 kW. Όμως, μέχρι την έλευση του Volvo EX30, η πρόοδος της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης και των μπαταριών θα χαρίσουν στο σουηδικό baby-SUV καλύτερες αντίστοιχες προδιαγραφές.
Toyota BZ4X
Το bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota και το πρώτο που βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα eTNGA της ιαπωνικής φίρμας. Αποτελεί επίσης προοίμιο μιας σειράς νέων ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας, υπό τη σκέπη της υπο-μάρκας bZ (Beyong Zero).
Σε ό,τι αφορά στο προσθιοκίνητο μοντέλο (ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων, μπαταρία 71,4 kWh), η μέγιστη αυτονομία με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP είναι 516 χιλιόμετρα, ένα αρκετά εντυπωσιακό νούμερο (μέση κατανάλωση: 14,3 kWh/100 χλμ.). Στην περίπτωση του τετρακίνητου μοντέλου (2 ηλεκτροκινητήρες 217 ίππων, ίδιας χωρητικότητας μπαταρία 71,4 kWh), η μέγιστη αυτονομία κατά WLTP είναι 470 χλμ.(μέση κατανάλωση: 15,8 kWh/100 χλμ.).
Με τον τρόπο αυτό, το Toyota bZ4X των 4,8 μέτρων μήκους καταφέρνει να έχει μια από τις καλύτερες αυτονομίες της κατηγορίες του, που φυσικά οφείλεται στην πολύ χαμηλή κατανάλωσή του. Ειδικά για την μπαταρία του bZ4X, η Toyota δίνει εγγύηση 10 ετών ή 1.000.000 χιλιομέτρων για διατήρηση της κατάστασής της τουλάχιστον στο 70%.
Peugeot 408
Η Peugeot ενισχύει την παρουσία της στην κατηγορία των crossovers, με ένα επιβλητικό σε διαστάσεις 5θυρο fastback, το οποίο μοντέλο συνδυάζει μοναδικά χαρακτηριστικά. Ο λόγος για το 408, το οποίο βασίζεται στην αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 και το μήκος του φτάνει τα 4,69 μέτρα.
Το νέο Peugeot 408 προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις βενζίνης, με την πρώτη να κρύβει κάτω από το καπό της τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 PureTech, αποδίδοντας 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
Την γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι plug-in υβριδικές διαμορφώσεις των 180 και των 225 ίππων, οι οποίες έχουν αφετηρία τον υπερτρφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου.