Αυτό είναι το πιο περιζήτητο επάγγελμα στην Ευρώπη -Σχεδόν 800.000 κενές θέσεις εργασίες τα επόμενα χρόνια

Οι πιο επικίνδυνοι αυτοκινητόδρομοι στην Ευρώπη - Η θέση της Ελλάδας 2023

Μεγάλη είναι η ανησυχία που επικρατεί στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, μιας και οι εταιρείες αδυνατούν να βρουν εργαζομένους.

Σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα προκαλεί η έλλειψη οδηγών φορτηγών που παρατηρείται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και αναμένεται να ενταθούν τα επόμενα χρόνια, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι κενές θέσεις εργασίες αναμένεται να αυξηθούν.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει συνεχώς η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), η οποία σε πρόσφατη μελέτη της με δείγμα 1.000 εταρειών οδικών εμπορευματικών μεταφορών διαπίστωσε ότι πάνω από τις μισές δεν μπορούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, διότι αδυνατούν να εντάξουν στο δυναμικό τους νέους οδηγούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η έλλειψη εξειδικευμένων επαγγελματιών, επίσης, έχει μειώσει την παραγωγικότητα περίπου στο 50% των εταιρειών, και έχει συρρικνώσει τα έσοδα στο 40% αυτών.

Οδηγοί φορτηγών

Συνδυαστικά σε ΕΕ, Νορβηγία και Ηνωμένο Βασίλειο η έλλειψη οδηγών ανέρχεται σε τουλάχιστον 233.000 άτομα και εκτιμάται ότι μέχρι το 2028, λόγω της συνταξιοδότησης πολλών εργαζομένων η έλλειψη θα αντιστοιχεί σε περισσότερους από 745.000 -εφόσον δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Σημειώνεται ότι το επάγγελμα του οδηγού φορτηγού έχει γηράσκοντα πληθυσμό με μέση ηλικία τα 47 έτη. Το ένα τρίτο των οδηγών είναι άνω των 55 ετών και αναμένεται να συνταξιοδοτηθεί τα επόμενα 10 χρόνια, την ίδια ώρα που το ποσοστό όσων οδηγών είναι κάτω από 25 ετών περιορίζεται σε επίπεδα κάτω του 5%.

Ψάχνουν «αντίδοτο» οι εταιρείες

Η μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφοροών δείχνει ότι πάνω από το 70% των ευρωπαϊκών εταιρειών αναζητά πυρετωδώς τρόπους προκειμένου να προσελκύσει νέους οδηγούς. Ειδικότερα, πάνω από τις μισές εταιρείες προσφέρουν μπόνους επίτευξης στόχων και μισθούς που είναι αρκετά υψηλοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Ευρώπη, κατά μέσο όρο, ο μεικτός μισθός ενός οδηγού φορτηγού είναι 55% υψηλότερος από τον κατώτατο μισθό, φθάνοντας μέχρι και το 133% στην Ολλανδία.

Οδηγοί φορτηγών

Άλλες δράσεις των εταιρειών προκειμένου να προσελκύσουν νέο «αίμα», αφορούν στην επένδυση σε καλύτερα οχήματα (44% των εταιρειών), στην κάλυψη του κόστους εισόδου στο επάγγελματα (35%) και στην παροχή ευκαιριών αναβάθμισης δεξιοτήτων (25%).

Αναφορικά με τους αποτρεπτικούς παράγοντες εισόδου των νεαρής ηλικίας ατόμων στο επάγγελμα, εκ των βασικών είναι το υψηλό κόστος απόκτησης άδειας οδήγησης φορτηγού, το οποίο είναι κατά μέσο όρο 3,7 φορές μεγαλύτερο από τον μέσο μηνιαίο κατώτατο μισθό.

Τέλος, σύμφωνα με την IRU, στην Ευρώπη μόνο το 4% των οδηγών φορτηγών είναι γυναίκες, με τη Γερμανία (7,2%), τη Ρουμανία (6,1%) και τη Γαλλία (4,5%) να έχουν τα υψηλότερα ποσοστά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απαραίτητες προϋπόθεσεις για την είσοδο περισσότερων γυναικών στο επάγγελμα είναι η εξασφάλιση ασφαλέστερων συνθηκών εργασίας και η δημιουργία φυλασσόμενων ζωνών για την ξεκούρασή τους.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ