Σε ηλικία 96 ετών έφυγε από τη ζωή ο εμβληματικός Ιταλός Giotto Bizzarrini, μια ιδιοφυΐα της μηχανολογίας και επνευστής θρυλικών sportscars και κινητήρων της ιστορίας της αυτοκίνησης.
Γεννημένος τον Ιούνιο του 1926, απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Πίζα το 1953, ο Giotto Bizzarrini ξεκίνησε την καριέρα του στην ιταλική αυτοκίνηση από την Alfa Romeo - και έμελλε να σχεδιάσει ορισμένα από τα ομορφότερα και θρυλικότερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Η μετάβασή του από την Alfa Romeo στη Ferrari έγινε το 1957, και ως επικεφαλής μηχανικός στο Μαρανέλο άρχισε να εργάζεται στις μυθικές 250 TR Testa Rossa και 250GT SWB, και να συμβάλλει ακόμα και στο σχεδιασμό των αγωνιστικών πρωτοτύπων και μονοθεσίων F1.
BUY NOW
Ξεκίνησε τη δημιουργία της 250 GTO βασισμένος στο όραμα του Enzo Ferrari για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο αξιώσεων απέναντι στα κορυφαία του πλανήτη, που θα έβαζε τέλος στις φτωχές εμφανίσεις της Scuderia στην πίστα. Το πρώτο πρωτότυπο της 250 GTO από τον Bizzarrini είχε το προσωνύμιο «ασχημόπαπο», ενώ η αεροδυναμική αντίσταση του αμαξώματος SWB προκαλούσε σοβαρούς συμβιβασμούς τελικής ταχύτητας.
Για όσους δεν γνωρίζουν, η Ferrari 250 GTO αποτελεί το πολυτιμότερο αυτοκίνητο στον πλανήτη, με την αξία του να φτάνει τα 70 εκατομμύρια δολάρια.
Τότε, ευφυώς ο Ιταλός αύξησε το μήκος του καπό αλλά ταυτόχρονα μείωσε τη μετωπική επιφάνεια για να περιορίζει την αεροδυναμική αντίσταση στην ευθεία. Παράλληλα, τροποποίησε την κατανομή βάρους μεταφέροντας τον κινητήρα πιο πίσω και πιο χαμηλά, και υιοθετώντας σύστημα ξηρού κάρτερ.
Όταν οι οργανωτικές αλλαγές του Enzo στο Μαρανέλο τον άφησαν έξω από τις πύλες του ιταλικού εργοστασίου, μαζί με πέντε ακόμη μηχανικούς, ο Bizzarrini εργάστηκε για ένα διάστημα ως ιδιώτης μηχανικός και το 1962 ίδρυσε την Societa Autostar, βοηθώντας την ιταλική Iso για τη δημιουργία των Rivolta και Grifo.
Αργότερα, σχεδίασε τον κινητήρα V12 της Lamborghini, πάντα ως αυτόνομος συνεργάτης με τη Societa Autostar. Μια μονάδα ισχύος 3.5 λίτρων, που θα έγραφε ιστορία ξεκινώντας από τη Lambo 350GT και συνεχίζοντας στις Countach, Diablo και ακόμα και Murcielago SV. Το δωδεκακύλινδρο αυτό μοτέρ θα παρέμενε εν ζωή μέχρι την αντικατάστασή του στην Aventador.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1966, ο Ιταλός μετονόμασε τη Societa Autostar σε Bizzarrini SpA. Η τελευταία θα παρήγαγε μέχρι το τέλος της δεκαετίας εκείνης εκλεπτυσμένα σπορ αυτοκίνητα όπως το 5300 GT Strada (φωτό πάνω), που σχεδίασε ο οίκος Giugiaro και υιοθέτησε V8 κινητήρα 5.4 λίτρων της Chevy, απόδοσης 400 ίππων.
Ατυχώς, τα πράγματα δεν κύλησαν κατ' ευχήν και η Bizzarrini SpA κήρυξε πτώχευση το 1969. Έκτοτε ο Giotto Bizzarrini έκτοτε υπήρξε σύμβουλος των ιταλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς και λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης. Ωστόσο, πρόσφατα η Bizzarrini SpA αναβίωσε με νέους ιδιοκτήτες, οι οποίοι μάλιστα πέρσι παρουσίασαν και ένα σύγχρονο supercar πρωτότυπο με την θρυλική ονομασία Giotto. Φυσικά με κινητήρα V12.
Διαβάστε επίσης: