Η σύγχρονη, ηλεκτρική αναβίωση του Renault 5 γνώρισε ενθουσιώδη υποδοχή - όμως η Peugeot δεν δείχνει να έχει στα πλάνα της μια πιθανή επιστροφή του δικού της θρυλικού citycar, 205.
To 205 είναι ένας θρύλος της αυτοκίνησης. Πέραν του ότι έθεσε πρωτόγνωρα -για την εποχή- δεδομένα στην οδική συμπεριφορά, ήταν το αυτοκίνητο που διασφάλισε το μέλλον της Peugeot χάρη στην τεράστια εμπορική του επιτυχία.
Για τον εγχώριο ανταγωνισμό το Renault 5 ήταν μια ανάλογη περίπτωση, και τώρα η αναβίωσή του γέννησε σε πολλούς την περιέργεια για την εικόνα και τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να είχε η αναγέννηση και του Peugeot 205. Έτσι, προέκυψαν όλες αυτές οι ανεπίσημες ψηφιακές προτάσεις από ιδιώτες σχεδιαστές, που βλέπετε σε αυτό το άρθρο.
BUY NOW
Ένα νέο Peugeot 205 θα προκαλούσε, αναμφίβολα, την ίδια αίσθηση με το Renault 5 E-Tech και θα σηματοδοτούσε την επιστροφή μιας θρυλικής αναμέτρησης μεταξύ των δύο μοντέλων μετά από 40 χρόνια.
Ο όμιλος Stellantis διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για να το κατασκευάσει με χαμηλό κόστος παραγωγής: έχει ήδη εξελίξει και παράγει τις πλατφόρμες Smart Car και CMP, και ετοιμάζει και τη μελλοντική STLA Small, ενώ διαθέτει και ηλεκτροκινητήρες 113 έως 280 ίππων, ήδη δοκιμασμένους σε άλλα οχήματα μηδενικών εκπομπών του ομίλου.
Ανάλογο ενθουσιασμό με μια βασική ηλεκτρική έκδοση πόλης του Peugeot 205 θα μπορούσε να προκαλέσει και μια πιθανή νέα γενιά του 205 T16 - με 280 ίππους, κίνηση στους εμπρός τροχούς και ειδικό στήσιμο της ανάρτησης.
Θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με την Alfa Romeo Junior Veloce ή με την επερχόμενη Lancia Ypsilon HF, με δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα (στην περίπτωση της Alfa).
Και μιας και το έφερε η συζήτηση, θα μπορούσε στη γκάμα του 205 να συμπεριληφθεί και η έκδοση με τον mild hybrid κινητήρα των 136 ίππων (με σήμανση Eco) για όσους δεν θέλουν να στραφούν άμεσα στην ηλεκτρική κινητικότητα, διαφοροποιούμενοι έτσι από το R5, το οποίο δεν προσφέρει μερικώς εξηλεκτρισμένη επιλογή.
Δυστυχώς, η μάρκα με το λιοντάρι δεν έχει στα σχέδιά της ένα νέο 205, παρότι η συνταγή της «αναβίωσης» λειτουργεί εξαιρετικά για τη Renault. Εξάλλου, το σχέδιο του Luca de Meo, διευθύνοντα συμβούλου της Renault, θα συνεχιστεί φέτος με το νέο Renault 4 και το 2026 με το μελλοντικό Twingo.
Προς το παρόν, η Peugeot βασίζεται στη σημερινή της γκάμα για τη δημιουργία ηλεκτρικών εκδόσεων (E-208, E-308, E-3008, E-4008 και E-5008). Παρότι πρόκειται για εξαιρετικές ηλεκτρικές προτάσεις, χωρίς αμφιβολία η Peugeot θα είχε μια «χρυσοφόρα φλέβα» να εκμεταλλευτεί αναγεννώντας το 205.