Peugeot 208 Racing: Ξυπνώντας μνήμες του θρύλου 106 Rallye

Peugeot 208 Racing

Η νέα αγωνιστική έκδοση του Peugeot 208, με την ονομασία Racing, αποσκοπεί να προσφέρει μια προσιτή λύση σε αρχάριους λάτρεις των αγώνων αυτοκινήτου. Όμως, με τις λευκές της ζάντες, ξυπνά ένδοξες μνήμες.

Το Peugeot 208 Racing παρουσιάστηκε από τη Stellantis Motorsport για όσους θέλουν να αγωνιστούν στο θεσμό FR6 Trophy της γαλλικής Federation Francaise du Sport Automobile (FFSA) - για αρχάριους που αναζητούν μια προσιτή πύλη εισόδου στα ράλι. Ο θεσμός αυτός θα προστεθεί από το 2025 στο Γαλλικό Κύπελλο Ράλι, και η Stellantis να είναι ο πρώτος κατασκευαστής που συμμετέχει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Που σημαίνει ότι το Peugeot 208 Racing είναι αποκλειστικά αγωνιστικό, και δεν υπάρχουν πλάνα να εμπνεύσει κάποια έκδοση παραγωγής. Όπως, ίσως, μια αναβίωση του μυθικού 106 Rallye. Εξάλλου, η κατηγορία των συμπαγών hot-hatch, αυτών που παλιά αποκαλούσαμε GΤi, έχει σχεδόν εξαφανιστεί, καθώς οι κατασκευαστές της έχουν γυρίσει την πλάτη τα τελευταία χρόνια.

Το Peugeot 208 Racing, λοιπόν, είναι ένα απλό αγωνιστικό αυτοκίνητο, με κινητήρα 1.2 Turbo που αναβαθμίστηκε για να αποδίδει 143 ίππους, με συνολικό βάρος μόλις 1.050 κιλά, ελαφρύ πλαίσιο και τροποποιημένη ανάρτηση.

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο βασίζεται στο ανανεωμένο Peugeot 208 και περιλαμβάνει ένα σετ λευκών ατσάλινων ζαντών, πράσινες πινελιές στα φώτα ημέρας και εντυπωσιακή εμφάνιση με λευκή βαφή. Φυσικά είναι εμπλουτισμένο με όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας για τα υψηλότερα πρότυπα της FIA.

Στο εσωτερικό, η Stellantis πρόσθεσε ενισχυμένο κλωβό ασφαλείας και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης, αμφότερα σύμφωνα με τους κανονισμούς Rally4 της FIA. Το ταμπλό έχει τροποποιήσεις για την αποφυγή αντανακλάσεων και διαθέτει πολυλειτουργική οθόνη, διακόπτη έκτακτης ανάγκης και ειδικά χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, η κεντρική ηλεκτρονική του μονάδα είναι σχεδιασμένη για αγώνες, ώστε να διευκολύνει την απόκτηση και ανάλυση δεδομένων οδήγησης από τις ομάδες. Για την εξέλιξη του 208 Racing η Stellantis Motorsport χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία της από τα Peugeot 208 Rally4, Citroen C3 Rally2 και από το 208 Racing Cup.

Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 της Stellantis, που αποδίδει 143 ίππους, είναι κατά 44 hp πιο ισχυρός σε σχέση με το απλό Peugeot 208, και κατά 66 hp πιο αδύναμος από το αγωνιστικό 208 Rally4. Η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων με κοντές σχέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά με καύσιμο superethanol-E85, το οποίο μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 30% σε σύγκριση με τη βενζίνη. Οι μηχανικοί της Stellantis Motorsport έχουν επίσης τροποποιήσει τα συστήματα ανάρτησης και πέδησης με τη βοήθεια επαγγελματιών οδηγών αγώνων. Τέλος, τα ελαστικά Michelin Pilot Sport PS5 μειώνουν το κόστος συντήρησης.

Το 208 Racing κοστίζει στη Γαλλία 38.900 ευρώ προ φόρων, που είναι πολύ φθηνότερο από το 208 Rally4. Η Stellantis έχει ήδη ξεκινήσει τις παραγγελίες και αναμένει να ξεκινήσει τις παραδόσεις τον Φεβρουάριο του 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ