Το ίδιο αυτοκίνητο πρακτικά για μια ζωή υπόσχεται η νεοσύστατη γερμανική e.Volution, με την παρουσίαση του μεγάλου υβριδικού off-roader Space.
Crossover χαρακτηρίζει η γερμανική e.Volution το Space, ως ένα plug-in υβριδικό μοντέλο που κινείται βάσει σχεδίασης και χαρακτηριστικών μεταξύ των van και των off-roader μοντέλων.
Βέβαια αυτό δεν είναι το πιο εντυπωσιακό του χαρακτηριστικό αλλά το γεγονός ότι το Space, σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, μπορεί να αντέξει έως και 50 χρόνια.
Με έδρα την πόλη Aachen, η e.Volution κάνει λόγο για μία καινοτόμο προσέγγιση στον τρόπο που κατασκευάζονται και χρησιμοποιούνται τα αυτοκίνητά της ώστε η κυκλική οικονομία να γίνει ακόμη πιο βιώσιμη και να έρθει πιο κοντά στην πραγματικότητα.
BUY NOW
Συγκεκριμένα οι άνθρωποι της e.Volution αναφέρουν ότι ο κύκλος ζωής ενός συμβατικού αυτοκινήτου βρίσκεται στα 11,3 χρόνια, τη στιγμή που το Space έχει σχεδιαστεί για να παραμείνει λειτουργικό για μισό αιώνα.
Αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα με την σχολαστική συντήρηση και αναβάθμιση του Space κάθε πέντε χρόνια, κάτι βέβαια που μπορεί να επιτευχθεί και σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Πολύ «απλά» ο χρήστης του Space θα επισκέπτεται το εργοστάσιο των Γερμανών κάθε πενταετία με στόχο το αυτοκίνητό του να περνά από μία σχολαστική συντήρηση όπου θα αλλάζεται ό,τι χρήζει αλλαγής.
Παράλληλα, οι μηχανικοί της e.Volution θα αναβαθμίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου και στον τομέα του hardware, αλλάζοντάς τα με πιο καινούργια ώστε το Space να κινείται τεχνολογικά στο πνεύμα της εκάστοτε εποχής.
Κατά τη διάρκεια της μεγάλης αναβάθμισης ο χρήστης έχει την προαιρετική επιλογή να αλλάξει τα πλαστικά πάνελ του αμαξώματος με άλλα διαφορετικού χρώματος εφόσον το επιθυμεί. Κάθε πέντε χρόνια θα αλλάζεται επίσης και η μπαταρία ιόντων λιθίου που φέρει το Space.
Με χωρητικότητα 40 kWh, η χρησιμοποιημένη μπαταρία θα αξιοποιείται έπειτα στατικά στην αποθήκευση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για τα επόμενα 20 χρόνια. Έπειτα θα ανακυκλώνεται όπως άλλωστε και το ίδιο το Space όταν θα φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής του.
Εκτός από την μπαταρία με την μικρή σχετικά χωρητικότητα, το υβριδικό σύστημα του Space φέρει και έναν θερμικό κινητήρα, ο οποίος, τουλάχιστον για την πρώτη έκδοση του μοντέλου θα λειτουργεί με LPG, με βλέψεις στο μέλλον για αντικατάσταση του υγραερίου με υδρογόνο.
Το θερμικό μοτέρ λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία ή προσφέρει ρεύμα στους ηλεκτρικούς κινητήρες του Space που βρίσκονται στον εμπρός αλλά και τον πίσω άξονα και προσφέρουν κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς, ενώ οι πίσω υποβοηθούν το Space στις στροφές. Έτσι η αυτονομία του off-roader εκτινάσσεται από τα 150 περίπου χιλιόμετρα μόνο με τη χρήση της μπαταρίας στα 750 χιλιόμετρα συνολικά.
Αναφορικά με το ίδιο το off-roader της e.Volution, το Space θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικά μεγέθη με μήκος 4.092 χλστ. και 4.920 χλστ. αντίστοιχα. Θα μπορούν να φιλοξενηθούν από πέντε έως και οχτώ άτομα στην ευρύχωρη καμπίνα, η οποία προκύπτει και από το πλάτος των 1.920 χλστ., τη στιγμή που το ύψος φτάνει στα 1.940 χλστ.
Για τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τις επιδόσεις που θα προσφέρουν στο Space των 2,8 τόνων, οι άνθρωποι της e.Volution κρατούν προς το παρόν κλειστά τα χαρτιά τους και δεν αποκαλύπτουν λεπτομέρειες σχετικά με τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, κάτι που ισχύει και για την ίδια την μπαταρία. Αναφέρουν ωστόσο ότι η τελική του ταχύτητα θα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Το Space αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2026 με την εταιρεία να μην προχωρά σε πωλήσεις λιανικής αλλά να λειτουργεί με το μοντέλο της συνδρομής και την μηνιαία χρέωση να εκτιμάται ότι θα φτάνει στα 1.000 ευρώ.