Ποιοι είναι οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι σε Ελλάδα και Ευρώπη -Γιατί δεν πρέπει να ταξιδεύεις σε αυτούς

Rural road

Οι επαρχιακοί δρόμοι είναι οι πιο επικίνδυνοι στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), καθώς σε αυτούς σημειώνεται περίπου το 50% των ετήσιων θανάτων από τροχαία δυστυχήματα.

Το ETSC είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός οδικής ασφάλειας, με βάση της Βρυξέλλες, και πρόσφατα παρουσίασε την έκθεση PIN Flash 46 «Περιορισμός των οδικών θανάτων σε επαρχιακούς δρόμους».

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι μισοί από τους θανάτους σε τροχαία δυστυχήματα (που ήταν 10.644 το 2022) συμβαίνουν σε επαρχικούς δρόμους, σε σχέση με τους αστικούς και τους αυτοκινητόδρομους.

Αυτό συμβαίνει κυρίως διότι οι επαρχιακοί δρόμοι συνήθως δεν έχουν ούτε κεντρικό στηθαίο ούτε μπαριέρες στις άκρες τους, και χρησιμοποιούνται από οχήματα πολύ διαφορετικά σε μέγεθος και ταχύτητα στην ίδια λωρίδα: από επιβατικά και φορτηγά μέχρι ποδηλάτες και πεζούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την περίοδο 2012-'22 οι θάνατοι σε επαρχιακούς δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης μειώθηκαν κατά 25%, δηλαδή από 14.162 το 2012 σε 10.644 το 2022. Σε άλλους δρόμους, η μείωση ήταν της τάξης του 18%.

Όμως, σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και η πανδημία, με τις γενικές απαγορεύσεις κυκλοφορίας. Δηλαδή, απέχουμε ακόμα πολύ από τον στόχο της Ε.Ε. για 50% μείωση των οδικών θανάτων το 2030, σε σχέση με το 2019.

Επιμέρους, όσον αφορά στις χώρες, το Βέλγιο και η Εσθονία σημείωσαν την υψηλότερη ετήσια μείωση των θανάτων κατά 6%, και ακολουθεί η Ελλάδα και η Νορβηγία με 5% την περίοδο 2012-'22. Μόνο σε δύο χώρες της Ε.Ε. οι θάνατοι σημείωσαν ετήσια μέση αύξηση: κατά 8% στη Σερβία, και κατά 1% στην Ολλανδία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αιτίες των δυστυχημάτων
Στις περισσότερες χώρες, η υπερβολική ταχύτητα παραμένει η βασική αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στους επαρχιακούς δρόμους - παρά την ύπαρξη όλο και περισσότερων μέσων ανίχνευσης της υπέρβασης των ορίων.

Στη Γαλλία και στην Αυστρία η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 0,7% την ίδια περίοδο, ενώ στη Σερβία μειώθηκε κατά 0.5% την περίοδο 2014-2022 σε δρόμους με όριο ταχύτητας 80 km/h.

Παράλληλα, στη Φινλανδία υφίσταται και ένα πολύ μακάβριο στατιστικό: η έρευνα των δυστυχημάτων για την περίοχο 2018-'22 στη σκανδιναβική χώρα αναφέρει ότι περίπου 19% των τροχαίων δυστυχημάτων σε επαρχιακούς δρόμους οφείλονται σε αυτοκτονία.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο προτείνει, για την αντιμετώπιση του τεράστιου αυτού κοινωνικού προβλήματος στους επαρχιακούς δρόμους, τρεις ενέργειες: να εγκατασταθούν κεντρικές και πλευρικές μπαριέρες, να απομακρυνθούν τα εμπόδια από τις άκρες των δρόμων, και να κατασκευαστούν πλευρικοί δρόμοι για ποδηλάτες και πεζούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίοδο της έρευνας η Γαλλία, η Ισπανία και το Βέλγιο μείωσαν τα όρια ταχύτητας στους επαρχιακούς δρόμους, ενώ η Σουηδία τοποθέτησε μπαριέρες σε εκτεταμένο οδικό δίκτυο.

Τέλος, η Σκωτία διαπίστωσε εκπληκτικά αποτελέσματα περιορισμού των ατυχημάτων μοτοσικλετιστών με ειδικές ταμπέλες που προηγούνται κάθε στροφής και προειδοποιούν για την καμπή και την επικινδυνότητά της.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ