Το αμερικανικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας πιέζει τους κατασκευαστές να κάνουν πιο έντονη και μεγαλύτερης διάρκειας την ηχητική ειδοποίηση για την πρόσδεση της ζώνης ασφαλείας, λέγοντας ότι αυτό μπορεί να σώζει 1.500 ζωές το χρόνο.
Πρόσφατη έρευνα του υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ έδειξε ότι το 47% των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το 2019 (και ήταν καθισμένοι στις εμπρός θέσεις) δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας.
Αυτό, φυσικά, δεν πρέπει να μεταφράζεται ότι η ζώνη ασφαλείας για το υπόλοιπο 53% δεν προστάτευσε τη ζωή τους. Η ζώνη ασφαλείας προστατεύει μέχρι ένα όριο σφοδρότητας της σύγκρουσης, όριο που όπως εύκολα γίνεται κατανοητό είναι μηδαμινό χωρίς της προστασία της ζώνης.
BUY NOW
Όπως λέει ο David Harkley, του παραπάνω Ινστιτούτου, «η πρόσδεση της ζώνης ασφαλείας είναι η πιο σημαντική και σωτήρια κίνηση που μπορείς να κάνεις μπαίνοντας σε ένα όχημα. [Η μη χρήση της ζώνης] είναι ένα ανησυχητικό δεδομένο που προσπαθούμε να επιλύσουμε μέσω της χρήσης πιο έντονων ηχητικών προειδοποιήσεων για την πρόσδεση της ζώνης».
Πιο συγκεκριμένα, το Ινστιτούτο προτείνει να αυξηθεί η ένταση και η διάρκεια της αυτόματης ηχητικής υπεθύμισης πρόσδεσης της ζώνης στα καινούρια αυτοκίνητα. Όπως υποστηρίζουν τα μέλη του, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν το απολύτως απαραίτητο που προβλέπει ο Νόμος, και τίποτα περισσότερο. Το απολύτως απαραίτητο στις ΗΠΑ είναι να εμφανίζεται μια προειδοποίηση για 30 δευτερόλεπτα, και η ηχητική υπενθύμιση να διαρκεί 4-8 δευτερόλεπτα.
Η έρευνα του Ινστιτούτου IIHS εξέτασε το σύστημα υπενθύμισης πρόσδεσης των ζωνών ασφαλείας από συνολικά 26 SUV. Χαρακτήρισε το αποτέλεσμα «φτωχό» στα μισά από αυτά, και μόλις δύο πήραν το πράσινο φως.
Κατά συνέπεια, ζήτησαν από τους κατασκευαστές να κάνουν την ηχητική υπενθύμιση της ζώνης ακόμα πιο ενοχλητική. Συγκεκριμένα, ζητούν αυτή να έχει διάρκεια 90 δευτερολέπτων και να αυξηθούν σε ένταση ώστε να ακούγονται και έξω από το αυτοκίνητο. Κι ακόμη, ζήτησαν να καθιερωθεί και ο ηχητικός συναγερμός σε περίπτωση που αποσυνδέσει τη ζώνη ασφαλείας του ένας από τους πίσω επιβάτες.
Ο Harkley λέει ότι οι δοκιμές του IIHS στο μέλλον θα αυστηροποιηθούν στο συγκεκριμένο τομέα, και δηλώνει αισιόδοξος ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ανταποκριθούν: «Πιστεύουμε ότι μπορούμε έτσι να σώσουμε 1.500 ζωές το χρόνο στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ», υποστηρίζει.