Θεσσαλονίκη: Έρχεται το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης -Χωρίς οδηγό οι συρμοί του
Εντός του χρονοδιάγραμματος φαίνεται ότι θα παραδοθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης που θα χαρακτηρίζεται για τις υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας.
Επίσκεψη στο αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία πραγματοποίησε πολυμελής αντιπροσωπεία του ΤΕΕ/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής, Γιώργο Τσακούμη, ο οποίος ξεναγήθηκε από τον Προέδρο της Αττικό Μετρό, Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Νίκο Κουρέτα.
Τα ανώτατα στελέχη της Αττικό Μετρό εξέφρασαν την πεποίθησή τους για την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς λειτουργία, στην καταληκτική ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου 2023.
BUY NOW
Με αφορμή το κλίμα που έχει προκαλέσει η πρόσφατη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, έδωσαν έμφαση στις υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας του Μετρό που όπως τονίστηκε προβλέπουν πρωτόκολλα ακόμα και για τις απειροελάχιστες πιθανότητες αστοχίας.
Υπενθυμίζεται ότι πέρα από τις αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, το Μετρό θα ενσωματώνει και το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC που αποτρέπει τις προκρούσεις των συρμών, υπολογίζοντας σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση των συρμών, ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτοί έχουν ασφαλείς μεταξύ τους αποστάσεις.
Αναφορικά με την πρόοδο των εργασίων, η ανακοίνωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ αναφέρει ότι εντός της τρέχουσας εβδομάδας θα ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση των πλακών στο κεντρικό τμήμα του σταθμού, ενώ έχει εγκατασταθεί και η σιδηροδρομική επιδομή και τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη δοκιμαστική διέλευση συρμού.
Χωρίς οδηγό οι συρμοί
Παράλληλα ξεκινά στις αμέσως προσεχείς ημέρες και η επάνοδος των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου ώστε να επανατοποθετηθούν ακριβώς στα σημεία που είχαν εντοπιστεί. Σε ό,τι αφορά τους συρμούς, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών των οποίων η παράδοση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024.
Οι έξι απ΄αυτούς θα δρομολογηθούν στη βασική γραμμή, η οποία συνολικά θα διαθέτει 24 συρμούς και οι υπόλοιποι θα δρομολογηθούν στην επέκταση προς Καλαμαριά.
Οι συρμοί της Θεσσαλονίκης θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό και θα είναι πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ ήδη έχουν παραδοθεί οι πρώτοι 18 για βασικό έργο της Γραμμής 1 (Ν.Σ. - Νέα Ελβετία).
Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 ατόμων και η συχνότητα των δρομολογίων ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής θα είναι ενάμιση λεπτό. Τον Ιούνιο ξεκινά η τοποθέτηση των εκδοτηρίων και των πυλών ακύρωσης εισιτηρίων.
Τέλος εξελίσσονται οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας για τη χάραξη της επέκτασης του Μετρό βορειοδυτικά και προς το αεροδρόμιο με στόχο να εξασφαλιστούν πόροι για το εγχείρημα και κατά την τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο.
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Γιώργος Τσακούμης, χαρακτήρισε το Μετρό ως το πιο εμβληματικό έργο της Θεσσαλονίκης και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι «όντως του χρόνου θα έχουμε Μετρό στη Θεσσαλονίκη».