Ένας βρετανικός φορέας προχώρησε σε αναλυτική έρευνα της αξιοπιστίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με όσα διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, και συμπέρανε ότι τα πρώτα παρουσιάζουν περισσότερα προβλήματα.
Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λιγότερα κινούμενα μηχανικά μέρη σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή diesel), η συγκεκριμένη έρευνα αποκάλυψε ότι τα συστήματα μετάδοσης των πρώτων είναι περισσότερο επιρρεπή σε βλάβες στην πάροδο των χρόνων.
Ο φορέας καταναλωτών «Which?» της Αγγλίας ήρθε σε επαφή με 48.000 κατόχους αυτοκινήτων, εκ των οποίων οι 2.184 διαθέτουν αμιγώς ηλεκτρικό. Από την έρευνα προέκυψε ότι το 39% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσίασε κάποιου είδους πρόβλημα μέσα στα 4 πρώτα χρόνια της χρήσης του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης ήταν 19% και diesel 29%.
BUY NOW
Ένα παράλληλο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι, εκτός από τη φτωχότερη αξιοπιστία τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται και περισσότερο χρόνο επιδιόρθωσης σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με συμβατικό κινητήρα. Το πιο χρονοβόρο από τα προβλήματα, που χρειάζεται 4 ως 5 μέρες για να επιδιορθωθεί, έχει να κάνει με το λογισμικό τους. Τα θερμικά αυτοκίνητα χρειάζονται μία ως δύο ημέρες λιγότερες.
Στην κορυφή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παρουσιάζουν προβλήματα βρέθηκαν τα μοντέλα της Tesla, των οποίων οι ιδιοκτήτες επίσης σε ποσοστό 39% ανέφεραν προβλήματα μέσα στα πρώτα 4 χρόνια - με κυριότερο την αδυναμία ενεργοποίησης του ηλεκτρικού μοτέρ.
Σύμφωνα με τον φορέα «Which?», το συμπέρασμα είναι ότι «μια πολύ ακριβή τιμή δεν ανταποκρίνεται πάντοτε σε ένα αξιόπιστο προϊόν, ειδικά αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».