Σε πλήρη λειτουργία οι κάμερες στους δρόμους της Αθήνας -Σε ποιους «γράφουν» πρόστιμα

Ακατάπαυστα δουλεύουν οι συσκευές του ΟΑΣΑ, πιάνοντας στα δίχτυα τους όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τις ειδικές λωρίδες των δρόμων.
Με τεράστια υπομονή καλούνται να εξοπλίζονται καθημερινά οι οδηγοί στο Λεκανοπέδιο Αττικής, όπου το μποτιλιάρισμα έχει εξελιχθεί σε έναν μόνιμο εφιάλτη, στερώντας τους πολύτιμο χρόνο.
Πολλοί, ωστόσο, αρνούνται να συμμορφωθούν με τα δυσάρεστα κυκλοφοριακά δεδομένα, με αποτέλεσμα να ακολουθούν την έκνομη οδό, δηλαδή να υποπίπτουν σε οδηγικές συμπεριφορές που αντίκεινται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
BUY NOW

Μια γνώριμη πρακτική των οδηγών στην Αθήνα είναι η χρήση των λεωφορειολωρίδων (ΑΛΛ) δηλαδή των ειδικών λωρίδων που προορίζονται για τα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ, έχοντας ως στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών των ΜΜΜ και κατά τη συνέπεια τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας.
Αυτό, ωστόσο, που πολλοί οδηγοί ξεχνούν είναι ότι οι λεωφορειολωρίδες της πρωτεύουσας εποπτεύονται από 12 κάμερες που -σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν αρκετοί οδηγοί- βρίσκονται κανονικά σε λειτουργία, θέτοντας τους… καταληψίες προ των ευθυνών τους.

Οι 12 κάμερες είναι τοποθετημένες σε σημεία όπου παρατηρείται έντονα η συγκεκριμένη παραβατική συμπεριφορά από τους οδηγούς. Συγκεκριμένα 5 κάμερες βρίσκονται στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, 3 στη Λ. Μεσογείων, 3 στη Λ. Αλεξάνδρας και 1 στη Λ. Κηφισίας.
Σημειώνεται ότι το πρόστιμο για είσοδο σε λεωφορειολωρίδα είναι 200 ευρώ, ενώ σε περίπτωση στάθμευσης σε ΑΛΛ, επιπλέον του προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνονται τα οχήματα. Τα έσοδα από τα πρόστιμα εισπράττονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι από τον ΟΑΣΑ.
Στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων παράλληλης ροής επιτρέπεται η κίνηση, η στάση και απαγορεύεται η στάθμευση των :
α. Δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ)
β. Ιδιωτικών μέσων μαζικής μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία, σχολικά, κλπ)
γ. Δικύκλων
δ. Οχημάτων άμεσης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά, κλπ).

Απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε άλλου οχήματος (Ε.Ι.Χ., ΤΑΧΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών). Στις ειδικές λωρίδες αντίθετης ροής απαγορεύεται η κίνηση των δικύκλων (με εξαίρεση την οδό Κυψέλης).Επιτρέπεται η χρήση των τμημάτων AΛΛ από την λοιπή κυκλοφορία πριν από τις δεξιές στροφές εξόδου ή τις εισόδους σε παρόδιους χώρους κλπ και όπου υπάρχει κατάλληλη οριζόντια (διακεκομμένη κίτρινη γραμμή) και κατακόρυφη σήμανση.
Παράλληλα, πριν από λίγες εβδομάδες, ο πρώην Υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, μετά από συνάντηση με τον ΣΑΤΑ, είχε αναφέρει ότι στον νέο ΚΟΚ θα προβλέπεται η κίνηση στις λεωφορειολωρίδες και των ταξί, με τη προϋπόθεση ότι αυτά θα είναι έμφορτα.
Για τη νομιμοποίηση, ωστόσο, της κίνησης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ απαιτείται και σχετική υπουργική απόφαση.