Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν οι Ευρωπαίοι -Ποιες κατηγορίες εξαφανίζονται

Car sales

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αλλάξει και συνεχίζει να αλλάζει με γοργούς ρυθμούς, όπως και τα γούστα των καταναλωτών. Οι προτιμήσεις τα τελευταία 20-30 χρόνια διαφέρουν σημαντικά, σε σχέση με το παρελθόν.

Αυτό που αντιλαμβάνεται κανείς με την πρώτη κιόλας ματιά, στους παρακάτω πίνακες των πωλήσεων, είναι η θεαματική αύξηση του μεριδίου των μοντέλων SUV. Το 1993 ήταν σχεδόν ανύπαρκτα με 1% μόλις ποσοστό επί των πωλήσεων, ενώ 10 χρόνια μετά αυξήθηκαν 6 φορές, φτάνοντας τις 110.300 μονάδες. Οι ταξινομήσεις εν έτει 2013 στην Ιταλία πήγαν στις 232.000 μονάδες και πέρσι αντιπροσώπευαν το 55% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με 868.000 μονάδες.

car sales b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εντυπωσιακή αύξηση των SUV έχει συμβεί εις βάρος των μικρών επιβατικών hatchback μοντέλων. Εκεί που το 1993 βρίσκονταν στο 59% επί των πωλήσεων, το μερίδιο μειώθηκε στο 51% το 2003, στο 40% το 2013, ενώ πέρσι έπεσαν στο 24%! Ανάλογη κατάσταση παρατηρείται στην Ισπανία, στη Γαλλία, αλλά και στη Μεγάλη Βρετανία. Γενικώς στην Ευρώπη.

car sales c

Ενδιαφέρουσα είναι εν τω μεταξύ, η άνοδος και η πτώση των mini van και των πολυμορφικών. Η ζήτηση για τα εν λόγω οχήματα ήταν χαμηλή (1993), ωστόσο κυρίως εξαιτίας των γαλλικών εταιρειών Renault και Citroen με τα Scenic και Xsara Picasso αντίστοιχα, υπήρξε μια ανοδική τάση από το 2003 μέχρι και το 2013, αλλά πλέον έχουν βρεθεί στα ίδια χαμηλά επίπεδα προ 30ετίας.

car sales d
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην αλματώδη δημοφιλία και κυριαρχία των SUV, που… «κέρδισαν» τους αγοραστές. Από ότι φαίνεται μαζί και με τα crossovers, θα παραμείνουν ψηλά και τα επόμενα χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ