Ποια αυτοκίνητα καίνε έως και 13% παραπάνω καύσιμο

xroma-kausimo

Μπορεί για τους περισσότερους η απόχρωση του αυτοκινήτου τους να είναι μια καθαρά αισθητική απόφαση, αλλά μια αποκαλυπτική έρευνα δείχνει ότι επηρεάζει και τον τραπεζικό λογαριασμό του ιδιοκτήτη.

Η επιλογή του χρώματος ενός αυτοκινήτου συνήθως βασίζεται σε προσωπικό γούστο και ίσως στο επιπλέον κόστος που μπορεί να έχει κατά την παραγγελία του. Ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη αποκαλύπτει ότι η απόχρωση του αμαξώματος μπορεί να επηρεάσει και με έναν ακόμα τρόπο την τσέπη σας.

xroma-kausimo  5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν το πόσο καύσιμο καταναλώνει ένα όχημα. Το στυλ οδήγησης, η χρήση του κλιματιστικού, η συντήρηση του αυτοκινήτου, ακόμα και οι καιρικές συνθήκες παίζουν το δικό τους ρόλο. Ωστόσο, ερευνητές από το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Berkeley των ΗΠΑ έρχονται τώρα να προσθέσουν και το χρώμα σαν υπεύθυνο για την υψηλή κατανάλωση.

Η μελέτη αυτή διεξάχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Cool Cars» και υποστηρίχθηκε από την Επιτροπή Ενέργειας της Καλιφόρνιας, με τα ευρήματα να είναι εντυπωσιακά. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το χρώμα του αυτοκινήτου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, καθώς επηρεάζει τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος.

xroma-kausimo 4

Συγκεκριμένα, οι μελέτες απέδειξαν ότι τα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα αντανακλούν περισσότερο το φως του ήλιου, ενώ τα σκουρόχρωμα το απορροφούν. Αυτή η διαφορά αντανάκλασης και απορρόφησης της ηλιακής ακτινοβολίας μπορεί να έχει άμεση επίδραση στη θερμοκρασία του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Έτσι, τα ανοιχτά χρώματα βοηθούν στο να διατηρείται η καμπίνα του αυτοκινήτου πιο δροσερή, ενώ τα σκούρα χρώματα οδηγούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σύνδεση μεταξύ του χρώματος και της κατανάλωσης καυσίμου βρίσκεται στη χρήση του κλιματιστικού. Όσο πιο ζεστό είναι το εσωτερικό του οχήματος, τόσο περισσότερο θα πρέπει να δουλεύει το κλιματιστικό για να το δροσίσει, καταναλώνοντας επιπλέον καύσιμο.

xroma-kausimo 3

Μάλιστα, η έρευνα δεν περιορίστηκε μόνο στη θεωρία, αλλά έγιναν και δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Δύο ίδια αυτοκίνητα, ένα ασημί και ένα μαύρο, αφέθηκαν στον ήλιο για μία ώρα με τον κλιματισμό κλειστό και στη συνέχεια έμπαινε σε πλήρη λειτουργία για μισή ώρα. Αυτή η διαδικασία επαναλήφθηκε πέντε φορές. Μετά οι επιστήμονες μέτρησαν τη θερμοκρασία σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, όπως η οροφή, το ταμπλό, το παρμπρίζ και τα καθίσματα, αλλά και τον αέρα στο εσωτερικό.

Τα αποτελέσματα ήταν ξεκάθαρα. Η θερμοκρασία της οροφής του ασημί αυτοκινήτου ήταν έως και 25 βαθμούς χαμηλότερη από εκείνη του μαύρου αυτοκινήτου, ενώ η καμπίνα ήταν 5-6 βαθμούς κάτω. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ασημί αυτοκίνητο να απαιτεί 13% λιγότερη ενέργεια για να δροσίσει το εσωτερικό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
xroma-kausimo 2

Η μελέτη κατέληξε ότι τα ανοιχτά χρώματα, όπως το ασημί και το λευκό, αντανακλούν έως και 60% περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία σε σύγκριση με τις σκουρόχρωμες αποχρώσεις. Έτσι, το εσωτερικό ενός ανοιχτόχρωμου αυτοκινήτου παραμένει πιο δροσερό, μειώνοντας την ανάγκη για έντονη χρήση του κλιματιστικού και κατά συνέπεια μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Αντίθετα, τα σκούρα χρώματα, όπως το μαύρο, απορροφούν περισσότερη ηλιακή θερμότητα, αυξάνοντας τη θερμοκρασία του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Αυτό οδηγεί σε αυξημένη χρήση του κλιματιστικού και συνεπώς σε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ