
Η Toyota βγάζει στην παραγωγή -σε μόλις 300 αντίτυπα- τη Supra A90 Final Edition, την τελευταία και συλλεκτική έκδοση αυτής της γενιάς του εμβληματικού της sportscar.
Όμως, δεν είναι μόνο η μοναδικότητα -ως τελική έκδοση- και η σπανιότητα της Supra A90 Final Edition που “επιτρέπει” στην Toyota να ζητήσει αρκετά περισσότερα χρήματα για αυτήν. Είναι, μαζί, και μια σημαντική αύξηση ισχύος και άλλες μηχανικές βελτιώσεις.

Συγκεκριμένα, η Supra A90 Final Edition δεν χρησιμοποιεί τον ανώτερο κινητήρα S58 της BMW. Αντίθετα, διαθέτει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του B58 της βαυαρικής εταιρείας, με απόδοση 429 ίππων (έναντι 382 ίππων της στάνταρ έκδοσης).
BUY NOW

Η ροπή αυξήθηκε εδώ από 500 Nm σε 570 Nm. Αυτό καθιστά τον εξακύλινδρο εν σειρά turbo κινητήρων των 3.0 λίτρων τον ισχυρότερο B58 που έχει χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε μοντέλο της BMW ή της Toyota μέχρι σήμερα.

Παρόλα αυτά, κοστίζει σχεδόν τα διπλάσια σε σχέση με τη στάνταρ εξακύλινδρη έκδοση: στη Γερμανία, η Supra A90 Final Edition έχει τιμή 142.800 ευρώ, αντίστοιχη με ένα νέο supercar ή ένα παλαιότερο με κινητήρα V10, ενώ στην ίδια αγορά η βασική Supra 3.0 λίτρων ξεκινά από τα 73.250 ευρώ και η 2λιτρη από τα 63.250 ευρώ.

Στη Γαλλία η τιμή της Final Edition είναι ακόμη υψηλότερη - στα 144.000 ευρώ. Και αν υποθέσουμε ότι έχει κανείς τόσα χρήματα να διαθέσει, θα πρέπει επίσης να είναι τυχερός για να αποκτήσει ένα αντίτυπο, μιας και οι τελικοί αγοραστές θα προκύψουν μέσω κλήρωσης - λόγω των μόλις 150 αντιτύπων που θα διατεθούν στην Ευρώπη (άλλα τόσα προορίζονται για την Ιαπωνία).

Και πάλι, είναι η συλλεκτικότητα και η μελλοντική αξία αυτής της τελικής έκδοσης της Supra, που την καθιστά τόσο ακριβή. Άλλωστε, για την αντίστοιχη τελευταία έκδοση αυτής της γενιάς της Alpine A110, με την ονομασία A110 R Ultime, η γαλλική εταιρεία αξιώνει το απίστευτο ποσό των 330.000 ευρώ.

Πάντως, με τιμή 15.000.000 γιεν (92.500 ευρώ) στην χώρα που παράγεται, κάθε μοντέλο που προορίζεται για την ιαπωνική αγορά είναι σημαντικά φθηνότερο από την ίδια έκδοση που διατίθεται στις ευρωπαϊκές αγορές. Όμως, η κλήρωση για τους τελικούς αγοραστές ισχύσει και στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

Τέλος, η συλλεκτικότητα (και συνεπώς η τιμή) του ιαπωνικού sportscar εκτοξεύεται και από το γεγονός ότι, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη, μπορεί να μην ξαναδούμε ποτέ ένα θερμικό, 3λιτρο sportscar.