Ποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 8ετίας βγάζουν τις λιγότερες βλάβες -Τα πιο αξιόπιστα μοντέλα
Έξι γερμανικά μοντέλα φιγουράρουν στο Top 10 του TUV, αλλά δύσκολα θα μαντέψετε το μοντέλο που διακρίνεται στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Ποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι αξιόπιστα και ποια βγάζουν διαρκώς προβλήματα; Είναι δύσκολο να δοθεί μια σωστή απάντηση ακριβείας, γιατί σε μεγάλο βαθμό η αξιοπιστία εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης και φυσικά την συντήρηση του κάθε αυτοκινήτου ξεχωριστά.
Ωστόσο, η ετήσια κατάταξη του γερμανικού TUV παρέχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Αναντίλεκτα, δεν αποτελεί «Βίβλο» γιατί ο TUV ασχολείται κυρίως με βλάβες που εντοπίζονται κατά τους τεχνικούς ελέγχους και δεν αναφέρει μικροσφάλματα όπως καμένες λάμπες ή άλλα.
BUY NOW
Παρόλα αυτά, πρόκειται για έρευνα αξιοπιστίας βασισμένη σε αντικειμενικά δεδομένα και όχι σε έρευνες ιδιοκτητών. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα πιο αξιόπιστα μοντέλα 8 με 9 ετών, κατασκευής δηλαδή 2014 και 2015.
10. Audi A3
Ποσοστό βλαβών: 13,1%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 114.000 χλμ.
Η τρίτη γενιά του A3 (Typ 8V) δεν αντιμετωπίζει πλέον τα προβλήματα με τον τεντωτήρα της καδένας χρονισμού, αλλά πηγή προβλημάτων μπορεί να αποδειχθεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Για αυτό τον λόγο η Audi κυκλοφόρησε μια ειδική ενημέρωση του λογισμικού για το σασμάν. Παράλληλα, υπήρξαν αναβαθμίσεις στο σύστημα πολυμέσων και βελτιώσεις στις πλαστικές τσιμούχες των παραθύρων.
9. Toyota RAV4
Ποσοστό βλαβών: 12,8%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 111.000 χλμ.
Η τρίτη γενιά του μοντέλου ήταν εξαιρετικά δημοφιλής και το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα φρένα. Ακόμα ο TUV αναφέρει ότι μερικές φορές το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων δεν αντέχει το φορτίο κατά τη ρυμούλκηση.
7. Volvo XC60
Ποσοστό βλαβών: 12,7%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 141.000 χλμ.
Το μελανό σημείο της δεύτερης γενιάς του XC60 είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ακόμα, οι ενδείξεις των αισθητήρων παρκαρίσματος και των συστημάτων ασφαλείας δεν είναι πάντα σωστές, ενώ υπάρχουν πολλές αναφορές για πρόωρη «φθορά» της μπαταρίας. Στους κινητήρες, τα περισσότερα προβλήματα αντιμετωπίζει ο ντίζελ των 205 ίππων.
7. Honda Jazz
Ποσοστό βλαβών: 12,7%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 81.000 χλμ.
Σε αυτή την «ηλικιακή» κατηγορία βρίσκονται τόσο η δεύτερη όσο και η τρίτη γενιά του μοντέλου. Δεν διαφέρουν όμως σε μεγάλο βαθμό μεταξύ τους, ούτε από άποψη τεχνολογίας ούτε από άποψη αντοχής. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν οι αερόσακοι της Takata, ενώ υπάρχουν και αναφορές για γρήγορη φθορά των μπαταριών και των μπουζί.
6. VW Touareg
Ποσοστό προβλημάτων: 12,4%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 147.000 χλμ.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάζει αυξημένη αξιοπιστία σε σχέση με την πρώτη. Εξαίρεση αποτελούν οι εκδόσεις με τον V6 TDI, όπου οι ελαττωματικοί τεντωτήρες της καδένας χρονισμού μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα. Ακόμα, η δυσλειτουργία των ενεργών φώτων της μεγάλης σκάλας είναι σχετικά κοινή.
5. Audi Q5
Ποσοστό προβλημάτων: 12%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 137.000 χλμ.
Η πρώτη γενιά του Q5 ανανεώθηκε το 2012 και το σημαντικότερο σφάλμα που παρουσίαζε αφορά την ανάρτησή του. Ακόμα, το 2011 υπήρξε καμπάνια επισκευής της πανοραμικής οροφής, ενώ έχουν αναφερθεί και διαρροές στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα.
4. Mercedes-Benz A-Class
Ποσοστό προβλημάτων: 11,4%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 103.000 χλμ.
Η τρίτη γενιά του compact premium hatchback ήταν αρκετά αξιόπιστη και μόνο τα τακάκια και οι δίσκοι παρουσίαζαν σφάλματα. Οι λίγες καμπάνιες επισκευής αφορούσαν το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη, το σύστημα κλιματισμού και τα στηρίγματα των υποδοχών Isofix.
3. VW Golf Sportsvan
Ποσοστό προβλημάτων: 10,9%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 90.000 χλμ.
Το πολυχρηστικό αδελφό μοντέλο του Golf, το Sportsvan, παρουσιάζει μεγαλύτερη αξιοπιστία, και ας κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο. Τα λίγα σφάλματα που παρουσιάζει αφορούν τα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων και τις «παιδικές» ασφάλειες.
2. Suzuki SX4 S-Cross
Ποσοστό προβλημάτων: 10,8%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 96.000 χλμ.
Πρόκειται για μια εξαιρετική επίδοση για το ιαπωνικό crossover που κατασκευάζεται στην Ουγγαρία. Η δεύτερη γενιά του S-Cross είναι ένα αρκετά αξιόπιστο αυτοκίνητο, είτε πρόκειται για προσθιοκίνητη είτε για τετρακίνητη. Το μόνο σοβαρό σφάλμα που παρουσίαζε ήταν η χαλάρωση των μπουλονιών στον πίσω άξονα.
1. Mercedes-Benz B-Class
Ποσοστό προβλημάτων: 10,5%
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 90.000 χλμ.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου (W246) παρουσίαζε ορισμένα μικρά σφάλματα που αφορούσαν το σύστημα διεύθυνσης, τους αερόσακους, τον τεντωτήρα της καδένας χρονισμού και τους ιμάντες. Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι τα νεότερα και ανανεωμένα μοντέλα παρουσιάζουν κορυφαία εικόνα σε όλους τους σημαντικούς τομείς.