Η καθαρόαιμη σπορ οικογένεια RS της Audi θα συνεχίσει και στην ηλεκτρική εποχή, αλλά πριν το ολοκληρωτικό πέρασμα σε αυτήν το Ingolstadt θα λανσάρει και ορισμένα ακόμη με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Στην πλημμυρίδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην οποία θα συνεισφέρει πολλαπλά και η Audi τα προσεχή χρόνια, τα σπορ αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα είναι παρόντα - παρά την ριζική αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων με τη νόρμα Euro7.
Ο σπορ βραχίονας της γερμανικής εταιρείας, η Audi Sport GmbH -που γιορτάζει φέτος τα 40ά της γενέθλια- ήδη εξελίσσει μια σειρά από Audi RS τόσο με ηλεκτρικές όσο και με θερμικές μονάδες ισχύος. Τα EV θα βασίζονται στην καινούρια πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) και τα θερμικά στην αρχιτεκτονική PPC (Premium Platform Combustion), αντί της τωρινής MLB.
BUY NOW
Ένα από τα θερμικά είναι το νέο RS6 Avant, που έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές εξέλιξής του στους γερμανικούς δρόμους, ενώ μετά από αυτό θα ακολουθήσει η νέα γενιά του RS4 Avant - η οποία πλέον θα αποκτήσει την ονομασία RS5 Avant βάσει της νέας ονομασίας των θερμικών μοντέλων της Audi με μονούς αριθμούς (και των ηλεκτρικών με ζυγούς).
Επίσης, θα πρέπει να περιμένουμε και τα νέα RS5 Sportback και RS7 Sportback, καθώς και το καινούριο RS Q8 που θα βασίζεται στο πρόσφατα ανανεωμένο Q8 και SQ8. Παράλληλα, ακούγεται πως για πρώτη φορά θα αποκτήσει έκδοση RS και το Q5, αν και ακόμη αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί. Θυμίζουμε ότι τα TT RS και R8 δεν θα αντικατασταθούν - τουλάχιστον όχι από θερμικές εκδόσεις.
Όσον αφορά στο RS3, σύμφωνα με τον διευθυντή της Audi Sport Sebastian Grams το γερμανικό hot-hatch θα συνεχίσει με μια ισχυρότερη έκδοση 394 ίππων που θα φέρει και το κύκνειο άσμα του πεντακύλινδρου κινητήρα στην Ευρώπη. Θα εξακολουθεί φυσικά να βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, όπως και τα RS Q3 και RS Q3 Sportback που θα παραμείνουν στην αγορά.
Όλα αυτά θα συμβούν μέχρι το 2026, που είναι η τελευταία χρονιά που η Audi θα λανσάρει νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Από τότε και μετά όλα τα νέα RS θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ από το 2033 θα παύσει πλήρως η παραγωγή όλων των ειδών των αυτοκινήτων βενζίνης ή diesel από την εταιρεία του Ingolstadt.