Ποια εταιρεία βάζει τέλος στο air condition -Αυτή είναι η τεχνολογία που αλλάζει τα δεδομένα
Από νανο-μεμβράνες έως θερμαινόμενα κρύσταλλα οι δύο κορεάτικες εταιρείες φέρνουν στην αγορά τεχνολογίες που στόχο έχουν τη βελτίωση της άνεσης και της αποδοτικότητας.
Η Hyundai Motor Company και η Kia Corporation παρουσίασαν πρόσφατα τρεις πρωτοποριακές τεχνολογίες που υπόσχονται να αλλάξουν τον τρόπο που βιώνουμε την άνεση και την ενεργειακή απόδοση στο εσωτερικό των οχημάτων.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης "Heat Tech Day" στη Σεούλ, οι δύο εταιρείες έδωσαν μια γεύση από το μέλλον της αυτοκίνησης, όπου η θερμοκρασία δεν είναι απλώς μια ρύθμιση, αλλά μια ολοκληρωμένη εμπειρία.
BUY NOW
Καθώς τα αυτοκίνητα εξελίσσονται από απλά μέσα μεταφοράς σε κινητούς χώρους διαβίωσης, η σημασία της θερμοκρασίας στο εσωτερικό τους αυξάνεται.
Η Hyundai και η Kia, αναγνωρίζοντας αυτή την τάση, επενδύουν στην έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών που διασφαλίζουν την απόλυτη άνεση των επιβατών, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.
Οι νέες αυτές τεχνολογίες δεν βελτιώνουν μόνο την άνεση, αλλά συμβάλλουν και στην εξοικονόμηση ενέργειας, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ας δούμε αναλυτικά τις τρεις καινοτομίες που παρουσιάστηκαν.
Η πρώτη είναι το Nano Cooling Film, μια νανο-μεμβράνη που εφαρμόζεται στα κρύσταλλα του οχήματος. Λειτουργεί ως ασπίδα κατά της υπέρυθρης ακτινοβολίας, μειώνοντας την εσωτερική θερμοκρασία έως και 12°C, ενώ παράλληλα επιτρέπει στη θερμότητα να διαφεύγει από το εσωτερικό.
Οι δοκιμές που έγιναν έδειξαν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Σε οχήματα χωρίς τη μεμβράνη, ο υδράργυρος στην καμπίνα έφτασε τους 48.5°C, ενώ σε αυτά με το Nano Cooling Film, μόλις 36°C, χωρίς μάλιστα να επηρεάζεται η ορατότητα, χάρη στην ειδική τριστρωματική δομή της μεμβράνης.
Η Hyundai έχει ήδη εφαρμόσει αυτή την τεχνολογία σε πραγματικές συνθήκες, προσφέροντας δωρεάν την εγκατάσταση της μεμβράνης σε οχήματα στο Πακιστάν, όπου οι φιμέ μεμβράνες απαγορεύονται. Η ανταπόκριση ήταν εξαιρετικά θετική, αποδεικνύοντας την αξία της καινοτομίας αυτής.
Η δεύτερη είναι το Radiant Heating System που υπόσχεται να κάνει τους κρύους χειμώνες πιο ευχάριστους. Το σύστημα θα χρησιμοποιεί ένα ειδικό θερμαντικό στοιχείο, το οποίο θα εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία που θα θερμαίνει άμεσα τα πόδια των επιβατών.
Σε συνδυασμό με το κλασικό σύστημα θέρμανσης, αυτή η τεχνολογία μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας έως και 17%, ενώ παράλληλα θα επιταχύνει τη θέρμανση του εσωτερικού. Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αυτονομία τους κατά τους χειμερινούς μήνες.
Επίσης, επειδή το θερμαντικό στοιχείο θα είναι σε μορφή πάνελ και θα μπορεί να φτάσει έως τους 110°C, ο όμιλος έχει εξελίξει και σύστημα πρόληψης εγκαυμάτων. Σε περίπτωση που ανιχνευτεί επαφή με ανθρώπινο σώμα, θα μειώνεται αμέσως η θερμοκρασία του, εξαλείφοντας τον κίνδυνο εγκαύματος και βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια των επιβατών.
Στο EV9 της Kia όπου θα είναι άμεσα διαθέσιμο το συγκεκριμένο σύστημα, θα συναντάμε εννέα πάνελ θέρμανσης, τοποθετημένα μεταξύ άλλων στη βάση της κολώνας τιμονιού, στην πόρτα του οδηγού, στην κεντρική κονσόλα, στην πόρτα του συνοδηγού και κάτω από το ντουλαπάκι.
Η τρίτη καινοτομία είναι το Metal-Coated Heated Glass, που χρησιμοποιεί μια αόρατη μεταλλική επίστρωση στο παρμπρίζ, η οποία θερμαίνεται με ηλεκτρικό ρεύμα, απομακρύνοντας τον παγετό και την υγρασία σε χρόνο ρεκόρ. Μόλις πέντε λεπτά, ακόμα και στους -18°C, είναι αρκετά για να "καθαρίσει" το παρμπρίζ, προσφέροντας άριστη ορατότητα και αυξημένη ασφάλεια.
Μάλιστα το συγκεκριμένο σύστημα καταναλώνει 10% λιγότερη ενέργεια από τα συμβατικά, ενώ το καλοκαίρι η μεταλλική επίστρωση εμποδίζει σε μεγάλο βαθμό (τουλάχιστον 60%) την είσοδο της ηλιακής ακτινοβολίας, μειώνοντας την ανάγκη για κλιματισμό.
Οι τρεις αυτές τεχνολογίες αποδεικνύουν τη δέσμευση της Hyundai και της Kia να προσφέρουν στους πελάτες τους την απόλυτη εμπειρία άνεσης και ευημερίας κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους.
Όπως δήλωσε ο Young Ho Jung, Αντιπρόεδρος της Hyundai, "Αναπτύσσουμε τεχνολογίες για να παρέχουμε το πιο ευχάριστο περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη κάθε στιγμή που οι πελάτες βιώνουν στην κινητικότητα."
Με αυτές τις καινοτομίες, το μέλλον της αυτοκίνησης διαγράφεται πιο άνετο, πιο αποδοτικό και πιο ευχάριστο από ποτέ.