Καμία επιδότηση δεν δίνουν Γερμανία, Βέλγιο, Δανία, Λετονία, Σλοβακία, Φινλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Βουλγαρία.
Πρωταθλήτρια Ευρώπης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ αναδείχθηκε η Κύπρος η οποία δίνει την υψηλότερη επιδότηση 19.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ με απόσυρση κάποιου παλαιού οχήματος σε ιδιώτες καταναλωτές. Η τόσο υψηλή επιδότηση δίδεται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς εξαιτίας του μεγέθους της αγοράς της.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η χώρα μας μαζί με την Μάλτα! Πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα με το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» είχε μία από τις υψηλότερες επιδοτήσεις στην ΕΕ το οποίο και αναμένεται να αυξηθεί με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» καθώς όπως αποκάλυψε το Carandmotor.gr αυξάνεται αυξάνει το ποσό της επιδότησης για τους ιδιώτες καταναλωτές από τις 8.000 στις 9.000 ευρώ (με επιπλέον 2.000 ευρώ για απόσυρση παλαιού ΙΧ). Αν πάλι συμπεριλάβουμε το πρόγραμμα επιδότηση «Πράσινα ταξί» που το ποσό ανέρχεται στις 22.500 ευρώ τότε η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών Ταξί. Η Μάλτα επίσης επιδοτεί τους ιδιώτες καταναλωτές με 11.000 ευρώ μαζί με το όφελος της απόσυρσης.
BUY NOW
Πάντως τα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν ανάλογα προγράμματα επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ κάποια άλλα δεν προσφέρουν καμία απολύτως επιδότηση.
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ που δεν δίνουν καμία επιδότηση περιλαμβάνονται η Γερμανία, το Βέλγιο, η Δανία, η Λετονία, η Σλοβακία, η Φινλανδία, η Νορβηγία, η Ελβετία και η Βουλγαρία.
Αντίθετα στην Αυστρία υπάρχει επιδότηση 5.000 ευρώ έως το τέλος του 2024 για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με αυτονομία μεγαλύτερη από 60 χλμ. και αξία έως 60.000 ευρώ. Πρόσθετα κίνητρα είναι χορηγούνται από επαρχίες και κοινότητες.
Στην Κροατία το πρόγραμμα επιδότησης περιλαμβάνει bonus 9.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 5.000 ευρώ για Plug-in υβριδικό όχημα. Το πρόγραμμα λήγει στις 31/12/2024 και ο αγοραστής θα πρέπει να κρατάει το επιδοτούμενο όχημα αξίας έως 50.000 ευρώ στην ιδιοκτησία του για τουλάχιστον 2 έτη.
Η Κύπρος δίνει επιδότηση έως 12.000 ευρώ για την αντικατάσταση ενός παλαιού οχήματος (απόσυρση) με ένα όχημα που εκπέμπει < 50 γρ. CO2/km και κοστίζει ≤ 80.000 ευρώ.
Έως 19.000 ευρώ για αγορά BEV (≤ €80.000) και 1.000 ευρώ για να διαλύσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Στην Τσεχία υπάρχουν κίνητρα αγοράς χαμηλών και μηδενικών εκπομπών CO2 οχήματων για κρατικούς και τοπικούς φορείς και εγγυημένη έκπτωση σε δάνεια για BEV, FCEV, και σταθμούς φόρτισης για εταιρικά πρόσωπα με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ.
Στην Εσθονία το bonus για αγορά ή μίσθωση καινούριων BEV και FCEV αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.000 ευρώ για ιδιώτες και 4.000 για νομικά πρόσωπα.
Στην Γαλλία το μπόνους για ένα νέο BEV ή FCEV επιλέξιμο για το υψηλή περιβαλλοντικό βαθμολογία και αξία ≤ 47.000 € και βάρος < 2,4 τόνοι (τόνοι) ορίζεται σε 7.000 ευρώ για χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά και σε 4.000 ευρώ για τα υπόλοιπα νοικοκυριά.
Επίσης υπάρχει σχέδιο απόσυρσης για μεταχειρισμένο με καινούργιο BEV ή FCEV ≤ 47.000 ευρώ με επιδότηση 5.000 ευρώ για χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά και 1.500 ευρώ για τα υπόλοιπα νοικοκυριά ή νομικά πρόσωπα.
Στην Ελλάδα το bonus στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» προέβλεπε την επιδότηση έως 8.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος και επιπλέον 1.000 ευρώ αν υπήρχε απόσυρση και επιπλέον 1.000 ευρώ αν ο υποψήφιος αγοραστής ήταν ΑμεΑ ή ήταν έως 29 ετών.
Στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» το ποσό της επιδότησης για ιδιώτες αυξάνεται στις 9.000 ευρώ και το bonus απόσυρσης στις 2.000 ευρώ.
Επίσης υπάρχει το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» που προβλέπει επιδότηση έως 22.500 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
Στην Ουγγαρία από 15 Ιουνίου 2020, υπάρχουν κίνητρα αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυμαίνονται σε 7.350 ευρώ για οχήματα αξίας έως 32.000 ευρώ και σε 1.500 ευρώ για οχήματα αξίας από 32.000 έως 44.000 ευρώ.
Στην Ιρλανδία τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ για ιδιώτες ανέρχονται σε έως 5.000 ευρώ ενώ επίσης σε έως 5.000 ευρώ είναι το bonus για αγορά plug-in υβριδικού αυτοκινήτου με εκπομπές ≤ 50g CO2/km και πλήρως ηλεκτρική αυτονομία ≥ 50 χλμ.
Στην Ιταλία τα ηλεκτρικά έχουν τιμή ≤ 35.000 € + ΦΠΑ επιδοτούνται με 6.000 ευρώ (χωρίς απόσυρση) ενώ αν υπάρχει απόσυρση το ποσό της επιδότησης αυξάνεται. Πιο συγκεκριμένα αν αποσυρθεί όχημα που πληρεί την οδηγία ρύπων έως Euro 2 τότε η επιδότηση αυξάνει στις 11.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος αξίας έως 30.000 ευρώ, σε 10.000 ευρώ αν το αποσυρόμενο όχημα πληροί την οδηγία ρύπων Euro 3, σε 9.000 ευρώ αν το αποσυρόμενο όχημα πληροί την οδηγία ρύπων Euro 4 και σε 8.000 ευρώ αν το αποσυρόμενο όχημα πληροί την οδηγία Euro 5.
Επιδότηση υπάρχει για την αγορά plug-in hybrid μοντέλου που εκπέμπει από 21 έως 60 γρ./ Co2 και κοστίζει έως 45.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα το ποσό της επιδότησης αυξάνεται ανάλογα με την οδηγία ρύπων που πληροί το αποσυρόμενο όχημα και κυμαίνεται από 8.000 έως 4.000 ευρώ.
Στην Λιθουανία τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικού οχήματος ισχύουν και για μεταχειρισμένο όχημα και ειδικότερα προβλέπεται επιδότηση 2.500 ευρώ για μεταχειρισμένο BEV με μια πρώτη εγγραφή μετά 2 Απριλίου 2016 ή μεταγενέστερο και επιδότηση 5.000 ευρώ για καινούργιο BEV (ή έως 6 μηνών). Επιπλέον προβλέπεται 1.000 ευρώ για διάλυση μεταχειρισμένου diesel ή αυτοκίνητα βενζίνης, ιδιοκτησίας για τουλάχιστον 12 μήνες τα οποία έχουν βέβαια ΚΤΕΟ σε ισχύ.
Στο Λουξεμβούργο η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού οχήματος είναι 8.000 ευρώ ενώ για plug-in hybrid σε 2.500 ευρώ.
Στην Μάλτα το ποσό της επιδότησης αγορά BEV ανέρχεται σε 11.000 ευρώ για ιδιώτες και έως 20.000 ευρώ για εταιρείες ενώ προβλέπεται και επιπλέον επιδότηση για απόσυρση παλαιών οχημάτων.
Στην Ολλανδία εξετάζεται αυτή τη στιγμή ένα σχέδιο επιδότησης για ιδιώτες για αγορά/μίσθωση μικρού ή συμπαγές BEV, καινούργιου ή μεταχειρισμένου.
Στην Πολωνία τα κίνητρα αγορά ηλεκτρικού ΙΧ για φυσικά και νομικά άτομα (αγορά, leasing) κυμαίνονται από 4.400 ευρώ έως 6.300 ευρώ για BEV και FCEV με μέγιστη αξία λιανικής έως 52.700 ευρώ.
Στην Πορτογαλία οι ιδιώτες καταναλωτές επιδοτούνται με 3.000 ευρώ για να αγοράσουν ένα νέο BEV, με τιμή αγοράς έως 62.500 ευρώ.
Στην Ρουμανία η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανέρχεται σε 5.000 ευρώ, σε PHEV σε 2.500 ευρώ και συνοδεύεται από υποχρεωτική απόσυρση ενός παλαιού οχήματος με ηλικία τουλάχιστον 8 ετών.
Στην Σλοβενία το πρόγραμμα επιδότησης για αγορά BEV ανέρχεται σε 4.500 ευρώ.
Στην Ισπανία υπάρχει επιδότηση έως 31 Ιουλίου 2024 από 2.500 έως 7.000 ευρώ για ιδιώτες ανάλογα με το αν αποσύρουν και παλαιό όχημα.
Στην Σουηδία αναμένεται να ξεκινήσει πρόγραμμα επιδότησης το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Στην Ισλανδία το ποσό της επιδότησης αγοράς καινούριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανέρχεται σε 6.000 ευρώ, σε 4.700 για αγορά μεταχειρισμένου BEV με ηλικία έως 2 έτη, σε 3.350 ευρώ για μεταχειρισμένο BEV με ηλικία από 2 έως 3 έτη και σε 2.700 ευρώ για μεταχειρισμένο BEV ηλικίας από 3 έως 4 έτη.
Στην Βρετανία υπάρχει επιδότηση 2.500 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία μεγαλύτερη των 112 χλμ. και κόστος έως 35.000 ευρώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ