Ποια καινούργια αυτοκίνητα κινδυνεύουν από τη σκουριά; -Ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου

skouria autokinita

Παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί στην προστασία των αυτοκινήτων από τη διάβρωση, υπάρχουν κάποια νέα οχήματα που δείχνουν να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα.

Επί πολλά χρόνια η σκουριά αποτελούσε έναν από τους χειρότερους εχθρούς του αυτοκινήτου, προκαλώντας την οξείδωση των μεταλλικών τμημάτων του αμαξώματος.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα που εδώ και αρκετές δεκαετίες έχει εν πολλοίς αντιμετωπιστεί, δεδομένου ότι οι κατασκευαστές εφαρμόζουν αντισκωριακή προστασία, μέσω του γαλβανισμού των μετάλλων των οχημάτων τους.

Παρ’ όλα αυτά, το ζήτημα της οξείδωσης έχει αρχίσει να απασχολεί ξανά τον αυτοκινητικό κόσμο, μετά τη ραγδαία αύξηση του στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία φαίνεται πως είναι πιο ευάλωτα στη διάβρωση, όπως αποδεικνύεται και από μια σειρά περιστατικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν βάρος, χρησιμοποιούν χαμηλού βάρους υλικά όπως είναι το αλουμίνιο και το μαγνήσιο τα οποία ενδέχεται να αντιδράσουν και να προκαλέσουν γαλβανική διάβρωση. Πρόκειται για ηλεκτροχημική αντίδραση που συμβαίνει όταν ανόμοια μέταλλα ή κράματα έρχονται σε ηλεκτρική επαφή και στο περιβάλλον τους υπάρχει ένα διάλυμα ηλεκτρολύτη.

Επιπροσθέτως, για να μειώσουν το συνολικό βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι κατασκευαστές κάνουν… εκπτώσεις στη χρήση υλικών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κάποιες κοιλότητες στις οποίες μπορεί να σχηματιστεί σκουριά.

Συχνά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες γεμίζουν τις κοιλότητες με ηχομονωτικό αφρό, ο οποίος μειώνει τον θόρυβο αλλά, ταυτόχρονα, δεσμεύει την υγρασία, και ως εκ τούτου σχηματίζεται σκουριά.

σκουριά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η σκουριά έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ασφάλεια σε μία σύγκρουση, ειδικά αν οι δομές στήριξης έχουν υποστεί ζημιά», αναφέρει ο ειδικός ειδικός στην τεχνολογία αυτοκινήτων της ADAC, Maximilian Bauer.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα ευάλωτα στη σκουριά είναι τα μαρσπιέ των αυτοκινήτων. Η Volkswagen, βέβαια, επισημαίνει ότι τα μαρσπιέ κάτω από τις πόρτες του ID.3 της είναι σφραγισμένα με φαρδιές λωρίδες πλαστικού για να αποφευχθεί η δυσμενή αντίδραση τους με τον χάλυβα που τα περιβάλλει.

Η θήκη της μπαταρίας είναι επίσης κατασκευασμένη από χάλυβα και πρέπει επίσης να απομονωθεί από το πλαίσιο αλουμινίου για να αποφευχθεί η διάβρωση, σύμφωνα με τον επικεφαλής εξέλιξης αμαξώματος της VW, Johannes Neft.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ