Οι χαμηλές μεταπωλητικές αξίες ως μεταχειρισμένα αλλά και το κόστος επισκευής των ζημιών κάνουν απαγορευτική τη χρήση τους.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν τη λύση έναντι της κλιματικής αλλαγής αλλά όπως αποδεικνύεται οι μεγάλοι όμιλοι που διαχειρίζονται τεράστιους στόλους οχημάτων βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολύ σοβαρά ζητήματα που επηρεάζουν την κερδοφορία τους. Όταν λοιπόν σε εταιρείες κολοσσούς επηρεάζεται η κερδοφορία τα στελέχη τους αυτομάτως λαμβάνουν δραστικές λύσεις ώστε να επανέλθει η κανονικότητα.
Μία από αυτές τις δραστικές αποφάσεις αφορούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Tesla τα οποία όπως φαίνεται «αποσύρονται» από τους στόλους μεγάλης εταιρείας ενοικιάσεων εξαιτίας των πολύ χαμηλών μεταπωλητικών αξιών των συγκεκριμένων μοντέλων ως μεταχειρισμένα αλλά και του πολύ αυξημένου κόστους επισκευής των ζημιών.
BUY NOW
Θα πρέπει να τονίσουμε πως όλες οι εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεων αποκομίζουν τεράστια κέρδη από την πώληση του μεταχειρισμένου στόλου των οχημάτων τους και ήδη η μεγάλη πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων καταγράφει πολύ κακή εικόνα όσον αφορά στις μεταπωλητικές τους αξίες ως μεταχειρισμένα. Η Tesla όπως φαίνεται κατάφερε να αναδειχθεί «πρωταθλήτρια» χαμηλών τιμών μεταπώλησης αλλά και υψηλού κόστους επισκευής ζημιών με ότι και αν συνεπάγεται αυτό για την αμερικανική μάρκα.
Η εν λόγω εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων, όπως αποκάλυψε το Bloomberg, αποσύρει σταδιακά την Tesla από τον στόλο της, επικαλούμενη κακές αξίες μεταπώλησης.
Μάλιστα σε ένα email του ομίλου προς τους πελάτες της που δημοσιοποιήθηκε, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι αυτά τα ζητήματα αξίας μεταπώλησης επιδεινώνονται από το υψηλότερο κόστος επισκευής για ηλεκτρικά οχήματα (EVs) σε σχέση με μοντέλα που λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η επιστολή αναφέρει ότι υπάρχουν «σημαντικά υψηλότερα κόστη διατήρησης για οχήματα Tesla» και ότι η εταιρεία δεν θα αγοράσει επιπλέον οχήματα Tesla.
Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι εξακολουθεί να σχεδιάζει να ηλεκτροδοτήσει έως και το 90% του ευρωπαϊκού στόλου ενοικίασης μέχρι το τέλος μιας δεκαετίας ανακοινώνοντας επίσης ότι έχει ήδη συμφωνηθεί η αγορά περίπου 100.000 οχήματα BYD έως το 2028.
Μάλιστα η κυκλοφορία των ηλεκτρικών BYD θα ξεκινήσει στη Γερμανία, στη Γαλλία, στην Ολλανδία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με οχήματα να εμφανίζονται στον στόλο φέτος.
Ωστόσο δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία η οποία απομακρύνεται από την Tesla. Ήδη, ακόμη ένας μεγάλος παίχτης του χώρου επιβραδύνει την κυκλοφορία της ηλεκτροκίνησης, αναφέροντας χαμηλότερα από τα αναμενόμενα περιθώρια κέρδους το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και αναφέροντας τις επισκευές EV ως μία από τις βασικές προκλήσεις.
Σχετικά με τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες leasing και ενοικιάσεων, δήλωσε πρόσφατα επικεφαλής μεγάλης εταιρείας:
«Η επισκευή σύγκρουσης και ζημιάς σε ένα EV μπορεί συχνά να είναι διπλάσια από αυτή που σχετίζεται με ένα συγκρίσιμο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.Τα άμεσα λειτουργικά μας έξοδα παρέμειναν ελεγχόμενα το τρίμηνο καθώς αυξήθηκαν με τον όγκο των συναλλαγών. Σε βάση μονάδας, επιτύχαμε κέρδη παραγωγικότητας στις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Εξαίρεση παρέμεινε το κόστος ζημιών οχημάτων, ιδιαίτερα εκείνων των ηλεκτρικών μας οχημάτων, το οποίο αντιμετωπίζουμε με πολύ στοχευμένο τρόπο. Η πτώση των τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του 2023, κυρίως λόγω της Tesla, οδήγησε την εύλογη αγοραία αξία των ηλεκτρικών μας οχημάτων χαμηλότερη σε σύγκριση με πέρυσι, έτσι ώστε καθώς η διάσωση δημιουργεί μεγαλύτερη απώλεια και επομένως μεγαλύτερη επιβάρυνση. Η εστίασή μας και η δουλειά μας με την Tesla είναι να εξετάσουμε την απόδοση του αυτοκινήτου έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος περιστατικών ζημιάς. Και είμαστε σε πολύ άμεση δέσμευση μαζί τους για την προμήθεια ανταλλακτικών και την εργασία. Θυμηθείτε, όπως η GM και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, υπάρχουν δεκαετίες δημιουργίας ενός ευρέος εθνικού δικτύου προμήθειας ανταλλακτικών. Υπάρχει ένα aftermarket ανταλλακτικών που είναι λιγότερο ώριμο προφανώς στο πλαίσιο της Tesla».