Μπορεί το αυτόματο χειρόφρενο να προσφέρει περισσότερη ασφάλεια και να αποτρέπει δυσάρεστες συνέπειες, αλλά όπως όλα έχει κι αυτό τα μειονεκτήματά του.
Τα αυτοκίνητα αποκτούν όλο και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία έχουν σαν πρωταρχικό στόχο την ασφάλεια των επιβατών. Ένα τέτοιο είναι και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, το οποίο στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός σβήσει το όχημα, στέλνοντας το απαραίτητο σήμα στα τακάκια ή στις σιαγόνες των ταμπούρων για να ακινητοποιήσουν το όχημα.
Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής το 2001 και πλέον έχει γίνει σχεδόν στάνταρ σε όλα τα σύγχρονα οχήματα. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, αναπτύχθηκαν κι άλλα συστήματα, όπως το hill hold assist και η αυτόματη απενεργοποίηση του, με τον οδηγό το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να αγγίξει το πεντάλ του γκαζιού.
BUY NOW
Μάλιστα σε αρκετά μοντέλα, το χειρόφρενο δεν «λύνεται» αν ο οδηγός δεν φορέσει ζώνη ασφαλείας ή κάποια πόρτα είναι ανοιχτή. Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που αυξάνουν και προάγουν την ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα έχουν θετική επίδραση και στον τομέα της άνεσης.
Παρόλο αυτά, το συγκεκριμένο σύστημα έχει και κάποια μειονεκτήματα, τα οποία οι κάτοχοι των καινούργιων αυτοκινήτων έρχονται αντιμέτωποι κατά τη διάρκεια της χρήσης του αυτοκινήτου. Αρχικά, τα συστήματα πέδησης έχουν γίνει πολύ πιο περίπλοκα, αφού διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες που είναι εγκατεστημένοι στις δαγκάνες των φρένων, οι οποίοι συμπιέζουν τα τακάκια στον δίσκο. Αυτό σημαίνει περισσότερα εξαρτήματα που υπόκεινται σε φθορά, άρα μεγαλύτερος κίνδυνος βλάβης.
Επιπλέον, ένα ηλεκτρονικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto Hold θέλει συχνή συντήρηση και σε περίπτωση που χρειαστεί επισκευή, απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και δαπανηρές διαδικασίες, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα με το παραδοσιακό χειρόφρενο με καλώδιο, όπου τα τακάκια απλώς σφίγγονται στον δίσκο.
Τέλος, αν η μπαταρία είναι αποφορτισμένη, η μετακίνηση του αυτοκινήτου θα είναι εξαιρετικά δύσκολη, μιας και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο δεν θα μπορεί να «απελευθερώσει» τα τακάκια των φρένων. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο κάτοχος θα πρέπει να το ξεκλειδώσει χειροκίνητα, κάτι που απαιτεί την αφαίρεση του τροχού και τη χρήση ειδικού κλειδιού.
Σίγουρα, τα πιο πολύπλοκα συστήματα, όπως το ηλεκτρικό χειρόφρενο, μπορεί να απαιτούν πιο εξειδικευμένες και ακριβές επισκευές, αλλά αυξάνουν σημαντικά τα επίπεδα ασφαλείας και άνεσης, με το ισοζύγιο στο τέλος να είναι θετικό.