Ποιες κινέζικες εταιρείες θέλουν οι Έλληνες εισαγωγείς; Οι υποψήφιοι γάμοι της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου
Οι κινέζικες εταιρείες αυτοκίνητου είναι το επόμενο «Next Big Thing» στο χώρο της αυτοκίνησης. Ποια είναι αυτές που έχουν ήδη «λοκαριστεί» από Έλληνες εισαγωγείς;
Πάνε περίπου 15 χρόνια από τότε που η εταιρεία China Motors εισήγαγες στην ελληνική αγορά αυτοκίνητου τις πρώτες κινέζικες μάρκες αυτοκινήτου. Ποιος, άραγε, μπορεί να ξεχάσει τις κακές αντιγραφές της εποχής όπως το SUV της κινεζικής CEO που θύμιζε BMW X5, το μοντέλο της Noble που ήθελε να γίνει smart και το off road όχημα Jac Rain που αποτελούσε «παραποίηση» της πρώτης γενιάς του Hyundai Santa Fe.
Κατά γενική ομολογία επρόκειτο για αυτοκίνητα «σκουπίδια» που δεν είχαν – και τελικά δεν κέρδισαν – καμία θέση στην ελληνική αγορά αλλά και γενικότερα στην ευρωπαϊκή, λόγω χαμηλών προδιαγραφών σε όλα τα επίπεδα (για παράδειγμα το Landwind, δηλαδή η κινέζικη αντιγραφή του Opel Frontera, είχε διαλυθεί σε crash test που είχε πάρει μέρος με ευρωπαϊκές προδιαγραφές).
BUY NOW
Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει εντελώς. Το τεράστιο know how που διαθέτουν, πλέον, οι Κινέζοι και τα μεγάλα διαθέσιμα επενδυτικά κεφάλαια, έχουν οδηγήσει σε ένα ντελίριο παρουσίασης νέων ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία πληρούν υψηλά στάνταρ προδιαγραφών, έχουν μεγάλες αυτονομίες και έτσι μπορούν να κοιτούν ευθέως κάθε παραδοσιακό ευρωπαίο κατασκευαστή.
Δείτε για παράδειγμα την Dongfeng που προσφέρει στα ηλεκτρικά της μοντέλα 12 χρόνια εγγύηση ή το Aion της κινέζικης Gac που είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον πλανήτη με αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων.
Βέβαια, όλα τα παραπάνω, δεν αφορούν μια πραγματικότητα εκτός Ευρώπης, αφού, πολλές εταιρείες (π.χ. Nio, Aiways, Xpeng, MG) δραστηριοποιούνται κανονικά στη Γηραιά Ήπειρο καταγράφοντας μάλιστα αξιόλογα ποσοστά πωλήσεων σε ορισμένες αγορές, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν πολύ καλές πωλήσεις.
Τι θα γίνει στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, οι κινέζικες εταιρείες δεν έχουν έρθει ακόμη επισήμως, αφού καμία από τις φίρμες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη (εκτός των Nio, Aiways, Xpeng και MG, υπάρχουν οι Great Wall, Chery, Dongfeng, BYD και Hongqi) δεν προσφέρεται στη χώρα μας.
Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν μόνο από τον Όμιλο Πετρόπουλου τα επαγγελματικά οχήματα της κινέζικης BYD και της SAIC (Maxus), ενώ από την άλλη πλευρά, η δραστηριότητα της London Electric Vehicle Company (υπό τη σκέπη της Geely) με τα χαρακτηριστικά ταξί του Λονδίνου ξεκίνησε πριν λίγο διάστημα από την Σπανός ΑΕ.
Όμως, αυτό αναμένεται να αλλάξει. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως, αυτή τη στιγμή, εξελίσσεται ένα μεγάλο «μπρα ντε φερ» μεταξύ Ελλήνων εισαγωγέων που προσπαθούν να λάβουν την πολυπόθητη αποκλειστικότητα συνεργασίας με εταιρείες αυτοκινήτου της Κίνας, οι οποίες ήδη έχουν ξεκινήσει πολύ καλά σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές και τα προϊόντα τους έχουν υψηλά στάνταρ.
Στο μικροσκόπιο, λοιπόν, έχουν μπει οι Dongfeng, Aiways, Nio και Xpeng. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προσπάθειες μεγάλου ελληνικού ομίλου να αποκτήσει όσο πιο άμεσα γίνεται την εισαγωγή των μοντέλων μιας νέας και άκρως ενδιαφέρουσας κινέζικης μάρκας, που πολλοί την σχετίζουν με την υπερεπιτυχημένη αμερικάνικη Tesla.
Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων, είναι σχεδόν βέβαιο πως μέσα στο επόμενο διάστημα θα δούμε ανακατατάξεις και νέες αφίξεις στην ελληνική αγορά.