Ποιο αξεσουάρ των αυτοκινήτων εξαφανίζεται -Γιατί οι κατασκευαστές ξεκίνησαν τις «τσιγκουνιές»

Driving manual

Είδος προς εξαφάνιση αποτελούν πλέον τα μοντέλα που έρχονται με ένα δημοφιλές αξεσουάρ, το οποίο έχει βγάλει από τη δύσκολη θέση εκατομμύρια οδηγούς.

Τα λοίσθια πνέει η γνωστή σε όλους μας ρεζέρβα, η οποία έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια οδηγούς ανά τον κόσμο, μιας και τους έχει προσφέρει σανίδα σωτηρίας όταν ένα ελαστικό τους παρέδωσε πνεύμα.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της RAC, μιας βρετανικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών οδικής βοήθειας με έδρα τα Δυτικά Μίντλαντς της Αγγλίας, μόλις το 3% των νέων αυτοκινήτων διατίθεται με εφεδρικό τροχό, με τους κατασκευαστές να γυρίζουν την «πλάτη» τους σε αυτό το αξεσουάρ.

ρεζέρβα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η RAC ανέλυσε τον εξοπλισμό πάνω από 300 μοντέλων, από 28 μάρκες, που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο, διαπιστώνοντας ότι μόλις το 2,6% αυτών εξοπλίζονται ως στάνταρ με ρεζέρβα. Ακόμα και σε αυτή τη μειονότητα μοντέλων, η ρεζέρβα διατίθετο μόλις σε ορισμένες εκδόσεις τους.

Στην παρακμή της ρεζέρβας συνηγορούν τα στοιχεία της RAC που δείχνουν ότι το 2022 η εταιρεία χρειάστηκε να προσφέρει τις υπηρεσίες της σε 200.000 οδηγούς, όταν πριν την πανδημία ο αριθμός δεν υπερέβαινε τις 165.000.

ρεζέρβα

Παράλληλα, ο αριθμός των καινούργιων αυτοκινήτων που έρχονται με ρεζέρβα εκτιμάται ότι θα μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι συνεχώς πληθαίνουν τα ηλεκτρικά ΙΧ και οι κατασκευαστές αναζητούν τρόπους προκειμένου να μειώσουν το βάρος τους και να εξοικονομήσουν χώρο για τις μεγάλες μπαταρίες τους.

«Το σκάσιμο ενός ελαστικού κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού αποτελεί μια από τις πιο ενοχλητικές ζημιές για τους οδηγούς, ειδικά αν χτυπήσουν μία από την πληθώρα λακκούβων που εντοπίζοντια σε τόσους πολλούς δρόμους μας. Στο παρελθόν, ο οδηγός θα μπορούσε να καταφύγει στον χώρο αποσκευών όπου υπήρχε η ρεζέρβα, αλλά η νέα ανάλυση δείχνει ότι αυτό ανήκει πια στο παρελθόν, με τα αυτοκίνητα που πωλούνται με ρεζέρβα στο Ηνωμένο Βασίλειο να είναι ελάχιστα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Rod Dennis, εκπρόσωπος της RAC.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν το kit επισκευής ή ακόμα και το… τίποτα!

ρεζέρβα

Όσον αφορά στους λόγους που εξαφανιζέται η ρεζέρβα, αυτοί είναι οι εξής:

-Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξοικονομείται χώρος για την τοποθέτηση των μπαταριών, ενώ στα ΙΧ με θερμικό κινητήρα υπάρχει επιπλέον χώρος στο πορτμπαγκάζ.

-Χωρίς τη ρεζέρβα μειώνεται το βάρος των ΙΧ, άρα και η κατανάλωση και οι ρύποι που εκπέμπουν.

-Οι κατασκευαστές καταφέρνουν να «πιάσουν» πιο εύκολα τους στόχους των εκλυόμενων ρύπων, περιορίζοντας ταυτόχρονα και το κόστος από την τοποθέτηση μιας επιπλέον ζάντας και ενός επιπλέον ελαστικού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ