Ποιο αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο και ρυπογόνο για την ΕΕ;

ram1

Οικολογικές οργανώσεις και ομάδες οδικής ασφάλειας καλούν την Κομισιόν να κλείσει το κενό που υπάρχει στη νομοθεσία και να απαγορευθεί η εισαγωγή του.

Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Dodge RAM στην Ευρώπη αυξήθηκαν 20% πέρυσι σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέλυσε ο Οργανισμός Transport & Environment (T&E). Μάλιστα ένας συνασπισμός που αποτελείται από ομάδες καταναλωτών αλλά και την Τ&Ε απέστειλαν επιστολή στην ΕΕ καλώντας το εκτελεστικό της όργανο να κλείσει το κενό που επιτρέπει σε αυτά τα επικίνδυνα και βαριά ρυπογόνα οχήματα να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους

Σχεδόν 5.000 Dodge RAM εισήχθησαν στην Ευρώπη το 2023, αυξημένες κατά 20% σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν τώρα στη Γηραιά Ήπειρο πάνω από 20.000 Dodge RAM.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ΕΕ έχει θεσπίσει αυστηρά πρότυπα οχημάτων για να μειώσει τον κίνδυνο των οδικών ατυχημάτων και να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων τους. Ωστόσο, τα επικίνδυνα και ρυπογόνα φορτηγά των ΗΠΑ, όπως το Dodge RAM, δεν απαιτείται να συμμορφώνονται με αυτά τα πρότυπα, καθώς εισάγονται μέσω ενός καναλιού στην πίσω πόρτα που ονομάζεται «Έγκριση μεμονωμένων οχημάτων».

Η Μεμονωμένη Έγκριση Οχημάτων (IVA) επιτρέπει στα οχήματα να παρακάμπτουν τους βασικούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς αλλά και τους κανόνες ασφαλείας της ΕΕ για τα αυτοκίνητα. Αρχικά αυτό προοριζόταν για πραγματικά περιορισμένα ή εξειδικευμένα οχήματα, όπως αυτά για άτομα με κινητικά προβλήματα ή για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα αξιοποιείται τώρα για την εισαγωγή μεγάλου αριθμού φορτηγών στις ΗΠΑ, επισημαίνει η T&E. Συγκεκριμένα, αυτά τα οχήματα δεν απαιτείται να συμμορφώνονται με τον Κανονισμό Γενικής Ασφάλειας (GSR) της ΕΕ του 2019, τις δοκιμές στο δρόμο για ατμοσφαιρική ρύπανση ή τα πρότυπα της ΕΕ για αυτοκίνητα και van CO2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εκπομπές CO2 από τις Dodge RAM κυμαίνονται μεταξύ 300 γραμμάρια και 900 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο - περίπου τρεις έως εννέα φορές υψηλότερες από τον μέσο όρο για τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν πρόσφατα. Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας (GSR2) που είναι υποχρεωτικά για όλα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που πωλούνται από τον Ιούλιο του 2024, δεν απαιτούνται στα Dodge RAM και άλλα οχήματα που εισάγονται με την Έγκριση μεμονωμένων οχημάτων.

Ο James Nix, διευθυντής οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Τα φορτηγά όπως η Dodge RAM δεν έχουν θέση στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όχι μόνο είναι πολύ ρυπογόνα, είναι και θανατηφόρα. Πρέπει να αδυνατίσουμε τα αυτοκίνητα στους δρόμους μας, όχι να δίνουμε δωρεάν πάσα στους μεγαλύτερα και πιο επικίνδυνα οχήματα. Η ΕΕ πρέπει να κλείσει το κενό που επιτρέπει σε αυτά τα τέρατα να βγουν στους δρόμους μας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια σύγκρουση, ένα φορτηγό έχει σχεδόν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσει έναν πεζό ή έναν ποδηλάτη από ένα κανονικό αυτοκίνητο. Τα ψηλά καπό των pick-up φορτηγών θέτουν παιδιά, γυναίκες και ηλικιωμένους σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο.

Η ομάδα που αποτελείται από τον Οργανισμό T&E, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών, την Ομοσπονδία Καταναλωτών BEUC, το Clean Cities, το Eurocities, το POLIS και την Διεθνή Ομοσπονδία Πεζών - καλεί την ΕΕ να κλείσει το κενό που ποτέ δεν είχε σκοπό να γίνει ένα κανάλι εισαγωγής πίσω πόρτας μεγάλης κλίμακας για να παρακάμψει τις απαιτήσεις ποιότητας αέρα, κλίματος και ασφάλειας.

Η αδράνεια της ΕΕ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα βήματα που κάνουν οι προοδευτικές πόλεις, λένε οι οργανώσεις. Ήδη, το Παρίσι, η Λυών, η Γκρενόμπλ, το Koblenz και το Tübingen έχουν αποφασίσει να διαφοροποιήσουν τα τέλη στάθμευσης ανάλογα με το βάρος ή το μέγεθος του οχήματος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ