Η ελληνική ανακοίνωση του Chaos από την Spyros Panopoulos και η τελική ταχύτητα των πάνω από 500 χλμ./ώρα που υπόσχεται, μας κάνει να αναζητήσουμε ποιο είναι σήμερα το πιο γρήγορο αυτοκίνητο του πλανήτη.
Από τη γέννηση κιόλας του αυτοκίνητου, οι κατασκευαστές προσπάθησαν να αναδειχθούν ως πρωτοπόροι στο ποιος θα παρουσιάσει το πιο ισχυρό και πιο γρήγορο αυτοκίνητο του κόσμου.
Στις πρώτες προσπάθειες επίτευξης του ρεκόρ τα αυτοκίνητα που έπαιρναν τον τίτλο του γρηγορότερου στον πλανήτη ήταν «κανονικά» αυτοκίνητα, ωστόσο με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τα αυτοκίνητα των ρεκόρ έγιναν περισσότερο πύραυλοι-δρόμου, χωρίς να έχουν καμία σχέση με τα μοντέλα που κυκλοφορούν γύρω μας.
BUY NOW
Έτσι, από τα μέσα περίπου του 20ου αιώνα η κατάταξη με τα γρηγορότερα αυτοκίνητα στην πλανήτη έσπασε στα δύο, με το πιο ενδιαφέρον τμήμα της να αφορά στα αυτοκίνητα δρόμου ή παραγωγής που είναι τα γρηγορότερα.
Σήμερα, το ρεκόρ του πιο γρήγορου αυτοκινήτου στον πλανήτη το κρατά μια αμερικάνικη κατασκευή, το περίφημο SSC Tuatara, που επισήμως κατάφερε το 2020 να επιτύχει ταχύτητα 455,3 χλ./ώρα και να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ της Koenigsegg Agera RS, η οποία το 2017 είχε σημειώσει τελική ταχύτητα 447,19 χλμ./ώρα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αμερικάνικη SSC έχει ανακοινώσει ότι σε κλειστό δρόμο στη Νεβάδα των Η.Π.Α. το Tuatara κατέγραψε τελική ταχύτητα 532,7 χλμ./ώρα, χωρίς πάντως αυτό να έχει επίσημα επιβεβαιωθεί.
Επιπλέον, η Bugatti το 2019 με μια ειδικά διαμορφωμένη, πρωτότυπη έκδοση της Chiron (Super Sport 300+) κατάφερε να επιτύχει τελική ταχύτητα 490,484 χλμ./ώρα, ωστόσο επειδή το αυτοκίνητο δεν ήταν παραγωγής, δεν αναγνωρίζεται στη λίστα των γρηγορότερων του πλανήτη.
Γυρνώντας στο Tuatara, το δημιούργημα της SSC χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν 5,9 λίτρων twin-turbo V8 κινητήρα βενζίνης ισχύος 1.350 ίππων (1.750 ίπποι στην έκδοση με βενζίνη E85), ενώ διαθέτει και μια έκδοση για αποκλειστική χρήση σε πίστα 2.200 ίππων. Η κατασκευή του γίνεται από το 2020 στις εγκαταστάσεις της SSC στο Ρίτσλαντ της Ουάσινγκτον και συνολικά θα παραχθούν 100 μονάδες των εκδόσεων των 1.350 και 1.750 ίππων, καθώς και 10 της εκδοχής των 2.200 ίππων.
Θυμίζουμε ότι το πρώτο αυτοκίνητο που καταγεγραμμένα πήρε το ρεκόρ του γρηγορότερου ήταν το Benz Velo, το οποίο το 1894 κατάφερε να σημειώσει τελική ταχύτητα 20 χλμ./ώρα. Το 1949 η Jaguar XK120 ήταν η πρώτη που ξεπέρασε τα 200 χλμ./ώρα (200,5 χλμ./ώρα), ενώ 34 χρόνια αργότερα, το 1983, η Ruf BTR ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατέγραψε τελική ταχύτητα πάνω από 300 χλμ./ώρα (305 χλμ./ώρα).
Το τελευταίο ορόσημο των 400 χλμ./ώρα ξεπεράστηκε το 2005 από την Bugatti Veyron EB 16.4 (κάτω φωτογραφία), η οποία σημείωσε τελική ταχύτητα 408,47 χλμ./ώρα.
Πλέον, το «παιχνίδι» του ανταγωνισμού μεταφέρεται στα 500 χλμ./ώρα, εκεί όπου αναμένουμε την αντίδραση της SSC και το κατά πόσο μπορεί να πιστοποιήσει την ταχύτητα των 532,7 χιλιομέτρων που η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι έχει πραγματοποιήσει.
Σύντομα περιμένουμε και την απάντηση της Hennessey, η οποία με μια νεοεξελιγμένη έκδοση του περίφημου Venom F5 των 1.817 ίππων στοχεύει και αυτή να ξεπεράσει τα 500 χλμ./ώρα. Και φυσικά, στην περίπτωση του ελληνικού Chaos αναμένουμε να δούμε εάν και εφόσον το αυτοκίνητο βγει στην παραγωγή, το πότε θα μπορέσει και στην πράξη να καταφέρει να ξεπεράσει και αυτό τα 500 χλμ./ώρα, όπως έχει ήδη υποσχεθεί ο δημιουργός του.