Ποιο είναι το λειτουργικό κέρδος ανά αυτοκίνητο;

money-cars1000

Πρωταθλήτρια κερδών αναδείχθηκε η Ferrari ενώ αντίθετα ο πιο «φτωχός» όμιλος ήταν η ινδική Tata.

Αυξημένο ήταν το λειτουργικό κέρδος που καταγράφηκε ανά αυτοκίνητο σε πάρα πολλά εργοστάσια παραγωγής αλλά σε κάποιες μάρκες πραγματικά τα ποσά είναι εντυπωσιακά!

Στην πρώτη θέση του πίνακα των κατασκευαστών με το υψηλότερο λειτουργικό κέρδος ανά αυτοκίνητο βρίσκεται η Ferrari με 92.369 ευρώ και ακολουθεί η Tesla με 9.684 ευρώ, η Mercedes-Benz με 7.135 ευρώ, η BMW με 5.834 ευρώ και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Stellantis με 3.610 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια ακολουθούν το VW Group με 2.677 ευρώ, η Isuzu με 2.139 ευρώ, η Subaru με 1.965 ευρώ, η Hyundai-Kia με 1.836 ευρώ και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Honda με 1.740 ευρώ.

Στην 11η θέση βρίσκεται η Toyota με 1.737 ευρώ και ακολουθούν η GM με 1.618 ευρώ, η BYD με 1.558 ευρώ, η Mitsubishi με 1.459 ευρώ, η Ford με 1.382 ευρώ, η Great Wall με 1.195 ευρώ, ο όμιλος Renault με 1.080 ευρώ, η Mazda με 956 ευρώ, η Nissan με 762 ευρώ, η Suzuki με 747 ευρώ, η Geely με 608 ευρώ ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται ο ινδικός όμιλος Tata με μόλις 94 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα το λειτουργικό κέρδος της μίας και μόνο Ferrari η Tesla μπορεί να το προσεγγίσει με το άθροισμα 9,5 αυτοκινήτων, η Mercedes-Benz με 12,9 μονάδες, η BMW με 15,8 οχήματα, η Stellantis με 25,6 μονάδες, ο όμιλος VW με 34,5 οχήματα, η Isuzu με 43,2 μονάδες, η Subaru με 47 οχήματα, η Hyundai-Kia με 50,3 οχήματα, η Honda με 53,1 μονάδες και η Toyota με 53,2 οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη μιας Ferrari αθροίζουν 57,1 GM, 59,3 BYD, 61,8 Mitsubishi, 66,8 Ford, 77,3 Great Wall, 85,5 Renault, 96,7 Mazda, 121,2 Nissan, 123,7 Suzuki, 152 Geely και 981,5 Tata!

Η ετήσια ανάλυση των οικονομικών μου αποτελεσμάτων για την πλειονότητα των γνωστών Ευρωπαίων, Αμερικανών αλλά και ορισμένων μεγάλων Κινέζων κατασκευαστών έδειξε ενδιαφέροντα αποτελέσματα για το οικονομικό έτος μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου 2022.

Αυτή η ανάλυση περιλαμβάνει πληροφορίες για 25 διαφορετικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο: 8 από την Ιαπωνία (Isuzu, Subaru, Honda , Toyota, Mitsubishi, Mazda, Nissan και Suzuki), 7 από την Ευρώπη (Ferrari, Mercedes-Benz, BMW, Stellantis, Volkswagen, Renault και Aston Martin), 5 από την Κίνα (BYD, Great Wall, Geely, Xpeng και NIO), 3 από τις ΗΠΑ (Tesla, General Motors, Ford). και μία από την Κορέα (Hyundai-Kia) και Ινδία (Tata).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο ενδιαφέρον εύρημα από αυτήν την ανάλυση είναι ότι οι επτά ευρωπαϊκοί κατασκευαστές ηγήθηκαν στην κατάταξη της κερδοφορίας σε σύγκριση με τους ομοτίμους τους από άλλες περιοχές. Το 2022, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποίησαν λειτουργικά κέρδη σχεδόν 79 δισεκατομμυρίων ευρώ, από συνολικά έσοδα άνω των 804 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το συνδυασμένο λειτουργικό τους περιθώριο ήταν 9,8%. Το αποτέλεσμα ήταν το καλύτερο μεταξύ όλων των περιοχών, και μάλιστα 0,5 μονάδες υψηλότερο από τα αποτελέσματα του 2021.

Μέρος του θετικού αποτελέσματος εξηγείται από την ικανότητα αυτών των εταιρειών να μετατρέπουν ένα πρόβλημα σε ευκαιρία. Το κύριο ζήτημα που έπρεπε να αντιμετωπίσουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου το 2022 ήταν η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η παραγωγή δεν ήταν δυνατή με υψηλούς ρυθμούς επειδή δεν υπήρχαν διαθέσιμα εξαρτήματα/ημιαγωγοί. Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αναγκάστηκαν να περιμένουν μήνες για να πάρουν το νέο τους όχημα.

Αν και αυτή η κατάσταση είχε αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις, ήταν η καλύτερη ευκαιρία για τους κατασκευαστές να μειώσουν τα αποθέματα, να αυξήσουν την αποδοτικότητα της παραγωγής και κατά συνέπεια να βελτιώσουν την κερδοφορία τους. Τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι καταναλωτές έμαθαν να ζουν κάτω από τη νέα πραγματικότητα, και ενώ εξακολουθεί να είναι πόνος για τους δεύτερους, οι πρώτοι απλώς τη συνήθισαν και την χρησιμοποίησαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τρελά τα κέρδη για την Ferrari

Το άλλο μεγάλο συμπέρασμα από την οικονομική ανάλυση είναι ότι η Ferrari εξακολουθεί να είναι ο απόλυτος βασιλιάς των κερδών. Αν και το λειτουργικό περιθώριο μειώθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα μεταξύ 2021 και 2022, η ιταλική κατασκευάστρια σούπερ αυτοκινήτων είναι ασυναγώνιστη, ακόμη και σε σύγκριση με την Tesla, τη δεύτερη στην κατάταξη.

Πέρυσι, η Ferrari παρέδωσε 13.221 νέα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, συνεισφέροντας σε συνολικά έσοδα 5,09 δισεκατομμυρίων ευρώ. Από αυτό το σύνολο, η εταιρεία κέρδισε 1,22 δισ. ευρώ μετά την πληρωμή των λειτουργικών εξόδων. Με άλλα λόγια, η Ferrari κέρδισε 0,24 ευρώ από κάθε 1 ευρώ σε πωλήσεις. Αυτά είναι πολλά χρήματα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κλάδου των 0,076 ευρώ. Και τα καλύτερα έρχονται, καθώς το SUV Purosangue δεν έχει έρθει ακόμη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Tesla ήταν η δεύτερη πιο κερδοφόρα και η δεύτερη που σημείωσε το υψηλότερο κέρδος λειτουργικού περιθωρίου μεταξύ 2021 και 2022. Το περιθώριο κέρδους της Tesla εκτινάχθηκε από 12,1% το 2021 σε 16,8% πέρυσι. Η εταιρεία του Musk είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις κερδοφορίας στον τομέα των EV. Η άνοδος της κερδοφορίας στην Tesla εξηγείται από την αύξηση των πωλήσεων, την οικονομία κλίμακας και βέβαια από το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία ανάπτυξη νέων αυτοκινήτων (το μοντέλο Y είναι το πιο πρόσφατο και παρουσιάστηκε το 2019).

Τι θα γίνει φέτος;

Η θετική ανταπόκριση του κλάδου στις πολλές προκλήσεις το 2022 είναι σίγουρα ένα καλό σημάδι ότι ο κλάδος είναι ευέλικτος και προσαρμόζεται εύκολα σε νέες καταστάσεις. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που είχαν τις καλύτερες οικονομικές επιδόσεις ήταν εκείνοι που εστίασαν τους πόρους τους στα πιο κερδοφόρα προϊόντα. Αυτός είναι ο λόγος που οι λίστες αναμονής για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο ήταν διαφορετικές ανάλογα με το μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, αυτό είναι πιθανό να αλλάξει το 2023. Οι πληθωριστικές πιέσεις στις οικονομίες, οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και ο πρόσφατος πόλεμος τιμών που ξεκίνησε η Tesla θα περιπλέξουν μόνο τα πράγματα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι είναι απίθανο να δούμε αυτά τα επίπεδα κερδοφορίας μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους υπό αυτές τις συνθήκες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ