Ποιο είναι το σωστό χρώμα για το αυτοκίνητό σας

Fiat Grande Panda

Η επιλογή χρώματος για αυτοκίνητο λένε πως αντανακλά την προσωπικότητα του κατόχου του.

Όμως δεν είναι μόνο θέμα γούστου. Πολλές φορές η επιλογή χρώματος επηρεάζει και την αξία του. Τα πολύ έντονα ή οι ασυνήθιστες αποχρώσεις, μπορούν να μειώσουν σημαντικά την αξία μεταπώλησης. Το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί έχουν ιδιαίτερη σταθερότητα σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως ένα λάθος χρώμα, μπορεί να αλλάξει αρνητικά την αντίληψη της κομψότητάς του.

Αν και κοιτώντας το τι ισχύει σε κάθε αγορά, είναι σαφές πως οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν. Σε αυτό συνηγορεί η έρευνα της BASF Coatings. Συγκεκριμένα, καταλήγει στο συμπέρασμα πως οι τάσεις στο χρώμα των αυτοκινήτων διαφέρουν σημαντικά σε σύγκριση με πριν από μερικά χρόνια και από τη μια περιοχή στην άλλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πιο αχρωματικά χρώματα που αναφέραμε νωρίτερα, δηλαδή το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, έχουν τη μερίδα του λέοντος σε παγκόσμιο επίπεδο. Το λευκό, παρότι τη χρονιά που πέρασε είχε πτώση στις πωλήσεις, παρέμεινε στην κορυφή. Στον αντίποδα και τα έντονα χρώματα, το μπλε εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές, με το κόκκινο και το πράσινο να ακολουθούν. Ωστόσο, εμφανίζονται νέες τάσεις: το μπεζ και το κίτρινο έχουν κερδίσει έδαφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην EMEA, δηλαδή την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, τα αχρωματικά χρώματα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80% των επιλογών. Το λευκό προηγείται στην κατάταξη, ακολουθούμενο από το γκρι και το μαύρο, αλλά το μπεζ αναπτύσσεται ραγδαία, σχεδόν διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς του. Σύμφωνα με τον Mark Gutjahr, επικεφαλής παγκόσμιου σχεδιασμού χρωμάτων αυτοκινήτου στη BASF, «…τα ουδέτερα χρώματα όπως το μπεζ προκαλούν ηρεμία και δίνουν κομψότητα, προσφέροντας μια αίσθηση σταθερότητας και κομψότητας με την πάροδο του χρόνου».

Το γκρι ως χρώμα αυτοκινήτου έχει αποκτήσει εξέχουσα θέση στις αγορές της Αμερικής, κατέχοντας το 20% του μεριδίου αγοράς. Αυτό το χρώμα, χάρη στην ευελιξία του, διατίθεται σε μεγάλη γκάμα αποχρώσεων που κυμαίνονται από μεταλλικούς έως ζεστούς τόνους. Ενώ το μαύρο και το άσπρο χάνουν δημοτικότητα σύμφωνα με την έκθεση, η έλξη προς τις πιο ζεστές και φωτεινότερες αποχρώσεις, όπως το πράσινο και το κίτρινο, αυξάνεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, στην αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού, το λευκό παραμένει το αγαπημένο χρώμα των καταναλωτών κι εκεί, η έρευνα της BASF τονίζει μια σταδιακή άνοδο χρωμάτων όπως το μπλε και το πράσινο, που αντιπροσωπεύουν μια αυξανόμενη επιθυμία για διαφορετικότητα στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ