Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απέκλεισε τη προσθήκη επιπλέον λωρίδων κυκλοφορίας σε Κηφισό και Αττική Οδό.
Δύσκολη είναι η επίλυση της εξίσωσης του κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί στην Αττική με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τα άλλα Υπουργεία να αναζητούν τις καλύτερες πιθανές λύσεις.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» σχετικά με το κυκλοφοριακό χάος στην Αττική ξεκαθάρισε ότι δεν είναι δυνατή η άμεση προσθήκη λωρίδων ούτε στον Κηφισό ούτε στην Αττική Οδό, ενώ μια λύση θα ήταν η μετεγκατάσταση των μικρών επιχειρήσεων στην περιοχή της Φυλής. Ωστόσο ο κ. Σταϊκούρας αποκάλυψε ότι το πιο ώριμο έργο είναι η Λεωφόρο Κύμης η οποία όμως χρειάζεται και 350 εκατ. ευρώ.
BUY NOW
Πιο συγκεκριμένα ο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική δεν είναι ζήτημα που μπορεί να λυθεί αποκλειστικά με ένα δημόσιο έργο.
«Ένα από τα σημαντικά σχέδια είναι η δημιουργία κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας στην περιοχή της Φυλής, το οποίο θα μεταφέρει τις περίπου 20.000 κινήσεις μικρών επιχειρήσεων μακριά από τον άξονα του Κηφισού. Με αυτόν τον τρόπο, στόχος είναι να αποσυμφορηθεί η κίνηση. Από την άλλη μεριά δεν είναι δυνατή η άμεση προσθήκη επιπλέον λωρίδων ούτε στον Κηφισό ούτε στην Αττική Οδό.
Η Αττική χρειάζεται παρεμβάσεις και έχουμε ακούσει πάρα πολλές. Από γέφυρες στην περιοχή του Σκαραμαγκά, από την επέκταση στη Λεωφόρο Κύμης, από υπογειοποίηση στον Πειραιά για να πηγαίνουμε πιο γρήγορα στο λιμάνι, από επεκτάσεις της Αττικής οδού στα λιμάνια. Όλα αυτά είναι σωστές ενέργειες, σωστές πρωτοβουλίες θέλουν όμως πόρους και χρηματοδότηση.
Άρα επιδιώκουμε το αμέσως επόμενο διάστημα να τις προτεραιοποιήσουμε και μα βάση τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε ή με τεχνικές όπως είναι οι παραχωρήσεις να δούμε πως μπορούμε να υλοποιήσουμε πρόσθετες παρεμβάσεις στην Αττική.
Θεωρητικά και με βάση του χρονοδιάγραμμα που είχαμε όταν αναλάβαμε η Λεωφόρος Κύμης με ενστάσεις από τους Δημάρχους και δικαστικές διενέξεις είναι πιο ώριμη από όλες τις παρεμβάσεις αλλά θέλει και 350 εκατ. ευρώ.»
Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι έχουν γίνει σύγχρονα και συνεχώς ανανεώνεται ο στόλος τονίζοντας ότι: «Στο κομμάτι των Μεταφορών πρέπει να ανανεώνουμε το στόλο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ώστε να διευκολύνουμε την μετακίνηση του πολίτη με όσο γίνεται πιο οικονομικούς όρους στην δουλειά του, στην καθημερινότητά του ώστε να χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο.
Αυτή τη στιγμή έχουμε 270 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής. Σας θυμίζω ότι είχαμε ξεκινήσει από τα 140 ηλεκτρικά και τώρα είμαστε στα 270. Κάθε εβδομάδα ή κάθε μήνα αυτό ενισχύεται και από το diesel. Την άλλη εβδομάδα θα παραλάβουμε τα πρώτα από τα συνολικά 100 λεωφορεία φυσικού αερίου. Οπότε μέχρι τέλος του έτους ο αριθμός των καινούριων λεωφορείων στα είναι 400 και μέχρι το καλοκαίρι του 2025 ο συνολικός αριθμός καινούριων λεωφορείων θα είναι 950.
Δηλαδή 950 καινούρια λεωφορεία θα έχουμε στους δρόμους της Αττικής σε λιγότερο από ένα έτος.
Θέλουμε και άλλα καινούρια λεωφορεία και τρέχουμε έναν διαγωνισμό για 700 οχήματα και αναζητούμε την χρηματοδότηση για αυτά και είναι και 200 τρόλεϊ, είναι και 50 λεωφορεία υδρογόνου. Εκτιμώ ότι μετά το 2025 και έως το 2027 θα μπορούμε να ενισχύσουμε περαιτέρω το στόλο με καινούρια λεωφορεία. Ωστόσο θα πρέπει να βρούμε και οδηγούς κάτι που είναι πολύ δύσκολο αυτή τη στιγμή.»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ