Χωρίς ατομική κινητικότητα, δεν θα ήταν δυνατή σε πολλές περιπτώσεις η επαρκής συμμετοχή στην κοινωνική ή οικονομική ζωή.
Τα αυτοκίνητα είναι η νούμερο ένα πηγή κινητικότητας στην Ευρώπη, μεταμορφώνοντας την κοινωνία παρέχοντας ανεξαρτησία και ελευθερία κίνησης. Χωρίς αυτοκίνητα, η επαρκής κοινωνική συμμετοχή θα ήταν αδύνατη σε πολλές περιπτώσεις.
Γιατί τα αυτοκίνητα είναι σημαντικά;
BUY NOW
Για πάνω από 100 χρόνια, το ιδιωτικό αυτοκίνητο έχει μεταμορφώσει τη σύγχρονη κοινωνία παρέχοντας ανεξαρτησία και ελευθερία της κίνησης.
Τα αυτοκίνητα είναι η νούμερο ένα πηγή κινητικότητάς μας και ο μέσος Ευρωπαίος διανύει πάνω από 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο.
Σχεδόν το 85% των ταξιδιών στην ενδοχώρα γίνονται με αυτοκίνητο – είτε είναι ιδιωτικά με αυτοκίνητο, ταξί ή κοινόχρηστα οχήματα (ενοικιάσεις).
Χωρίς ατομική κινητικότητα, επαρκής συμμετοχή στην κοινωνική ή οικονομική ζωή δεν θα ήταν δυνατή σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα για άτομα που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, ηλικιωμένους, και τα άτομα με αναπηρία.
Οι άνθρωποι που ζουν σε αστικές περιοχές μπορεί να βασίζονται σε ταξί, κοινόχρηστα ΙΧ, ή υπηρεσίες κατ' απαίτηση αντί, ή ως συμπλήρωμα, δικό τους ιδιωτικό αυτοκίνητο.
Τα ταξίδια με επιβατικό αυτοκίνητο επιτρέπουν την κατ' οίκον φροντίδα και ιατρική βοήθεια, καθώς και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Η κινητικότητα που σχετίζεται με την εργασία έχει ιδιαίτερη σημασία, με περίπου το ήμισυ όλων των χιλιομέτρων οχημάτων που διανύθηκαν στην ΕΕ σχετίζονται στην απασχόληση.
Οι προϋπολογισμοί των κρατών μελών της ΕΕ λαμβάνουν 390 δισ. ευρώ ετησίως από την πώληση και χρήση επιβατικών αυτοκινήτων.
Ο ευρωπαϊκός στόλος ΙΧ
Περίπου 21 καινούρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν ανά 1.000 κατοίκους στην ΕΕ το 2022.
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην ΕΕ προσδιορίζεται στα 12 έτη ωστόσο στην Ελλάδα είναι κατά 4 με 5 χρόνια υψηλότερος.
Στην ΕΕ κυκλοφορούν 250 εκατ. αυτοκίνητα, λειτουργούν 127 εργοστάσια παραγωγής και το 2022 εξήχθησαν πάνω από 5,5 εκατ. οχήματα συνολικής αξίας 157 δισ. ευρώ!
Το 21,5% των καινούριων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην ΕΕ ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά αλλά στο σύνολο του στόλου κυκλοφορούντων αυτοκινήτων καταλαμβάνουν μόλις το 1,5%.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ