Ποιοι αντιδρούν στην υποχρεωτικότητα της ηλεκτροκίνησης;

Leasing 1

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Εταιρειών Μίσθωσης και Ενοικίασης ζητά ένα συνεκτικό και σταθερό ρυθμιστικό και δημοσιονομικό πλαίσιο που προωθεί την καθαρή αυτοκίνηση.

«Η ΕΕ αντί να αναγκάζει τις εταιρείες να αποκτούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα πρέπει να επικεντρωθεί στη δημιουργία των συνθηκών για μια τέτοια τεράστια αλλαγή», ξακαθάρισε η Leaseurope, μετά το τέλος της δημόσιας διαβούλευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.

Η Ευρωπαϊκή δημόσια διαβούλευση ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2024 για τον οικολογικό χαρακτήρα των εταιρικών στόλων αυτοκινήτων και ολοκληρώθηκε στα μέσα του καλοκαιριού, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιθυμεί να καθορίσει ποσοστώσεις για καθαρά οχήματα για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενώ πρόσφατα, η Transport & Environment συνέστησε στόχους 100% για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μεγάλους στόλους και εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης έως το 2030, η Leaseurope (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Εταιρειών Μίσθωσης και Ενοικίασης) αποφάσισε επίσης να δημοσιεύσει τις απόψεις της σχετικά τα συμπεράσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σύμφωνα με την Leaseurope οποιαδήποτε νέα πολιτική στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας εξηλεκτρισμού εταιρικών στόλων με στόχο την επιτάχυνση της υιοθέτησης 100% ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να πληροί ορισμένες βασικές ευνοϊκές προϋποθέσεις. Μεταξύ αυτών, η Leaseurope αναφέρει ότι η διαθεσιμότητα και κόστος οχημάτων για την παροχή στους πελάτες θα πρέπει να είναι προσιτά, να αυξηθούν οι υποδομές φόρτισης και η βιώσιμη διανομή ενέργειας ενώ θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος κατάρρευσης της υπολειμματικής αξίας μέσω συνεπών κανονισμών για την εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης. Τέλος θα πρέπει να υπάρξουν κίνητρα όπως μειωμένη φορολογία επί των παροχών σε είδος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης η Leaseurope ζητά ένα συνεκτικό και σταθερό ρυθμιστικό και δημοσιονομικό πλαίσιο που προωθεί τις επενδύσεις σε 100% ηλεκτρική ενέργεια από όλους τους ενδιαφερόμενους όπως οι εταιρείες που χρησιμοποιούν οχήματα, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και ενοικίασης και όλα τα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων. Το πλαίσιο πρέπει να αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι κάθε επαγγελματίας χρήστης είναι διαφορετικός, με διαφορετικές ανάγκες κινητικότητας, σε διαφορετικές οικονομικές καταστάσεις και σε διαφορετικά στάδια της μετάβασής του προς μεγαλύτερη βιωσιμότητα.

Στη συνέχεια, η Leaseurope απαριθμεί ορισμένες από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται το υψηλό κόστος οχημάτων, η έλλειψη υποδομής χρέωσης και η φορολογική αβεβαιότητα για τους εταιρικούς στόλους.

Επίσης στα μειονεκτήματα συγκαταλέγονται η περιορισμένη διαθεσιμότητα μοντέλων, οι υψηλές τιμές και ο αντίκτυπος της αυτονομίας και των χρόνων φόρτισης στις επιχειρηματικές δραστηριότητες για στόλους ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνοπτικά για τη Leaseurope, θα ήταν αντιπαραγωγικό να απαιτηθεί από τις εταιρείες να εξηλεκτρίσουν τους στόλους τους πριν εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την επιτυχία μιας τέτοιας εντολής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ