Οι ιδιοκτήτες Ταξί Αττικής εκτιμούν ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος και ότι τους υποκλέπτουν το έργο.
Στις δικαστικές αίθουσες θα εξελιχθεί το επόμενο επεισόδιο μεταξύ μερίδας ιδιοκτητών Ταξί και ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό καθώς οι πρώτοι θα καταθέσουν αγωγή στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών εναντίον των δεύτερων για υποκλοπή έργου αλλά κατά του Ελληνικού Δημοσίου και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για μη εφαρμογή της νομοθεσίας!
Ειδικότερα ο Σύνδεσμος Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και ο πρόεδρός του κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος εκτιμά ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος 4530/2018 με αποτέλεσμα τη διενέργεια αστικής μεταφοράς από ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό εντελώς παράνομα προς βλάβη των συμφερόντων των οδηγών και ιδιοκτητών Ταξί.
BUY NOW
Για τους παραπάνω λόγους, το ΣΑΤΑ αποφάσισε να προχωρήσει στην άσκηση αγωγής, η οποία θα στρέφεται προς κάθε εταιρεία ή διαδικτυακή εφαρμογή που υποκλέπτει έργο των ταξί, καθώς και κατά του Ελληνικού Δημοσίου για τη μη εφαρμογή του νόμου.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Λυμπερόπουλος: «Από την αρχή της θητείας του, το προεδρείο έθεσε ως βασικό στόχο την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου. Για τον συγκεκριμένο στόχο μοχθήσαμε και μοχθούμε καθημερινά χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα. Δημιουργήσαμε μια βάση δεδομένων με εταιρείες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να παραπλανήσουν το επιβατικό κοινό και να δημιουργήσουν πελατεία. Προσποιηθήκαμε τους πελάτες και κάναμε διαδρομές σε διάφορα σημεία της Αθήνας, δίνοντας έμφαση στην διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Τα συμπεράσματα είναι εξοργιστικά:
-Όλες οι διαδρομές όριζαν αφετηρία και προορισμό (από – προς). Αυτό σημαίνει αστική μεταφορά και έργο που προορίζεται αποκλειστικά για το ταξί. Είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγχει η Τροχαία για να εντοπίζει άμεσα την παράβαση.
-Καμιά εταιρεία ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό και καμιά εφαρμογή δεν ακολουθεί την τιμολογιακή πολιτική που ορίζει ο νόμος. Η τρίωρη ελάχιστη μίσθωση και το ελάχιστο τίμημα των 82 ευρώ δεν τηρήθηκε σε καμιά διαδρομή.
-Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι πειρατές είναι συνήθως δεκαετίας έως και εικοσαετίας. Ένα από αυτά ήταν και ανασφάλιστο όπως προέκυψε από έλεγχο της Τροχαίας.
-Οι μισοί οδηγοί δυσκολεύονταν να μιλήσουν την ελληνική γλώσσα πόσο μάλλον την αγγλική (απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόσληψη οδηγών Ε.Ι.Χ).
Το τελευταίο δίμηνο έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι από την Τροχαία και έχουν επιβληθεί δεκάδες κυρώσεις προς τους οδηγούς των οχημάτων και τις εταιρείες που ανήκουν τα αυτοκίνητα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ελεγκτικών αρχών το φαινόμενο της υποκλοπής έργου μοιάζει με την Λερναία Ύδρα. Ένα κεφάλι κόβεις, 10 ξεφυτρώνουν.
Ο βασικότερος λόγος που αυτές οι εταιρίες έχουν επιλέξει τον δρόμο της παρανομίας είναι η ατιμωρησία και η αδιαφορία που δείχνει το Υπουργείο Μεταφορών για το συγκεκριμένο ζήτημα. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου (με την οποία η Ομοσπονδία διατηρούσε άριστες σχέσεις) άπλωσε πέπλο προστασίας σε αυτές τις εταιρείες.
-Δεν δημοσιοποίησε ποτέ στοιχεία για τις αναρτημένες διαδρομές που έχουν αναλάβει τα Ε.Ι.Χ.
-Δεν ολοκλήρωσε ποτέ το Μητρώο με τις εταιρείες και τα οχήματα που διαθέτουν.
-Παρερμήνευσε (σε επίσημο έγγραφο το από – προς το βάπτισε από τόπο σε τόπο) για μεγάλο χρονικό διάστημα το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο εμποδίζοντας -εκούσια ή ακούσια- τις ελεγκτικές αρχές να εφαρμόσουν το νόμο και να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις.
-Δεν ασχολήθηκε ποτέ με τις καταγγελίες του ΣΑΤΑ που αποδείκνυαν με στοιχεία την υποκλοπή μεταφορικού έργου. Ειδικά με την περίπτωση της Get Transfers, ο χειρισμός του υπουργείου είναι τουλάχιστον εκνευριστικός. Έχει όλα όσα χρειάζονται για να σταματήσει την πρόσβαση της εταιρείας στο ελληνικό επιβατικό κοινό και να δώσει εντολή στο Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (αυτό ορίζει ο νόμος) να προχωρήσει στο μπλοκάρισμα της ιστοσελίδας της. Οι δικαιολογίες που χρησιμοποιεί η Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου είναι αβάσιμες και ακατανόητες.
-Δεν γνωρίζει ούτε το Υπουργείο Μεταφορών, ούτε το Υπουργείο Τουρισμού τον ακριβή αριθμό των Ε.Ι.Χ. που έχουν το δικαίωμα να δραστηριοποιούνται στον τομέα των επιβατικών μεταφορών.
Σε ποια άλλη χώρα του κόσμου δεν υπάρχουν επίσημα και ακριβή στοιχεία για μια υπηρεσία που χρειάζεται δημόσια έγγραφα (π.χ. άδεια από το υπουργείο Τουρισμού, ταξινόμηση οχήματος) προκειμένου να λειτουργήσει; Γιατί υπάρχει αυτός ο προστατευτισμός; Ποιοι ευνοούνται από αυτό το χάος; Ποιοι και γιατί τους καλύπτουν;
Έχουμε κάθε δικαίωμα να γνωρίζουμε τους ανταγωνιστές μας. Έχουμε κάθε δικαίωμα να προστατεύσουμε την δουλειά μας. Δεν ζητάμε καμία προνομιακή μεταχείριση έναντι κανενός. Θέλουμε από την εκάστοτε κυβέρνηση να σεβαστεί τον δημόσιο χαρακτήρα των υπηρεσιών του ταξί, να κρατήσει ίσες αποστάσεις από όλους και να πρωτοστατεί στην τήρηση του νόμου.
Ως ΣΑΤΑ έχουμε δημοσιοποιήσει τις θέσεις μας και τις ενέργειες που κάναμε για να σταματήσουμε (στον βαθμό που μπορούμε) την παράνομη δράση των εφαρμογών και των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό.
Για την υποκλοπή έργου και την μη εφαρμογή μέχρι και σήμερα από τη Πολιτεία του νόμου 4530/2018 «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις», που έχει ως αποτέλεσμα την διενέργεια αστικής μεταφοράς από Ε.Ι.Χ παντελώς παράνομα και ενάντια στο παραπάνω νομοθέτημα προς βλάβη των συμφερόντων των οδηγών – ιδιοκτητών των ταξί, θα προχωρήσουμε στην άσκηση αγωγής στο αρμόδιο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, η οποία θα στρέφεται προς κάθε εταιρεία ή διαδικτυακή εφαρμογή που υποκλέπτει έργο των ταξί, αλλά και κατά του Ελληνικού Δημοσίου για τη μη εφαρμογή του νόμου.»