Απίστευτη σπαζοκεφαλιά -Ποιος οδηγός έχει προτεραιότητα σε στενό δρόμο;

Ποιος έχει προτεριαότητα σε στενό δρόμο -Τι λέει ο ΚΟΚ, ποιο είναι το πρόστιμο

Από τις σπαζοκεφαλιές του ΚΟΚ που θεωρούμε ότι γνωρίζουμε καλά αλλά στην πράξη δεν αποδεικνύεται είναι το ποιος έχει προτεραιότητα σε σημείο ενός δρόμου όπου μπορεί να περάσει μόνο ένα αυτοκίνητο.

Η πρώτη παράγραφος του σχετικού άρθρου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι και αυτή που δίνει την απάντηση στη συνάντηση δύο οχημάτων που κινούνται αντίθετα. Και οι δύο οδηγοί που συναντώνται είναι αρχικά υποχρεωμένοι να συνεισφέρουν στην ομαλή διέλευσή τους από εκείνο το σημείο του δρόμου και να προσπαθήσουν να παραχωρήσουν γι' αυτήν επαρκή χώρο στο οδόστρωμα κινούμενοι σε αυτό όσο πιο δεξιά γίνεται στην πλευρά τους.

Αν κατά τη συνάντησή των δύο οχημάτων υπάρχει εμπόδιο που παρεμποδίζει την ομαλή διέλευση, τότε ο οδηγός του οχήματος που έχει μπροστά του το εμπόδιο (π.χ. παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή έργα) είναι υποχρεωμένος να μειώσει ταχύτητα ακόμη και να διακόψει την πορεία του πριν από το εμπόδιο και να δώσει προτεραιότητα στο όχημα που κινείται αντίθετα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προτεραιότητα στην παραπάνω συνθήκη είναι κατανοητή από την πλειοψηφία των οδηγών στους ελληνικούς δρόμους. Εκεί που τα πράγματα περιπλέκονται για μια μεγάλη μερίδα των οδηγών είναι όταν κινούνται σε δρόμο με μεγάλη κλίση, ανηφορικά ή κατηφορικά.

Σε δρόμο λοιπόν με μεγάλη κλίση όπου συναντώνται δύο αυτοκίνητα και εφόσον η ταυτόχρονη διέλευση και των δύο από εκείνο το σημείο του δρόμου είναι αδύνατη, ο οδηγός που κατεβαίνει είναι υποχρεωμένος να αφήσει στο οδόστρωμα όσο χώρο χρειάζεται ώστε το όχημα που ανεβαίνει να συνεχίσει κανονικά την πορεία του.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος στο οδόστρωμα λόγω εμποδίου, τότε ο οδηγός που κατεβαίνει στον δρόμο με την μεγάλη κλίση πρέπει να μειώσει ταχύτητα ή ακόμη και να ανακόψει την πορεία του, όπως αναφέρεται και στην πρώτη παράγραφο του ΚΟΚ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση που οι παραπάνω ενέργειες δεν είναι αρκετές για την ομαλή διέλευση και ένα από τα δύο αυτοκίνητα χρειάζεται να κάνει όπισθεν σε δρόμο με μεγάλη κλίση, αυτός που υποχρεούται να το κάνει είναι εκείνος που κατεβαίνει. Εκτός και αν λόγω συνθηκών κυκλοφορίας είναι εμφανώς πιο εύκολο για εκείνον που ανεβαίνει.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο συνδυασμός οχημάτων που κινούνται ως μία μονάδα και αναφέρεται στον ΚΟΚ ως «συρμός» (π.χ. αυτοκίνητο που ρυμουλκεί βάρκα) έχει προτεραιότητα άσχετα αν αυτό κατεβαίνει ή ανεβαίνει τον δρόμο. Προτεραιότητα έχουν επίσης τα βαρέα προς τα ελαφρά οχήματα και τα λεωφορεία προς τα φορτηγά.

Τέλος, στην περίπτωση που και τα δύο οχήματα ανήκουν στην ίδια κατηγορία, τότε ο οδηγός του κατερχόμενου οχήματος είναι αυτός που υποχρεούται να κάνει όπισθεν εκτός και αν οι συνθήκες κυκλοφορίας, η διαμόρφωση και η κατάσταση της οδού αλλά και το μεταφερόμενο φορτίο κάνουν πιο εύκολη την οπισθοδρόμηση για εκείνον που ανεβαίνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για όλους εκείνους που δεν συμμορφώνονται με τα παραπάνω ο ΚΟΚ προβλέπει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ